Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7000

    Waarom heeft deze camera een optie om per lens de focus te controleren en in te stellen?
    Intussen heb ik veel gelezen over deze camera maar ja, ik zou graag opinies krijgen van u collega's

    Mijn D70 heeft die optie niet en ik moet eerlijk zeggen dat ik problemen met front- of backfocus niet gemerkt heb.

    Of moet ik het anders bekijken?
    Het is juist een extra optie om het beste uit elke lens te halen?

    Bedankt!
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Nikon D7000

    Tegenwoordig hebben de meeste camera's dat. Het is nuttig als er een kleine afwijking zit in de camera of een lens bij de autofocus via de zoeker. Nu kan je zelf de aanpassing doen en moet je niet naar een reparatie centrum.
    Je moet wel goed weten hoe je moet testen of er wel een fout is en hoe je moet testen bij het bijstellen.
    Daarenboven is die aanpassing voor alle focuspunten, voor alle brandpuntafstanden (bij een zoomlens) en je kan bv optimaliseren voor een bepaalde afstand om dan later te merken dat een andere afstand minder is geworden. 't Is dus ook geen wondermiddel. Reparatiecentra kunnen veel meer en fijner afstellen in een body of lens.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7000

      Het enige nadeel dat de camera's van tegenwoordig dat hebben, is het feit, dat de producent er tegenwoordig schijt aan heeft om goed gecalibreerde toestellen te leveren en het de gebruiker zelf maar laten oplossen
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7000

        Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
        Het enige nadeel dat de camera's van tegenwoordig dat hebben, is het feit, dat de producent er tegenwoordig schijt aan heeft om goed gecalibreerde toestellen te leveren en het de gebruiker zelf maar laten oplossen
        Mijn ervaringen zijn anders maar zou het ook niet kunnen zijn dat we allemaal veel meer zoeken naar fouten en de prefectie willen in alle omstandigheden? Ook zitten er nu velen grote megapixel foto's te bekijken op 100% op een in feite lage resolutie scherm (110 ppi) in vergelijking met vroeger een foto op papier. En nog, wie had vroeger een f2.8 lens? Niet veel en nu wel. En scherpte problemen manifesteren zich sneller bij grote diafragma's.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7000

          Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
          Het enige nadeel dat de camera's van tegenwoordig dat hebben, is het feit, dat de producent er tegenwoordig schijt aan heeft om goed gecalibreerde toestellen te leveren en het de gebruiker zelf maar laten oplossen
          Daar kan ik het mee eens zijn.

          Plus een gloednieuwe camera, vers uit de doos die na een paar opnames olievlekken heeft op de sensor zoals de Nikon D7100.

          Lees net op dpreview dat ook de D7000 er last van heeft.
          Je moet het maar treffen.

          Ne mens krijgt schrik van al die miserie om een nieuw toestel te kopen.
          Last edited by theokus; 31 juli 2013, 22:30.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7000

            Ik heb met mijn D80 en vorige toestellen daar nooit last van gehad. Sterker nog, had er toen nog nooit van gehoord, totdat ik de D7000 aanschafte.
            Back- en frontfocus is ook zichtbaar bij kleine diafragma's.... helaas
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7000

              Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
              Ik heb met mijn D80 en vorige toestellen daar nooit last van gehad. Sterker nog, had er toen nog nooit van gehoord, totdat ik de D7000 aanschafte.
              Back- en frontfocus is ook zichtbaar bij kleine diafragma's.... helaas
              Zo kan je het oplossen:
              https://mygoodstuffreviewed.comUPDATE: I no longer have the D7000, but I'm glad I found how to fix the focus issues when I did have it. I now use the Nikon Z...


              Je zou kunnen denken dat ze eerst die camera gemaakt hebben, dan vast gesteld dat er iets mis is
              en dan die firmware erop gezet die de zaak moet fixen.
              Last edited by theokus; 1 augustus 2013, 20:37.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7000

                Hoe meer (mega)pixels, hoe beter je lensfouten ziet.
                Ik heb een D7000 en heb voor 1 lens, de 35mm 1.8 G, een correctie moeten instellen van -18, wat behoorlijk veel is aangezien je maximaal kan bijregelen tussen +20 en -20.
                Toen ik de lens pas had en het probleem vaststelde heb is ze teruggestuurd. Ik kreeg de lens terug met de opmerking dat er niets mis mee was en dat ik zowel lens als camera moest bezorgen om een correctie te laten uitvoeren. Door de - mogelijk onterechte - schrik dat ik dan problemen zou kunnen krijgen met mijn anderen lenzen, en omdat ik voldoende zelf kon corrigeren, heb ik het daar dan maar bij gelaten. Verder absoluut tevreden over de camera, als dat je een beetje kan geruststellen.
                Ik ben wel een beetje terughoudend om een camera te kopen, hoe goed de specificaties ook zijn, die pas op de markt is. Als er kinderziektes zijn, dan zijn daar na een tijd gewoonlijk wel oplossingen voor gevonden.
                Luc

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Zo kan je het oplossen:
                  https://mygoodstuffreviewed.comUPDATE: I no longer have the D7000, but I'm glad I found how to fix the focus issues when I did have it. I now use the Nikon Z...


                  Je zou kunnen denken dat ze eerst die camera gemaakt hebben, dan vast gesteld dat er iets mis is
                  en dan die firmware erop gezet die de zaak moet fixen.
                  Ik ken de methode. Alleen niet nuttig bij een zoomlens.
                  Ik heb het destijds op weten te lossen door een nieuw toestel te eisen en had het geluk dat deze geen focusprobleem had. Bij mijn huidige lenzen geen problemen, maar ben wel altijd huiverig om een nieuwe lens te kopen
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D7000

                    Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                    Ik ken de methode. Alleen niet nuttig bij een zoomlens.
                    Ik heb het destijds op weten te lossen door een nieuw toestel te eisen en had het geluk dat deze geen focusprobleem had. Bij mijn huidige lenzen geen problemen, maar ben wel altijd huiverig om een nieuwe lens te kopen
                    Ok
                    Denk wel niet dat het aan de lenzen ligt.
                    De camera is niet in orde.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment

                    Working...
                    X