Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reisstatief ? Sirui T1005X - MeFoto BackPacker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reisstatief ? Sirui T1005X - MeFoto BackPacker

    Hallo,

    Ik heb een Manfrotto 190XB als statief, al enkele jaren. Maar over verschillende dingen ben ik niet tevreden. Natuurlijk merk je dat maar als je er enige tijd mee gewerkt hebt.
    Zo vind ik het een groot statief wanneer het ingeklapt is (53cm). Ook weegt het veel (1,8kg) en het Flip-lock systeem werkt alleen maar moeilijker en moeilijker.

    Nu had ik dus graag een kleiner, lichter en handiger statief gehad, vooral ook om op reis te kunnen meenemen. Natuurlijk moet het ook stabiel zijn. Budget maximum €150.

    Het statief moet mijn Canon 60D kunnen ondersteunen.

    Ik heb zelf 2 interessante reisstatieven gevonden:
    namelijk de Sirui T1005X en de MeFoto BackPacker, nu heb ik wel de verschillende specificaties bekeken. Maar ik vroeg me af of iemand met één van deze statieven ervaring heeft? En wat er eventuele min- en pluspuntjes zijn?
    Last edited by Mellie; 31 juli 2013, 17:36.

  • #2
    Re: Reisstatief ? Sirui T1005X - MeFoto BackPacker

    Oorspronkelijk geplaatst door Mellie Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik heb een Manfrotto 190XB als statief, al enkele jaren. Maar over verschillende dingen ben ik niet tevreden. Natuurlijk merk je dat maar als je er enige tijd mee gewerkt hebt.
    Zo vind ik het een groot statief wanneer het ingeklapt is (53cm). Ook weegt het veel (1,8kg) en het Flip-lock systeem werkt alleen maar moeilijker en moeilijker.

    Nu had ik dus graag een kleiner, lichter en handiger statief gehad, vooral ook om op reis te kunnen meenemen. Natuurlijk moet het ook stabiel zijn. Budget maximum €150.

    Het statief moet mijn Canon 60D kunnen ondersteunen.

    Ik heb zelf 2 interessante reisstatieven gevonden:
    namelijk de Sirui T1005X en de MeFoto BackPacker, nu heb ik wel de verschillende specificaties bekeken. Maar ik vroeg me af of iemand met één van deze statieven ervaring heeft? En wat er eventuele min- en pluspuntjes zijn?
    Neem je buiten de 60D nog zwaar materiaal mee?
    Is de Sirui Ultralight T-025x met balhoofd C-10 geen mogelijkheid? Als je een beetje uitkijkt zit je dan wel een klein beetje boven je budget maar je hebt er dan wel eentje in koolstofvezel, 0.8kg, tot 6kg draagvermogen, een max. werkhoogte tot 1388mm en opgevouwen 300mm!
    (ben zelf ook aan het uitkijken voor eentje).

    Comment

    Working...
    X