Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7100 flikkerend batterij icoon, onmogelijk foto's te nemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D7100 flikkerend batterij icoon, onmogelijk foto's te nemen

    Hey iedereen,

    Ik heb deze week mijn nieuwe body de Nikon D7100 aangeschaft. Nu zit ik met het volgende "probleem", wel het probleem is eigenlijk dat ik niet weet of het een probleem is of dat dat gewoon is hoe de camera werkt ! Na 2 dagen shooten flikkert mijn batterij icoon wanneer ik de camera aan zet, tevens is het onmogelijk om een foto te maken en zelfs de LCD aan te zetten. Waarschijnlijk is dit gewoon een teken dat mijn batterij echt plat is, maar ik wou toch zeker zijn kan iemand dit bevestigen?

    Alvast bedankt!
    Vincent

  • #2
    Re: D7100 flikkerend batterij icoon, onmogelijk foto's te nemen

    stop er eens een nieuwe batterij in.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: D7100 flikkerend batterij icoon, onmogelijk foto's te nemen

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      stop er eens een nieuwe batterij in.
      grt,bouk.
      Helemaal mee eens...
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #4
        Re: D7100 flikkerend batterij icoon, onmogelijk foto's te nemen

        Je hebt toch uw batterij eens heropgeladen?

        Batterij icoon dat flikkert = Batterij is te leeg om nog een foto te kunnen maken (staat toch in de handleiding...)

        Indien je de batterij heropgeladen hebt en het blijft: batterij of de lader is stuk.

        Comment


        • #5
          Re: D7100 flikkerend batterij icoon, onmogelijk foto's te nemen

          Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
          Je hebt toch uw batterij eens heropgeladen?

          Batterij icoon dat flikkert = Batterij is te leeg om nog een foto te kunnen maken (staat toch in de handleiding...)

          Indien je de batterij heropgeladen hebt en het blijft: batterij of de lader is stuk.
          Dat was dus wat ik me af vroeg ik kom van een D70 en die viel gewoon uit als de batterij leeg was, vandaar de verwarring hier! De batterij is aan het opladen nu, zal waarschijnlijk daaraan gelegen hebben

          Comment


          • #6
            Re: D7100 flikkerend batterij icoon, onmogelijk foto's te nemen

            Oorspronkelijk geplaatst door progvincent Bekijk bericht
            Dat was dus wat ik me af vroeg ik kom van een D70 en die viel gewoon uit als de batterij leeg was, vandaar de verwarring hier! De batterij is aan het opladen nu, zal waarschijnlijk daaraan gelegen hebben
            Wat ik mij af vraag is of er eigenlijk nog handleidingen geleverd worden bij camera's en of die nog gelezen worden. Ik ben zeker dat bij de "probleemoplossingen" in de manual staat "batterij icoon knippert" = "Laadt de batterij op".
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: D7100 flikkerend batterij icoon, onmogelijk foto's te nemen

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Wat ik mij af vraag is of er eigenlijk nog handleidingen geleverd worden bij camera's en of die nog gelezen worden. Ik ben zeker dat bij de "probleemoplossingen" in de manual staat "batterij icoon knippert" = "Laadt de batterij op".
              Heb wel degelijk de handleiding geraadpleegd bij de sectie "problemen oplossen" en er stond gewoon niets bruikbaar, vandaar dat ik het hier had gepost. Mijn excuses voor het verspelen van u kostbare tijd

              Comment


              • #8
                Re: D7100 flikkerend batterij icoon, onmogelijk foto's te nemen

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Ik ben zeker dat bij de "probleemoplossingen" in de manual staat "batterij icoon knippert" = "Laadt de batterij op".
                Dat zal er zeker niet staan.

                Comment


                • #9
                  Re: D7100 flikkerend batterij icoon, onmogelijk foto's te nemen

                  Mijn 400D die kan gewoon niet meer uitgeschakeld worden als de batterij plat is... Het icoontje knippert niet, het rode lichtje achteraan blijft branden ook als je hem probeert uit te schakelen, hij loopt alleen vast. En ja ik maak gebruik van een niet-canon batterij, maar het is niet met deze batterij dat hij zo doet, enkel met de originele... Je moet het maar weten. ;-)
                  Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: D7100 flikkerend batterij icoon, onmogelijk foto's te nemen

                    Oorspronkelijk geplaatst door progvincent Bekijk bericht
                    Heb wel degelijk de handleiding geraadpleegd bij de sectie "problemen oplossen" en er stond gewoon niets bruikbaar, vandaar dat ik het hier had gepost. Mijn excuses voor het verspelen van u kostbare tijd
                    Graag gedaan
                    BTW: Bladzijde 35 van de Engelstalige manual (gevonden op 2 seconden op een search engine)
                    Basic Photography and Playback
                    Battery Level and Card Capacity
                    Control panel/Viewfinder "flashes" (batteryicoontje) : Shutter release disabled. Charge or exchange battery.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: D7100 flikkerend batterij icoon, onmogelijk foto's te nemen

                      Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                      Dat zal er zeker niet staan.
                      Bedankt voor de correctie en de waardevolle hulp voor het probleem van de TS.

                      BTW: He, who is without sin... etc.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: D7100 flikkerend batterij icoon, onmogelijk foto's te nemen

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Graag gedaan
                        BTW: Bladzijde 35 van de Engelstalige manual (gevonden op 2 seconden op een search engine)
                        Basic Photography and Playback
                        Battery Level and Card Capacity
                        Control panel/Viewfinder "flashes" (batteryicoontje) : Shutter release disabled. Charge or exchange battery.
                        Check ik was het manueel aan het doen, dat duurde iets langer

                        Comment


                        • #13
                          Re: D7100 flikkerend batterij icoon, onmogelijk foto's te nemen

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Bedankt voor de correctie en de waardevolle hulp voor het probleem van de TS.

                          BTW: He, who is without sin... etc.
                          Flauwe reactie hoor.
                          Als je het ludieke er niet in zag: "Ik ben zeker dat er staat...". Tja.

                          Jij mag TS terecht wijzen met een nutteloze bijdrage maar je mag zelf niet "terecht" (zwaar woord) gewezen worden. OK.
                          Trouwens ik heb hem wel "geholpen" met mijn eerste post nog voor jij opdook.
                          Last edited by timefreezer; 30 juli 2013, 12:53. Reden: taalfout

                          Comment

                          Working...
                          X