Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ready to Use accu's op zaterdag 3/8 bij den Aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ready to Use accu's op zaterdag 3/8 bij den Aldi

    Ze zijn er weer: http://nl.aldi.be/aldi_ready_to_use_...041_12300.html
    Ik weet niet wanneer ik hier ooit de eerste testgegevens heb gepost van de Aldi Ready To Use accu's, maar ondertussen werken zelfs de oudste accu's nog perfect.
    Andere accu's gingen nooit zo lang mee.
    Je kan ze vergelijken met Eneloop accu's, maar deze zijn nog wat goedkoper.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Ready to Use accu's op zaterdag 3/8 bij den Aldi

    Tx! 'k Zal een voorraadje indoen.

    Comment


    • #3
      Re: Ready to Use accu's op zaterdag 3/8 bij den Aldi

      Ze worden terug geadverteerd als "2300mAh" .. zouden deze dit halen? we zullen zien na zaterdag!

      Comment


      • #4
        Re: Ready to Use accu's op zaterdag 3/8 bij den Aldi

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Ze worden terug geadverteerd als "2300mAh" .. zouden deze dit halen? we zullen zien na zaterdag!
        Ze zullen wel iets over de 1900mAh zitten, net zoals de gewone Eneloops.
        Alleen de eerste reeks AA Ready to Use accu's hadden een iets hogere capaciteit.
        Van de AAA accu's waren de zilverkleurige net iets beter dan de andere (maar de andere zijn ook goed).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Ready to Use accu's op zaterdag 3/8 bij den Aldi

          Ik ga me alvast een setje aaa en aa 's indoen. M'n ervaringen uit het verleden zeggen me dat die niet onaardig zijn, je kan voor 5€ harder gekoeioneerd worden zeker?

          Comment


          • #6
            Re: Ready to Use accu's op zaterdag 3/8 bij den Aldi

            Ik heb net het eerste setje Top Craft Ready To Use accu's dat ik heb gekocht nog eens een refresh/analyze laten doen in de Maha lader.
            In september 2009 hadden die een capaciteit van 2055 / 2096 / 2079 / 2096 mAh, maar dat was wel na twee refresh/analyze beurten.
            Nu hebben ze na 1 refresh/analyze een capaciteit van 2004 / 2003 / 2008 / 2000 mAh, ze hebben dus minder dan 5% van hun capaciteit verloren op zo'n 4 jaar tijd.
            Maar dat waren nog de 2100mAh accu's die een iets hogere capaciteit hebben dan de latere versies (iets andere kleur) waar dan wel "2300 mAh" op stond.

            Ik zal ze nog eens terug in de lader steken, misschien komen ze na een tweede refresh/analyze nog iets hoger.
            Maar zelfs na de eerste refresh/analyze is de capaciteit hoger dan die van de Eneloop accu's die ik hier heb liggen (die zitten net over de 1900mAh, net zoals de latere Top Craft accu's).
            Onlangs heb ik nog een setje GP Recyko's getest, die zijn nog wat ouder dan die Top Craft 2100mAh, en die zitten nog steeds rond de 2100mAh, die zijn dus ook heel goed.
            Maar ze zijn gewoonlijk een stuk duurder dan de Top Craft Precharged accu's, tot zelfs bijna 20 euro voor een setje van 4 AA's.

            Tot nu toe heb ik nog geen slechte low-selfdischarge accu gezien.
            Vroeger gingen zo'n accu's zelfs geen 4 jaar mee, zeker de nimh-accu's niet.
            Nikkel-cadmium accu's hadden een lagere capaciteit, maar die gingen wel veel langer mee dan gewone nimh-accu's, en ze hadden ook minder last van zelfontlading.
            Dat zie ik ook bij oplaadbare boormachines, sinds dat er bij ons op het werk machientjes met nimh accu's gebruikt worden moeten ze heel geregeld nieuwe accu's kopen (die gaan maximum 2 jaar mee, ik zet er altijd een datum op als ik een nieuwe accu krijg).
            Maar dat komt voor een deel ook door de manier waarop die geladen worden, laadtijd is vrij kort, en daardoor worden die accu's elke keer heel heet gestookt en zijn ze veel sneller versleten.
            Bij de nieuwere machientjes met lithium-ion accu's is er dat probleem niet meer want die worden niet heet tijdens het laden (in zo'n accu zit ook een beveiliging waardoor de lader uitgeschakeld wordt als de accu toch te heet wordt, bijvoorbeeld als de lader in de zon staat).


            Nog even een update:

            De 4 jaar oude Top Craft Ready to use "2100mAh" accu's hebben nu een tweede keer in de lader gezeten voor een refresh/analyze.
            Dit zijn de cijfertjes:
            accu 1: 2067mAh
            accu 2: 2076mAh
            accu 3: 2066mAh
            accu 4: 2072mAh

            Als er nu nog zijn die geen vertrouwen hebben in Top Craft Ready To Use accu's, dan moeten ze het zelf maar weten (en meer geld uitgeven aan accu's die even goed zijn of zelfs slechter)...
            Volgens mij zijn die heel goed, ze werken na 4 jaar nog even goed als toen ze nieuw waren .
            Last edited by Black B@ndit; 30 juli 2013, 19:52.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Ready to Use accu's op zaterdag 3/8 bij den Aldi

              Ik heb er vorig jaar een set of twee gehaald (niet voor fototoestel, maar voor andere toepassingen). Daarvan is er één defect geraakt: er ontstond een gaatje in de behuizing, waaruit gas ontsnapte bij het laden. Geen idee of dit typisch is voor de goedkopere batterijen of het evengoed met originele Eneloops kan gebeuren. De rest blijft het prima doen en afgaand op de laadgegevens in de Maha lader is de capaciteit nog altijd dezelfde, ondanks intensief gebruik.

              Comment


              • #8
                Re: Ready to Use accu's op zaterdag 3/8 bij den Aldi

                Oorspronkelijk geplaatst door Jan2 Bekijk bericht
                Ik heb er vorig jaar een set of twee gehaald (niet voor fototoestel, maar voor andere toepassingen). Daarvan is er één defect geraakt: er ontstond een gaatje in de behuizing, waaruit gas ontsnapte bij het laden. Geen idee of dit typisch is voor de goedkopere batterijen of het evengoed met originele Eneloops kan gebeuren. De rest blijft het prima doen en afgaand op de laadgegevens in de Maha lader is de capaciteit nog altijd dezelfde, ondanks intensief gebruik.
                Dan is er toch eentje stuk gegaan, maar omdat er hier verschillende zijn die die accu's gebruiken, en omdat er verder nog niets gelezen heb van zo'n problemen denk ik dat het niet zo dikwijls voorkomt.
                Worden die accu's zwaar belast, of stel je een laadstroom in die hoger is dan 1000mA?
                Zijn de accu's gevallen, nat geworden, ligt de lader op een vensterbank in de zon (of boven een radiator)...? Dat zijn allemaal factoren die ervoor kunnen zorgen dat een accu vroegtijdig defect raakt.
                Maar er kan ook altijd een fabricagefout in zitten waardoor er een interne kortsluiting ontstaat (geen enkel merk kan echt 100% zekerheid geven, er kan altijd wel ergens een fout in zitten).

                Als het goed is, dan zou er in elke nimh accu ergens een punt moeten zitten dat eerst opent zodat de gassen kunnen ontsnappen, op die manier wordt er voorkomen dat de accu explodeert als er iets mis gaat.
                Ook Eneloops hebben zo'n beveiliging.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Ready to Use accu's op zaterdag 3/8 bij den Aldi

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan2 Bekijk bericht
                  Ik heb er vorig jaar een set of twee gehaald (niet voor fototoestel, maar voor andere toepassingen). Daarvan is er één defect geraakt: er ontstond een gaatje in de behuizing, waaruit gas ontsnapte bij het laden. Geen idee of dit typisch is voor de goedkopere batterijen of het evengoed met originele Eneloops kan gebeuren. De rest blijft het prima doen en afgaand op de laadgegevens in de Maha lader is de capaciteit nog altijd dezelfde, ondanks intensief gebruik.
                  FWIW
                  Alle NiMH's hebben een overdrukventiel. dat is inherent aan de chemie van dit type batterijen. Dit ventiel is nodig om te beletten dat de batterijen ontploffen als men ze bvb met snelladen te heet stookt. De keerzijde is dat wat ontsnapt nodig is voor het evenwicht in die chemie en dat dit dus nadelig is voor de werking van de batterij, één van de chemische komponenten ontsnapt dan namelijk aan de behuizing ... gaat het ventiel, om welke reden dan ook, stuk of zit er een fabrikatiefout in, dan is het feest meteen ook over.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ready to Use accu's op zaterdag 3/8 bij den Aldi

                    Tja, het gaat ook maar om eentje van de vele die ik gebruik (in een velomobiel, om de verlichting van energie te voorzien). Dat zijn veel zwaardere omstandigheden dan bijvoorbeeld in een flits: uren per dag buiten, in een vochtige omgeving, met sterk variërende temperaturen. Het laden gebeurt altijd met een Maha lader met een laadstroom van 1000 mAh. Vermoedelijk zijn de gebruiksomstandigheden de oorzaak. Aangezien de anderen het allemaal nog altijd doen (2 jaar oud), zal het waarschijnlijk wel een uitzonderlijk geval zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ready to Use accu's op zaterdag 3/8 bij den Aldi

                      Dank u voor je tip !

                      Deze ochtend 5pakken gaan halen = minder stress tijdens een shoot of de batterijen het wel lang genoeg zullen houden of niet.
                      Like it Facebook
                      Flikr
                      Website Original Frame

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ready to Use accu's op zaterdag 3/8 bij den Aldi

                        Ik was na de middag in Leuven - en 't was nog enkel wat AA's (en grotere, mijn plan was wat AA en AAA's mee te slepen, verder gebruik ik vrij weinig batterijen, en heroplaadbaar werkt vb. minder goed in m'n wekker dat moeten alkalines zijn, wellicht het voltage).

                        Volgende keer ga ik toch wel zoals velen de wacht optrekken aan de deur. Dus wie op batterijenjacht wil gaan, gaat oftewel naar een minder drukke Aldi - oftewel zet je knalhard het nummer om 8u30 van die antwerpse rockband op [iets met Dunaldi in de titel] - ter intimidatie (dat kan ook helpen)... - zodat je zeker bent dat er niemand u voor is. Volgende keer beter zeker/en rapper uit m'n bed komen? (tja er was iemand die ik al lang niet meer gesproken had langsgekomen en we hebben een raspberry pi een beetje aangepast, en nog wat met z'n nieuwe cameraspeeltjes, o.a. een spotgoedkope 18-200 Tamron op een pentax getest (ik had die lens minder goed verwacht, als je zo de beschrijvingen leest dacht ik dat dat ding zou gaan hunten zo na schemerdonker, en dat viel best mee). Dus 'k was te laat uit m'n bed vanmorgen (ach er komen nog pillen, en anders laten we die voorschrijven door mr. doktoor).

                        In elk geval bedankt Black_B@andit - voor de tip.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ready to Use accu's op zaterdag 3/8 bij den Aldi

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Ze zullen wel iets over de 1900mAh zitten, net zoals de gewone Eneloops.
                          Alleen de eerste reeks AA Ready to Use accu's hadden een iets hogere capaciteit.
                          Van de AAA accu's waren de zilverkleurige net iets beter dan de andere (maar de andere zijn ook goed).
                          Bij mij halen ze het probleemloos. Na een refresh&analyse was het slechtste resultaat 2297, maar de andere 7 haalden de 2300.
                          Greetz
                          Peter

                          Ps. Deze keer zijn het geen "topcraft"s maar "TDII"s

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ready to Use accu's op zaterdag 3/8 bij den Aldi

                            net zelf ook een paar pakjes gaan halen
                            was eigenlijk verwonderd, er lagen er nog een hele hoop hoor
                            als je nog batterijen wil, Aldi in Wevelgem
                            Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
                            Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ready to Use accu's op zaterdag 3/8 bij den Aldi

                              Ik heb gisteren eens al mijn oplaadbare getest en eventueel opgeladen.
                              Van een aantal kwam er eerst 'For' (formatteren) op het schermpje, die heb ik er laten inzitten maar er kwam nogal vlug 'Err' (Error) te voorschijn.
                              Die heb ik allemaal in het Bebat doosje gestopt.

                              Het waren de volgende :

                              1 stuk - 9 v - TDII
                              4 stuks AA - 1.2 v - Sanyo HR-3U : 2300 mAh, minimum 2100 mAh (alle 4 gelijktijdig aangekocht)
                              2 stuks AA - 1,2 v - Duracell HR6/DC 1500 - 2300 mAh
                              1 stuk AAA - 1,2 v - GP 100 AAAHC - typ 970 mAh

                              Al mijn andere oplaadbare komen uit de Aldi........ dus tot op heden nog geen enkele die de geest gegeven heeft
                              Tenzij die 9v TDII ook uit de Aldi zou gekomen zijn, dat weet ik niet meer.
                              Maar alle AA en AAA uit de Aldi doen nog steeds probleemloos hetgeen ik er van verwacht.
                              Benieuwd wat die slechte in een andere oplader zouden 'zeggen'........ maar ik zal het nooit weten gezien ze naar Bebat gaan .

                              Mvrgr.
                              Last edited by kriba; 8 augustus 2013, 15:57.

                              Comment

                              Working...
                              X