Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BP-511 wordt vervangen door BP-514

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BP-511 wordt vervangen door BP-514

    Ik was daarnet op de website van Top-foto aan het rondneuzen toen ik zag dat de BP-511 (de originele canon) niet meer verkocht wordt. Er staat bij dat hij opgevolgd zal worden door de BP-514.

    Zou dit misschien al een zet zijn van Canon als voorbereiding op de komst van de 10D Mark II ?

    Heeft er iemand al info over deze BP-514 (mAh ??)
    Heb het al gevonden, is een batterij van 1390mAh. Deze wordt wel overal verkocht als video-batterij !

    Greetz,

    EBOS
    Don't dream your life, live your dream !
    just some camera ...http://www.andries.net.tf

  • #2
    Volgens mij zit die batterij al in de Pro1.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Originally posted by Pieter G.
      Volgens mij zit die batterij al in de Pro1.
      maar dan heet ie geloof ik bp511B, en niet 514

      Comment


      • #4
        Inderdaad. De Pro1 kan zowel de BP-511, de BP-512 als de BP-514 gebruiken.

        Wil dit ook zeggen dat er voor de 10D mk II een nieuwe batterypack zal beschikbaar zijn ? De BP-514 heeft geen groef en zou dus niet in de BG-ED3 passen ... Of vergis ik me ?

        Greetz,

        EBOS
        Don't dream your life, live your dream !
        just some camera ...http://www.andries.net.tf

        Comment


        • #5
          Ik heb zo'n BP-514 voor mijn Canon MV-750i camera gekocht bij Top-Foto. Ingo zei blijkbaar dat die ook te gebruiken was in mijn 300D maar ik heb het nog niet geprobeerd. Ik zal vanavond eens testen en iets laten weten.
          Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

          Comment


          • #6
            [QUOTE] Originally posted by Cois
            Originally posted by Rudy
            Volgens mij zit die batterij al in de Pro1.
            maar dan heet ie geloof ik bp511B, en niet 514
            Ik heb hier al een maand een nieuwe batterij en ik zal eens lezen wat er op staat ........euh Canon BP 511A 1390mAh en ze gaat potverdorie lang mee voor ze af is.
            De Canon E160B14.
            En ze heeft de zelfde vorm hoor,dus die kan wel in een BG-ED3.

            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

            Comment


            • #7
              juist ter info : de BP-514 heb ik juist getest op mijn 300D ... en inderdaad .... geen probleem
              Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

              Comment


              • #8
                Hello,

                Ik had vraagje aan de eigenaar van videocamera Canon MV750i..

                Ben je daar content van ? positieve punten, mindere punten...

                Ik overweeg deze te bestellen...

                grtz
                Tevreden Canonist

                Comment


                • #9
                  Ik heb de camera maar pas (nog geen film op PC overgezet, alleen op TV gekeken via cinch kabel) maar ik kan al zeggen dat ik voor de prijs er geen spijt van heb. Ligt heel goed in de hand, batterijen passen op mijn 300D, breedhoek converter is voor mij een pluspunt (veel landscape en binnen filmen), zoom 22x is ook een pluspunt voor mij (als je een vaste hand hebt is het niet zo'n probleem, stabilisator werkt goed genoeg). Hij heeft juist een slechte reputatie in lage licht situaties. Dit heb ik nog niet zo dikwijls kunnen uittesten maar de enkele keren dat ik hem in low light gebruikt heb was het voor mij aanvaardbaar. Ik denk dat als je dikwijls in de avond filmt ... dat je misschien de nieuwere modellen van Canon moet proberen (MX20-25 of zoiets) of naar Sony moet gaan, maar dan zal je budget ook moeten stijgen. Voor mij was breedhoek en 22x zoom belangrijker. Nog een klein nadeel de cassetten gaan er langs onder in, dus als je een statief wilt gebruiken moet de camera los voor je van cassette kunt veranderen.
                  Het enige nadeel voor mij die ik in die korte tijd ondervonden heb dat is dat het scherm in volle zon moeilijk te lezen was.
                  Binnen een week of twee zou ik normaal gezien mijn eerste filmpje op DVD gezet hebben...dan zal ik meer kunnen zeggen over de kwaliteit.
                  Wat ik er op Internet van gevonden heb : slecht in low light, motor noise (heb ik nog niet ondervonden aangezien ik nog niet in volledige stilte heb uitgeprobeerd), heel goeie kleuren en beeldkwaliteit.
                  Dus, tot nu toe, voor mij een aanrader als je budget beperkt is ... anders ga naar een 3CCD .
                  Als je nog specifieke vragen hebt ... shoot.
                  Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

                  Comment

                  Working...
                  X