Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek...

    Hey iedereen!

    Mijn naam is Greg en ik ben op zoek naar een camera de zoveelste
    Ik ben reeds een tijdje op zoek maar er is zoveel informatie beschikbaar dat ik er zot van word. Er werd mij de D90 van Nikon aangeraden maar die is blijkbaar achterhaald qua technologie en er zijn betere voor die prijs. Zo heb ik het ondervonden op het net. Denk ik toch :s ik weet het echt niet meer welke goed zou zijn. Zoveel keus...

    Ik zou bewegende objecten willen vastleggen. Vind ik eigenlijk super! Ik heb reeds een gewone compact camera van sony. Maar daarmee lukt het me echt niet.
    Mijn budget is +-700eur zowel voor de body en de lens. Oh en welk soort lens zou ik gebruiken?

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen?

  • #2
    Re: Op zoek...

    Dit lijkt een goedkoop antwoord, maar gebruik even de zoekfunctie van dit forum.
    Veel zaken zijn sowieso al meerdere keren gezegd en geschreven en later nog eens herhaaldelijk herhaald.

    Bewegende objecten? Wat stel ik me daarbij voor? Een racewagen? Een wielrenner? Een vliegende vogel? Een vallend blad? Een boot? Hardlopers? Insecten?
    De keuze is enorm. Niemand kan je hier raad geven omtrent lenzen wanneer niet duidelijk is waarvoor ze moeten gaan dienen...
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: Op zoek...

      Oorspronkelijk geplaatst door Greg83 Bekijk bericht
      Hey iedereen!

      Mijn naam is Greg en ik ben op zoek naar een camera de zoveelste
      welke camera,s heb je dan allemaal en waarom voldoen die niet..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Op zoek...

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        welke camera,s heb je dan allemaal en waarom voldoen die niet..?
        grt,bouk.
        Ohww ik bedoelde de zoveelste gebruiker die een camera zocht.

        Comment


        • #5
          Re: Op zoek...

          Mijn persoonlijke mening; koop u een Nikon D3200 body (+/-350€) en een Sigma 18-250 (+/-400€-50€ cashback). Dan heb je voor 700€ een goede instap DSLR met een all-round lens waarmee je zowat vanalles kan doen en leren. Als je kijkt naar mijn Flickr account via foto's die ik gepost heb kan je zien dat ik met deze lens zowel een autorace op Zolder heb gefotografeerd als enkele macro foto's. Betere lenzen kan je achteraf nog altijd bijkopen indien je daar behoefte aan krijgt.

          Comment


          • #6
            Re: Op zoek...

            Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
            Dit lijkt een goedkoop antwoord, maar gebruik even de zoekfunctie van dit forum.
            Veel zaken zijn sowieso al meerdere keren gezegd en geschreven en later nog eens herhaaldelijk herhaald.

            Bewegende objecten? Wat stel ik me daarbij voor? Een racewagen? Een wielrenner? Een vliegende vogel? Een vallend blad? Een boot? Hardlopers? Insecten?
            De keuze is enorm. Niemand kan je hier raad geven omtrent lenzen wanneer niet duidelijk is waarvoor ze moeten gaan dienen...
            Ik heb reeds zitten kijken in het forum voor de body en daar kwam ik op de Nikon D60 of de Canon EOS 700D uit. Die kwamen vaak voor in jullie gesprekken dus daar ben ik al zeker van dat die niet slecht zijn maar wat zeggen jullie van de Nikon D5100? Mijn budget is beperkt maar ik wil wel wat meer investeren als het echt de moeite is.

            Voor de lens zou ik het vooral gebruiken voor mijn hond voor dit moment. Ik ga vaak met hem wandelen en laat ik hem vrij op plaatsen waar het kan en soms ontmoet hij andere honden en op die momenten zou ik graag foto's nemen. Maar de reactiesnelheid van mijn camera is verschrikkelijk. Tja het is ook maar een compactcamera van 7 jaar geleden
            Er werd me gezegd dat ik beter een lens neem met zoom zodat ik close ups kan maken van hun koppen tijdens de acties...

            Comment


            • #7
              Re: Op zoek...

              Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
              Mijn persoonlijke mening; koop u een Nikon D3200 body (+/-350€) en een Sigma 18-250 (+/-400€-50€ cashback). Dan heb je voor 700€ een goede instap DSLR met een all-round lens waarmee je zowat vanalles kan doen en leren. Als je kijkt naar mijn Flickr account via foto's die ik gepost heb kan je zien dat ik met deze lens zowel een autorace op Zolder heb gefotografeerd als enkele macro foto's. Betere lenzen kan je achteraf nog altijd bijkopen indien je daar behoefte aan krijgt.

              Wel daar heb ik ook naar gekeken maar mis je het uitklapbaar schermpje niet als je laag bij de grond foto's neem. Ziet er wel handig uit?

              Comment


              • #8
                Re: Op zoek...

                Geen idee van welke streek je bent, maar ga eens naar een serieuze fotozaak (ik ga meestal in Gent bij Art & Craft) en stel daar je vraag even: die ervaren mensen gaan je met veel plezier een goed toestel aanpraten, dat perfect in je prijsklasse ligt en prima geschikt is voor wat je ermee wil doen.
                Een Nikon D3200 of een Canon 600D, niet te vergeten de alternatieven van Sony, Pentax enz.: slechte toestellen zijn er niet meer.

                Qua lens zul je moeten afstemmen op je werkelijke interesses, maar vergeet niet dat ze voor het 'serieuze' glaswerk een veelvoud vragen van je ganse budget (voor één objectief)...
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                Comment


                • #9
                  Re: Op zoek...

                  Dat kantelbaar scherm heb ik nog niet gemist, maar kan idd handig zijn. In dat geval kan je voor een Nikon D5100 gaan, die vind je ook al voor +/-400€.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op zoek...

                    Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                    Geen idee van welke streek je bent, maar ga eens naar een serieuze fotozaak (ik ga meestal in Gent bij Art & Craft) en stel daar je vraag even: die ervaren mensen gaan je met veel plezier een goed toestel aanpraten, dat perfect in je prijsklasse ligt en prima geschikt is voor wat je ermee wil doen.
                    Een Nikon D3200 of een Canon 600D, niet te vergeten de alternatieven van Sony, Pentax enz.: slechte toestellen zijn er niet meer.

                    Qua lens zul je moeten afstemmen op je werkelijke interesses, maar vergeet niet dat ze voor het 'serieuze' glaswerk een veelvoud vragen van je ganse budget (voor één objectief)...
                    Wel ik ben van regio Antwerpen maar Gent is niet zo ver met de auto

                    Heb ik reeds gemerkt met die lenzen. Ik zou klein beginnen met 1 goeie allround lens en dan kan ik nog altijd uitbreiden

                    Thnx voor de tip van de winkel. Zal ik zeker eens binnen springen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op zoek...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                      Dat kantelbaar scherm heb ik nog niet gemist, maar kan idd handig zijn. In dat geval kan je voor een Nikon D5100 gaan, die vind je ook al voor +/-400€.

                      Wel die had ik ook gezien maar als ik het zou kunnen om wat meer te investeren zou het de moeite zijn? Bv. voor de D60 of D700 gaan?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op zoek...

                        D60 is een DX-formaat camera, terwijl de D700 een FX- formaat is, of full frame. Ga misschien eens met de zoekfunctie kijken wat het verschil is tussen beide. Qua prijs zal een D700 in occasie wel nog een pak hoger liggen dan een D60, maar dat is natuurlijk jou keuze. Je moet ook weten dat je de meeste DX objectieven niet 'optimaal' kan gebruiken op een FX camera. Omgekeerd gaat dit wel, maar met de gekende consequenties door de crop-factor die bij Nikon 1.5 is.
                        Last edited by enero; 29 juli 2013, 10:14.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Op zoek...

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          D60 is een DX-formaat camera, terwijl de D700 een FX- formaat is, of full frame. Ga misschien eens met de zoekfunctie kijken wat het verschil is tussen beide. Qua prijs zal een D700 in occasie wel nog een pak hoger liggen dan een D60, maar dat is natuurlijk jou keuze. Je moet ook weten dat je de meeste DX objectieven niet 'optimaal' kan gebruiken op een FX camera. Omgekeerd gaat dit wel, maar met de gekende consequenties door de crop-factor die bij Nikon 1.5 is.
                          Dat maakt het allemaal moeilijker voor mij. Ik wil gewoon een camera die voor de moment het beste qua prijs kwaliteit is. Is het de moeite om van een 400eur toestel naar een 600eur toestel te gaan? Het enige dat ik tot nu toe echt weet wat ik zou willen is dat het een open klapbaar schermpje heeft om laag bij de grond foto's te kunnen nemen.
                          Als iemand me kan zeggen van die camera ga je geen spijt hebben voor dat budget en ik zou die lens nemen die iets duurder is maar op lang termijn beter is. Dat is eigenlijk wat ik verwacht. Ik heb totaal geen ervaring met die cameras dus ik zou het ni weten wat ik zou nemen. Al die uitleg maakt het mij nog moeilijker om een beslissing te nemen. Ik had eigenlijk nog nooit gehoord van die dx en fx formaten Misschien als ik de camera ga hebben en meer ervaring zal hebben dan kan ik eigenlijk mijn eigen meningen erin zetten en zo een betere camera naar mijn zin kan kopen.

                          Als er mij iemand gewoon een richting kan sturen naar welke modellen ik zou moeten zien en die hun geld waard is en qua lenzen hetzelfde. Ik wil een goede reactiesnelheid en een lens die wat kan inzoomen en mooie heldere foto's kan maken

                          Comment


                          • #14
                            Re: Op zoek...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Greg83 Bekijk bericht
                            Dat maakt het allemaal moeilijker voor mij. Ik wil gewoon een camera die voor de moment het beste qua prijs kwaliteit is. Is het de moeite om van een 400eur toestel naar een 600eur toestel te gaan? Het enige dat ik tot nu toe echt weet wat ik zou willen is dat het een open klapbaar schermpje heeft om laag bij de grond foto's te kunnen nemen.
                            Als iemand me kan zeggen van die camera ga je geen spijt hebben voor dat budget en ik zou die lens nemen die iets duurder is maar op lang termijn beter is. Dat is eigenlijk wat ik verwacht. Ik heb totaal geen ervaring met die cameras dus ik zou het ni weten wat ik zou nemen. Al die uitleg maakt het mij nog moeilijker om een beslissing te nemen. Ik had eigenlijk nog nooit gehoord van die dx en fx formaten Misschien als ik de camera ga hebben en meer ervaring zal hebben dan kan ik eigenlijk mijn eigen meningen erin zetten en zo een betere camera naar mijn zin kan kopen.

                            Als er mij iemand gewoon een richting kan sturen naar welke modellen ik zou moeten zien en die hun geld waard is en qua lenzen hetzelfde. Ik wil een goede reactiesnelheid en een lens die wat kan inzoomen en mooie heldere foto's kan maken
                            Het spijt mij, maar ik zal u persoonlijk niet verder kunnen helpen. De instapmodellen ken ik eigenlijk niet meer aangezien ik zelf in de categorie Pro-camera's zit. Er zijn hier echter wel genoeg mensen die begonnen zijn met instapmodellen en je allicht op het goeie pad kunnen zetten. Succes!
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Op zoek...

                              Wat heeft jouw voorkeur? Er zijn al verschillende dingen voorgesteld, maar blijkbaar zijn deze niet goed?!
                              Wil je een kantelbaar scherm, neem de 5100/5200. Wil je een all-round lens, neem een nikon 18-105 (kit). Wil je meer bereik, neem een nikon 18-200/300 of Tamron 18-270 of Sigma 18-250. Mijn suggestie blijft de 5100 met de Sigma 18-250, hiermee heb je een goede startset voor +/-750 euro. Kan je je budget wat opschroeven, dan kan je gaan voor de nikon D5200 met de nikon 18-200, kost je zo'n 1200 euro. Dan heb je het laatste model met kwalitatief een goede all-round lens. De rest moet je zelf wat aanvoelen/uitmaken.
                              Last edited by Bobb; 29 juli 2013, 18:43.

                              Comment

                              Working...
                              X