Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe blauwtjes zijn er inderdaad weer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De nieuwe blauwtjes zijn er inderdaad weer

    Deze ben ik deze ochtend tegengekomen in de Langdonken (in Herselt). Redelijk klein beestje:




    Groeten
    Sidney


    Hierbij een update naar aanleiding van de vele opmerkingen naar aanleiding van het digitaal verminken van het blauwtje
    Hopelijk heb ik de verscherping goed toegepast. Ik hoor de commentaren graag.


    Last edited by burgie1976; 28 juli 2013, 19:44.
    Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
    Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
    [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

  • #2
    Re: De nieuwe blauwtjes zijn er inderdaad weer

    oei oei oei wat is hier mee gebeurd ??? de kleuren zijn veel te hard ,blauwtje mist scherpte en heel veel ruis in de BG !
    bedoeling was miss goed maar is toch niet echt een SC plaat hoor

    Comment


    • #3
      Re: De nieuwe blauwtjes zijn er inderdaad weer

      Ik heb dit probleem voorheen ook al gehad en weet niet waar het aan ligt... Ik bewerk de foto in Lightroom, exporteer deze als een JPG (onder adobe rgb) en verklein deze dan met de Microsoft Picture Manager. Vervolgens load ik deze op naar Picasa Web Album en van daar uit paste ik de link in het BD-forum bericht. Iets zegt me dat dit te veel stappen zijn :-) Kan iemand mij een goede workflow aanbieden vanuit Lightroom (ik zit nog met versie 2). Alvast bedankt voor jullie hulp! PS: op facebook kan je me vinden onder SVD Nikon. Daar ziet de foto er beter uit. Neem gerust een kijkje.

      Na de tips zal ik een ge-update versie plaatsen, zodat we het verschil kunnen zien!

      PS: heb niet te veel naverscherpt, maar wel de noise reductieknop goed opengezet - is ook niet ideaal denk ik ;-)
      Last edited by burgie1976; 28 juli 2013, 11:49.
      Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
      Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
      [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

      Comment


      • #4
        Re: De nieuwe blauwtjes zijn er inderdaad weer

        Oorspronkelijk geplaatst door burgie1976 Bekijk bericht
        Ik heb dit probleem voorheen ook al gehad en weet niet waar het aan ligt... Ik bewerk de foto in Lightroom, exporteer deze als een JPG (onder adobe rgb) en verklein deze dan met de Microsoft Picture Manager. Vervolgens load ik deze op naar Picasa Web Album en van daar uit paste ik de link in het BD-forum bericht. Iets zegt me dat dit te veel stappen zijn :-) Kan iemand mij een goede workflow aanbieden vanuit Lightroom (ik zit nog met versie 2). Alvast bedankt voor jullie hulp! PS: op facebook kan je me vinden onder SVD Nikon. Daar ziet de foto er beter uit. Neem gerust een kijkje.

        Na de tips zal ik een ge-update versie plaatsen, zodat we het verschil kunnen zien!

        PS: heb niet te veel naverscherpt, maar wel de noise reductieknop goed opengezet - is ook niet ideaal denk ik ;-)
        idd volgens mij veel te veel stappen !
        heb hem gezien op je FB ziet er daar beter uit ,moet toch ergens al aan het uploaden liggen denk ,miss eens dropbox uitproberen ,daar heb je geen kwaliteitsverlies
        ik zet mijn foto's in orde in PS nadien ook de grote aanpassen in PS en daarbij een kleine naversherping toepassen met de tool slim verscherpen en dat is het nadien in map plaatsen en uploaden !
        wees heeeeeel voorzichtig met ruisfilter ,haalt heel snel het kwaliteit naar beneden !!!

        Comment


        • #5
          Re: De nieuwe blauwtjes zijn er inderdaad weer

          die op FB is inderdaad een stuk beter dan deze
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

          Comment


          • #6
            Re: De nieuwe blauwtjes zijn er inderdaad weer

            En is de foto inhoudelijk ok? Inhoud van de foto, compositie, ...

            Dank aan allen voor de technische tips! Ik werk wel altijd in Lightroom en gebruik geen PS. En dan zit ik nog met een probleem: als ik de url van mijn foto uit dropbox copieer en plak en het BD-Forum (IMG), dan kan ik de foto wel zien in het voorbeeld, maar andere leden zien de foto niet in mijn post. Hoe kan dat?

            Groetjes,
            Sidney.
            Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
            Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
            [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

            Comment


            • #7
              Re: De nieuwe blauwtjes zijn er inderdaad weer

              Ik heb zo goed als mogelijk te tips van jullie uitgevoerd:

              Foto in PS bijgesneden (crop), daarna verscherpt en dan naar formaat 900 op langste zijde gebracht en dan de 2de verscherping uitgevoerd. Dan upload naar Flickr en dan de link hier geplakt.

              Vraag: als je een crop wil maken, ga je dan de eerste verscherping toepassen op gans de foto of enkel op de crop???

              Groetjes,
              Sidney.
              Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
              Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
              [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

              Comment


              • #8
                Re: De nieuwe blauwtjes zijn er inderdaad weer

                update is toch niet meer te vergelijken hè ,massa's beter !
                om te antwoorden op je vraag ,eerst en vooral tracht ik een crop zo veel mogelijk te vermijden en maak ik de juiste compositie in mijn zoeker ,maar soms kan het wenselijk zijn ,dan voer ik alleen verscherping uit op de crop

                Comment


                • #9
                  Re: De nieuwe blauwtjes zijn er inderdaad weer

                  update is knap maar dat zal je zelf ook wel gezien hebben zekers
                  Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

                  Comment


                  • #10
                    Re: De nieuwe blauwtjes zijn er inderdaad weer

                    Patrick,

                    Het moet inderdaad het doel zijn om geen crop te hoeven maken ;-)

                    Bedankt voor de toelichtingen. Het resultaat is inderdaad veel netter!

                    Groetjes,
                    Sidney.

                    PS: Lucske, bedankt voor je reactie!
                    Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
                    Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
                    [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

                    Comment

                    Working...
                    X