Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag: 6x optische zoom of lens 35-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag: 6x optische zoom of lens 35-200

    Hallo,

    Ik kreeg onderstaand bericht.

    "Heylaba, mijn zus en ik nog altijd op zoek naar een goeie camera, en we verstaan er ons al niet meer aan. We twijfelen zeer sterk om te kijken voor de Panasonic lumix G5 of G6 maar wat wij nog niet begrijpen is dat zo'n lens toch minder is dan één van een compactkodakje. Kun jij dat verklaren? We vonden dat 6x optische zoom al goed is voor mooie foto's, dat zou idem zijn als lens 35-200 mm maar de lens die op de G5 zit is een 14-42mm dus gelijkgesteld aan 28-84 das dus toch vele minder. We kunnen dan telelens bijkopen van 175mm dus we veronderstellen dan 350mm (dat je dat maal 2 moet doen) maar dan zegt mijn zus dat je dan eigenlijk je niet verbetert als je nu al een compactcamera hebt met 8 x optische zoom. kun jij dat uitleggen? Of snap je dat eigenlijk ook niet?"

    Deze bovenstaande tekst is van een nicht van m'n vriendin. Ik snap wel wat ze bedoelt maar vergelijkt ze niet appels met peren?

    Kan er iemand helpen?
    Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

  • #2
    Re: Vraag: 6x optische zoom of lens 35-200

    10-60mm is 6x optische zoom
    24-144mm is 6x optische zoom
    50-300mm is 6x optische zoom

    Wat zij waarschijnlijk wil, is een lens die een groot zoombereik heeft, startend bij tamelijke groothoek tot vrij grote tele...
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: Vraag: 6x optische zoom of lens 35-200

      De fotokwaliteit van dit soort toestellen zijn aanzienlijk beter dan van compactjes, maar van lenzen snappen ze helemaal niks. De vraag is dan wat ze met een toestel met zoveel mogelijkheden moeten...
      In ieder geval heb je als je een telelens bij koopt al gauw 14-42 en 40-175mm en dus 12x optische zoom in totaal.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Vraag: 6x optische zoom of lens 35-200

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        In ieder geval heb je als je een telelens bij koopt al gauw 14-42 en 40-175mm en dus 12x optische zoom in totaal.
        Als je van lens wisselt natuurlijk. De meeste mensen die dergelijke toestellen kopen en zich blindstaren op die zoveel keer zoom, willen meestal ook niet het gedoe van lenzen wisselen...
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment

        Working...
        X