Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Off-Camera Manual & TTL comparison

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Off-Camera Manual & TTL comparison

    Een interessant filmpje met een 'vergelijking' tussen TTL & manueel off-camera flitsen

    http://www.youtube.com/watch?v=tHEZm...=TLhdZBMePsFyM

    Persoonlijk iets te weinig technische uitleg naar mijn mening voor het TTL-gebeuren voor de resultaten te bekomen.
    En zoals het filmpje ook weergeeft, kan TTL goed zijn als men de techniek beheerst en op een correcte manier toepast.

    Als je een uurtje tijd hebt, veel kijkplezier en maak je keuze
    Website: http://www.svisimaging.be

  • #2
    Re: Off-Camera Manual & TTL comparison

    Leuk video. Bedankt voor de post.

    Manual vs TTL = "Whatever works for you" - yeah! :-)
    "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
    Blog: www.gerardmaas.net
    Port: www.gerardmaas.com

    Comment


    • #3
      Re: Off-Camera Manual & TTL comparison

      Bedankt voor de leerrijke link.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Off-Camera Manual & TTL comparison

        super goede link! Merci daarvoor
        Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

        Comment


        • #5
          Re: Off-Camera Manual & TTL comparison

          Leuke battle.
          Heb er zelf toch ook wat van opgestoken ;-) nu nog eens testen of het hier ook zo goed zal lukken

          Comment


          • #6
            Re: Off-Camera Manual & TTL comparison

            Om wat te discussieren over het filmpje: een punt dat ze niet duidelijk maken is dat met de flits in manual mode, de afstand tussen de flits en het onderwerp is bepalend voor een consistent belichting. In TTL is de compositie van het onderwerp in de frame die een consistent belichting (en compensatie) bepaald.
            "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
            Blog: www.gerardmaas.net
            Port: www.gerardmaas.com

            Comment


            • #7
              Re: Off-Camera Manual & TTL comparison

              Oorspronkelijk geplaatst door maasg Bekijk bericht
              Om wat te discussieren over het filmpje: een punt dat ze niet duidelijk maken is dat met de flits in manual mode, de afstand tussen de flits en het onderwerp is bepalend voor een consistent belichting. In TTL is de compositie van het onderwerp in de frame die een consistent belichting (en compensatie) bepaald.
              Kun je dit nog beter uitleggen, misschien met een voorbeeld. In het filmpje verplaatst het model bijna niet, dus zie je ook niet het verschil tussen de voor en nadelen van TTL. Als ik een model fotografeer die vooral stil staat gebruik ik vaak manual, ook met mijn Phottix Odin systeem. Ik vind een TTL systeem in manual vooral handig omdat ik de power vanaf mijn camera kan regelen en mijn softboxen niet elke keer hoef open te maken om het vermogen in te stellen.
              D Oracle heeft ook leuke voorbeelden over manual flash op zijn blog gezet, wat de voordelen daar van zijn. Maar het is inderdaad een leuk filmje en altijd weer leerzaam als het om invul flits gaat.

              Comment

              Working...
              X