Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vissen op de Noordzee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vissen op de Noordzee

    Deze video is een typische YouTube film van een familie-uitstap.
    We zijn gaan vissen op zee en hebben er een filmpje van.
    Verwacht jullie aan schokkerige beelden want ik had geen driepoot bij, het zou ook niet te doen zijn op zo'n slingerend schip.
    Idem dito voor het geluid: geen deadcat, gewoon mijn kleine Canon HF200.
    Eerst dacht ik om de storende geluiden te overschrijven met muziek. Maar dat zou i.m.h.o. vele typische geluiden vernietigen.
    En gewapend met een Manfrotto ModoSteady 585 hield ik het gezegde in ere: één hand voor de camera en één hand voor de boot.


    Graag jullie commentaar.

    Edit 28/07/2013 : De film is verwisseld. Nu scrollen de teksten trager.
    Last edited by Skitch; 28 juli 2013, 14:42. Reden: Film verwisseld. Nu met tragere teksten.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

  • #2
    Re: Vissen op de Noordzee

    Mooi filmpje, goede montage, keuze van livegeluid is goed, enigste minpuntje de teksten scrollen iets te snel, ik kan vlug lezen, maar niet zo vlug. De weinige schokkerige beelden waar je naar verwijst vallen zeker mee, en kan je zelfs volledig uithalen als je wilt.


    Franky

    Comment


    • #3
      Re: Vissen op de Noordzee

      leuk filmpje hoor.
      maar ben zelf dan ook veel mee geweest met zo,n boot.
      op deze boot wel met voor mij tè veel mensen.
      maar heb genoten...bedankt.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Vissen op de Noordzee

        Bouk en franvd : dank voor jullie commentaar en opmerkingen.
        Ondertussen heb ik de film gewijzigd om de teksten trager te laten scrollen.

        Oorspronkelijk geplaatst door franvd Bekijk bericht
        ...................enigste minpuntje de teksten scrollen iets te snel........................
        Dat is verbeterd. Het schokken ga ik nog eens nader "bestuderen" met Elements 11.

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        ............op deze boot wel met voor mij tè veel mensen...........
        Voor mij ook. En al die hengels haakten in elkaar vast
        Last edited by Skitch; 28 juli 2013, 14:41.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Vissen op de Noordzee

          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          ......
          Ondertussen heb ik de film gewijzigd om de teksten trager te laten scrollen.
          das een verbetering.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Vissen op de Noordzee

            Misschien ben ik een te kritische kijker maar ik zeg ook wel graag mijn mening al zal niet iedereen die delen.
            Je hebt prima beelden maar de montage kan een heel stuk vlotter (klinkt streng maar er kan probleemloos 8 minuten uit...
            Je moet zeker eens proberen om het veel sneller te maken want ja we zijn verwend.
            Ook de titels kunnen beter: scrollen is enorm traag en mss te veel info. Het zijn soms ook "kanonnen van letters".
            Je zou wat meer moeten doen als puur registreren: bvb: interview 3-4 mensen (geluid is wel super moeilijk maar je kan dat omzeilen door bvb achter hoekje beschermd van de wind micro zeer dicht eerst geluid opnemen en dan diezelfde persoon gewoon tijdje met vislijn recht in camera laten kijken.
            Die interviews (eventueel ook op de kade en achteraf) dienen als basis voor de film. De beelden dienen dan als illustratie.
            Je moet eens goed een moderne montage analyseren echt de moeite en je leert daar veel in bij.
            Laat je niet ontmoedigen maar probeer toch eens een korte versie... Succes.
            http://www.stich.be

            Comment


            • #7
              Re: Vissen op de Noordzee

              Dank voor je reply en je opmerkingen.
              Je bent wel heel kritisch maar toch is het fijn om je eerlijke mening te kennen.
              Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
              ......................................klinkt streng maar er kan probleemloos 8 minuten uit...............................
              Hoe bedoel je? Wat zou jij er uit doen? Kan je verduidelijken?
              Het is geen film noch een documentaire die aan een wedstrijd mee moet doen, maar een "souvenir" van een leuke dag met ons gezin.
              Om het niet te saai te maken voor mijn gezin heb ik heel wat scheepvaart en zee gerelateerde clips weggelaten.
              Telkens ik op een boot of een schip kom vraag ik me af welke motor(en) die heeft, welk vermogen ze hebben. Wat is de geschiedenis van dat schip? Daarom heb ik dat op internet opgezocht en gedeeltelijk in de film verwerkt.
              Maar het is en blijft een "familiefilmpje". Mijn doelpubliek zijn mijn echtgenote en mijn kinderen, kleinkinderen enz. En mezelf.
              En het doelpubliek is zeker niet mijn heel verre familie die professioneel met video bezig is, verre van. Als je dat begrijpt........

              Mensen die van de zee, de wind en schepen houden kunnen gewoon een kwartier of langer naar de deining van de zee en de golven kijken, genietend van al die soorten schuimkopjes en golven. Want de zee, de wind, de luchten en de wolken zijn nooit hetzelfde. Dat is een levend schilderij. Jammer dat ik het talent niet heb om dat gevoel over te brengen in een video....
              Trouwens: hoe zou jij dat doen?


              Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
              ......................................Laat je niet ontmoedigen maar probeer toch eens een korte versie... Succes.
              Ik ga het je niet beloven..... Maar als het terug slecht weer wordt wil ik dat eens inkorten. Als vingeroefening en om bij te leren. Niet uit goesting......
              Last edited by Skitch; 29 juli 2013, 00:41.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: Vissen op de Noordzee

                Is duidelijk beter leesbaar.
                Ik vind dat Skitch gelijk heeft, deze film voldoet zeker aan voor wat hij dient, een familiefilm, souvenir.
                Natuurlijk kan je er een documentaire over maken, maar dan heb je een gans ander concept, moet je ook anders filmen.
                Kijk de film duurt meer dan 13 minuten, mij heeft hij geen seconde verveelt.

                Comment


                • #9
                  Re: Vissen op de Noordzee

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  .....

                  Mensen die van de zee, de wind en schepen houden kunnen gewoon een kwartier of langer naar de deining van de zee en de golven kijken, genietend van al die soorten schuimkopjes en golven. Want de zee, de wind, de luchten en de wolken zijn nooit hetzelfde. Dat is een levend schilderij....
                  ......
                  helemaal mee eens en heb dan ook genoten.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vissen op de Noordzee

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Het is geen film noch een documentaire die aan een wedstrijd mee moet doen. Mijn doelpubliek zijn mijn echtgenote en mijn kinderen, kleinkinderen enz. En mezelf. Trouwens: hoe zou jij dat doen...Ik ga het je niet beloven..... Maar als het terug slecht weer wordt wil ik dat eens inkorten. Als vingeroefening en om bij te leren. Niet uit goesting......
                    Ik kan je best begrijpen maar wanneer je een familiefilmpje online zet dan is het bij manier van spreken geen familiefilmpje meer.
                    Waarom wordt er altijd zo denigrerend gedaan over een familiefilmpje? Mijn eigen familie/vriendenkring is mss veel kritischer.
                    Ook voor een familiefilmpje mag de lat best hoger gelegd worden en dan ga je er nog veel meer plezier aan beleven.
                    Wat kan beter? Veel dezelfde (gelijkaardige) beelden en dikwijls veel te lange shots. Met wat strenger te zijn kan er zonder het te voelen zo 5 minuten uit.
                    Al die scrollende teksten vervangen door staande teksten en kleiner lettertype. Je zou ook de teksten helemaal achteraan kunnen plaatsen voor de liefhebbers.
                    Voor opname (ja zelfs familiefilm) zou ik zeker wat mensen interviewen en de leuke quotes gebruiken (niet ganse interview)
                    Op zee is geluid super moeilijk maar daar heb ik in vorige quote al over gesproken.
                    Waarom zou je de lat niet wat hoger leggen? Je hebt oog voor details en ideeën en das niet niks.
                    Montage is zowat een kunst en dat zou je drive moeten zijn om daarin te verbeteren.
                    http://www.stich.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vissen op de Noordzee

                      niet mee eens dat de shots te lang zijn.
                      sterker nog, sommige shots hadden juist wel wat langer mogen zijn.
                      het dagje zeevissen is het onderwerp en krijgt alle aandacht.,
                      nogmaals voor mij een geslaagd filmpje.
                      maar kan me ook wel voorstellen, dat iemand die nog nooit aan zeevissen heeft gedaan vanaf een boot er ander over denkt.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vissen op de Noordzee

                        Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
                        Ik kan je best begrijpen maar wanneer je een familiefilmpje online zet dan is het bij manier van spreken geen familiefilmpje meer.
                        Waarom wordt er altijd zo denigrerend gedaan over een familiefilmpje? Mijn eigen familie/vriendenkring is mss veel kritischer.
                        Ook voor een familiefilmpje mag de lat best hoger gelegd worden en dan ga je er nog veel meer plezier aan beleven.
                        Wat kan beter? Veel dezelfde (gelijkaardige) beelden en dikwijls veel te lange shots. Met wat strenger te zijn kan er zonder het te voelen zo 5 minuten uit.
                        Al die scrollende teksten vervangen door staande teksten en kleiner lettertype. Je zou ook de teksten helemaal achteraan kunnen plaatsen voor de liefhebbers.
                        Voor opname (ja zelfs familiefilm) zou ik zeker wat mensen interviewen en de leuke quotes gebruiken (niet ganse interview)
                        Op zee is geluid super moeilijk maar daar heb ik in vorige quote al over gesproken.
                        Waarom zou je de lat niet wat hoger leggen? Je hebt oog voor details en ideeën en das niet niks.
                        Montage is zowat een kunst en dat zou je drive moeten zijn om daarin te verbeteren.
                        Ben het hier volledig mee eens
                        Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

                        Comment

                        Working...
                        X