Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakantie Amerika westkust

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vakantie Amerika westkust

    Geachte forumleden, ik ga dit jaar naar Amerika, de westkust langs las Vegas , grand canyon, golden gate bridge , bryce canyon en nog van tal van andere plaatsen.

    Nu wil ik alleen mijn 14-24 Mm f2,8 meenemen, plus camera natuurlijk
    Of doe ik mijzelf hiermee te kort ??

    Heeft iemand een idee ??

    P.s mijn vrouw heeft de 24-70 mm plus camera bij .

    Mvg, Jacques
    Nikon en glaswerk

  • #2
    Re: Vakantie Amerika westkust

    Gelukzak! :-) Ik denk dat je vooral veel breedhoek zal schieten dus de combinatie is perfect.
    Vergeet niet te reserveren voor een bezoek aan Antelope. Pff, wou dat ik mee kon!

    Comment


    • #3
      Re: Vakantie Amerika westkust

      Idd wij zitten ook te wachten tot onze zoon oud genoeg is om mee op sleeptouw te nemen! Ik wou dat het al zo ver was.
      Je zal met die 2 lenzen al een heel eind komen, maar als je ook van wildlife houdt, dan zou ik je toch nog een tele laten meenemen, ik zou zelf niet zonder kunnen...
      Alvast héééééééééél veel plezier gewenst!!
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #4
        Re: Vakantie Amerika westkust

        Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
        Idd wij zitten ook te wachten tot onze zoon oud genoeg is om mee op sleeptouw te nemen!
        Oud genoeg ?????????
        Onze zoon ging voor de eerste keer (met de auto) mee op reis op zijn 0.5 jaar, een jaar later ging hij mee naar Florida... Niks wachten
        Was wel een hele verhuis om 2 koffers, kinderbed en kinderwagen mee te nemen ...
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Vakantie Amerika westkust

          Ik zou toch in ieder geval een tele lens meenemen.
          Met een 14-24 doe je jezelf en de omgeving echt te kort.
          Er zijn zoveel mooie dingen aan de westkust waar je weinig hebt aan een groothoek maar waar je wel met een tele moet gaan werken.
          Las Vegas is overdag niet zo gezellig als s'avonds dus daar heb je meer aan een lichtsterke lens.
          Bryce Canyon is al mooi voordat de zon opgaat en als die dan komt zie je de Canyon steeds veranderen van kleur.
          Er zijn daar een paar mooie punten waar je kunt gaan staan om de zonsopkomst-of ondergang te bewonderen.
          Antelope Canyon is helemaal gaaf,en als je er heen gaat zou ik de lange foto-tour doen(2 uur), want de reis erheen en terug gaat ook weer van je tijd af en doordat er steeds groepen komen en gaan heb je weinig tijd om ongestoord foto's te maken.
          Van San Fransisco kun je mooi overzichts foto's maken van twee bergen aan beide zijdes van de baai.
          Twin Peaks bij de antenne's en aan de aan de andere kant op de Conzelman Road, die je vanaf het recreation area kunt bereiken.
          Hoop dat je wel mooi weer hebt want de brug zit heel vaak in de mist.
          Pak is SF wel Lombard Street mee, zo ontzettend gaaf om die bochten te rijden.
          Maar ik zou toch wel een Tele-lens meenemen, ik denk dat je hem heel snel zou missen.

          Een Amerika liefhebber. (nog 7 weekjes wachten tot we weer gaan)

          Comment


          • #6
            Re: Vakantie Amerika westkust

            Man, man, man... wat ben ik jaloers. De westkust is echt prachtig.

            Nog iets om op je lijstje te zetten... Horseshoe bend (In de buurt van Page, dus perfect te combineren met Antilope Canyon).

            Als je Antilope Canyon doet, de ene is betalend (en te reserveren; en even druk als de Meir tijdens de solden),
            maar voor de andere (dacht lower Antilope Canyon), moet je niets betalen en daar loop je met
            wat geluk praktisch alleen door.

            Ook zeker Zion NP niet overslaan.
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Vakantie Amerika westkust

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Oud genoeg ?????????
              Onze zoon ging voor de eerste keer (met de auto) mee op reis op zijn 0.5 jaar, een jaar later ging hij mee naar Florida... Niks wachten
              Was wel een hele verhuis om 2 koffers, kinderbed en kinderwagen mee te nemen ...
              Ik bedoel mee naar de VS of Canada, met het vliegtuig! We zijn deze zomer wel met de auto door Kroatië gegaan, dus da's geen probleem. En dat doen we al sinds zijn geboorte.
              Enkel de verhouding tussen de kost van zijn vliegticket nu en wat hij/wij er gaan aan hebben als we moeten rijden aan het tempo dat hij nu kan/wil. Het moet voor hem ook nog een beetje tof zijn, dus een goeie afwisseling tussen rijden, plezier en wandelingen. En daar ligt het rendement vs kostprijs nu nog net niet hoog genoeg.
              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

              Comment


              • #8
                Re: Vakantie Amerika westkust

                Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                Ik bedoel mee naar de VS of Canada, met het vliegtuig! We zijn deze zomer wel met de auto door Kroatië gegaan, dus da's geen probleem. En dat doen we al sinds zijn geboorte.
                Enkel de verhouding tussen de kost van zijn vliegticket nu en wat hij/wij er gaan aan hebben als we moeten rijden aan het tempo dat hij nu kan/wil. Het moet voor hem ook nog een beetje tof zijn, dus een goeie afwisseling tussen rijden, plezier en wandelingen. En daar ligt het rendement vs kostprijs nu nog net niet hoog genoeg.
                Dat schreef ik toch ook. Op 1.5j mee naar FL. De jaren er na US/Can (WA,BC), AK, CA, NV, AZ, TX, LA, TN, KY, NC, IL. ook Zuid-Afrika. Gewoon het tempo wat lager en programma aanpassen.
                Als ik mij goed herinner was een vliegtuig ticket toen 25% van ons tarief, in hotels maakte het geen verschil (under 18 free).

                Enig nadeel... (nou ja) hij is ook reisfreak geworden
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Vakantie Amerika westkust

                  Oorspronkelijk geplaatst door hummerfan Bekijk bericht
                  Ik zou toch in ieder geval een tele lens meenemen.
                  Met een 14-24 doe je jezelf en de omgeving echt te kort.
                  Er zijn zoveel mooie dingen aan de westkust waar je weinig hebt aan een groothoek maar waar je wel met een tele moet gaan werken.
                  Las Vegas is overdag niet zo gezellig als s'avonds dus daar heb je meer aan een lichtsterke lens.
                  Bryce Canyon is al mooi voordat de zon opgaat en als die dan komt zie je de Canyon steeds veranderen van kleur.
                  Er zijn daar een paar mooie punten waar je kunt gaan staan om de zonsopkomst-of ondergang te bewonderen.
                  Antelope Canyon is helemaal gaaf,en als je er heen gaat zou ik de lange foto-tour doen(2 uur), want de reis erheen en terug gaat ook weer van je tijd af en doordat er steeds groepen komen en gaan heb je weinig tijd om ongestoord foto's te maken.
                  Van San Fransisco kun je mooi overzichts foto's maken van twee bergen aan beide zijdes van de baai.
                  Twin Peaks bij de antenne's en aan de aan de andere kant op de Conzelman Road, die je vanaf het recreation area kunt bereiken.
                  Hoop dat je wel mooi weer hebt want de brug zit heel vaak in de mist.
                  Pak is SF wel Lombard Street mee, zo ontzettend gaaf om die bochten te rijden.
                  Maar ik zou toch wel een Tele-lens meenemen, ik denk dat je hem heel snel zou missen.

                  Een Amerika liefhebber. (nog 7 weekjes wachten tot we weer gaan)
                  Ik ben ondertussen al 7 keer in SF geweest en zou de Golden gate toch zoooo graag eens in de mist zien! Nog nooit gelukt! :-)
                  Van op Alcatraz is de skyline ook wel tof. Antelope Canyon moet je best op het middaguur doen, wanneer de zon er nagenoeg loodrecht op zit.
                  En daal Bryce Canyon ook zeker helemaal af, die is echt niet zwaar om te wandelen. Je kan aan één kant er naar beneden en aan de andere kant weer naar boven. Daar rijdt een busje dat je gratis rondbrengt Ook Zion heeft mooie wandelingen zoals naar de emerald pools: wat klauterwerk, maar echt niet zwaar of moeilijk.
                  Ooh en als je van de kust (de US HWY 1: prachtige weg trouwens!!!!)(Monterey of San Simeon) naar het binnenland wil, neem dan "Nacimiento-Fergusson Road" Die gaat via Jolon naar Coalinga, en dan kan je door naar Fresno, in de buurt van Yosemite en Sequoia NP. Deze weg is een bergweg, gaat dwars door de Sierra, je gaat over een Militair domein, laat je niet afschrikken door de controleposten, zolang je niets verkeerd doet, mag je daar gewoon door. Een prachtige scenic byway, met véél wildlife te zien. Op zich echt een avontuur!! Het begin van de weg lijkt eerder op een inrit van een huis, er is ook een slagboom, maar die staat open, dus daar kan je gewoon door. De weg start iets buiten het dorpje Lucia en gaat heel scherp links omhoog.
                  Als je dan door Yosemite gaat en via de Tioga pas richting Death Valley zou rijden, sla dan even af bij Bishop, daar is een "gratis (je betaalt zoveel je zelf wilt)" openlucht museum met oude Amerikaanse cultuur: treinen, school, apotheek, postoffice, tandartspraktijk, zoals het vroeger was. Echt leuk gedaan.
                  Probeer in Vegas te overnachten in een groot hotel, maar niet op vrijdag of zaterdag, dan zijn ze duur, de andere dagen zijn ze niet veel duurder dan een motel.
                  Monument Valley bij Kayenta is ook de moeite. Als je naar de Grand Canyon gaat, kan je iets zuidelijk afzakken naar Flagstaff, met een gezellig oud stadcentrum.
                  Bij Yuma in Arizona kan je te voet de grens over naar Mexico, maar vergeet onder geen beding je paspoorten!! Uit de VS is geen probleem, maar terug binnen...
                  In San Diego heb je ook een oud stadsdeel en de Queen Mary (vergelijkbaar met de Titanic) kan je daar ook gaan bezoeken, alsook de militaire vloot die daar ligt.
                  Kortom genoeg te doen!! :-))

                  Zoals ik eerder al zei: ik kan mijn tele ook NIET missen :-)
                  Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vakantie Amerika westkust

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Dat schreef ik toch ook. Op 1.5j mee naar FL. De jaren er na US/Can (WA,BC), AK, CA, NV, AZ, TX, LA, TN, KY, NC, IL. ook Zuid-Afrika. Gewoon het tempo wat lager en programma aanpassen.
                    Als ik mij goed herinner was een vliegtuig ticket toen 25% van ons tarief, in hotels maakte het geen verschil (under 18 free).

                    Enig nadeel... (nou ja) hij is ook reisfreak geworden
                    JA, Florida heb ik ook al voorgesteld hier, maar mijn man hapt nog niet toe :-)) NU Kroatië was ook prachtig, amai.
                    Nee nu sinds hij twee is, is het volle pot vliegticket en da's toch wat veel, nu hij er zelf nog niet veel aan heeft, alhoewel hij in Kroatië toch heel enthousiast meeging kijken naar de watervallen in de wandelrugzak op papa's rug.
                    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vakantie Amerika westkust

                      Ik sluit me aan bij de tips die hierboven zijn aangegeven.
                      Rond Page zijn best mooie plaatsen te vinden.
                      Antelope Canyon,The Wave,en Kayenta (monument Valley is daar ook niet zover vandaan.
                      Wat me vaak wel opvalt is dat sommige mensen teveel willen zien in een reis.
                      Zelf ben ik nu al meerdere keren naar de westkust geweest en er zijn zoveel mooie plaatsen.
                      Volgend jaar staat op de planning de reis vanaf Seattle naar Los Angeles en veel mooie parken daar tussen in.
                      Mijn favoriete park is nog altijd Yellowstone.
                      Maar ook een in stad als San Fransisco kun je zelf een hele tijd vermaken.
                      Zoveel culturen en richtingen in een stad.
                      Mocht je een uitstapje maken naar Flagstaff, denk dan ook eens aan Winslow.
                      Op zich stelt de plaats niet zoveel voor maar de stad komt voor in de song "take it easy" van de Eagles.
                      Er is een kruispunt waar de hele dag songs er van worden gedraaid en er staat een truck die genoemd word in de song.
                      Maar het is er zo mooi aan de westkust dat je er best weer heen wilt als je er eenmaal bent geweest.
                      Jaren geleden kwam ik van Pima Air Museum bij Tucson,en zag daar de Mottenballen vloot , de opslag plaats van overtollige vliegtuigen.
                      Ik heb nog nooit zoveel vliegtuigen in zoveel verschillende modellen gezien.
                      Het ligt er aan in welke periode je er naar toe gaat, in sommige maanden is het er zo heet dat het geen lolletje is om je hotel uit te komen .
                      Maar hier zijn al zoveel mooie dingen genoemd, keus genoeg.
                      Nu de juiste spullen meenemen en genieten daar.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vakantie Amerika westkust

                        Hoe reserveer je best Antelope Canyon? Op voorhand thuis?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vakantie Amerika westkust

                          Wij zijn daar gewoon naartoe gereden en het viel er toen goed mee qua drukte. Wij hebben de upper gedaan, omdat het bewolkt en regenachtig was en ik had gehoord dat die dan veiliger waren, dat de lower sneller last hebben van flooding. Nu, of dat nu al dan niet juist is, dat weet ik niet, ik was er op voorhand niet op voorbereid.
                          Toen we daar aankwamen, moesten we betalen om de area binnen te komen met de auto. We zagen dat er tours aangeboden werden, maar die waren betalend, dus besloten we de area binnen te rijden en dan eventueel te hiken naar de canyon. Na geparkeerd te hebben, liepen we naar iemand dat daar werkte en vroegen in welke richting we moesten hiken. Die moest eens goed lachen, dat was haast niet te doen, je moest daarvoor met een gids en een "jeep" mee. En dat was opnieuw betalend. Die dingen vallen, net zoals Monument Valley, niet onder de NP'en aangezien ze in Indianengebied liggen en dus onafhankelijk zijn. Die "jeep bleek dan ook een zéér oud ding te zijn met van die plastiek-mousse bankjes, waar je je goed moest vasthouden of je kon toch nog gaan hiken. Wel een hele ervaring en de Canyon is wel héél mooi. We mochten uiteindelijk ook zo lang blijven als we wilden, gewoon wachten op een aankomende jeep en daar dan mee terugrijden.
                          Ondertussen kan het er al helemaal veranderd zijn, maar toen was het niet echt "georganiseerd". Ik zie wel dat je nu tours kan reserveren vanuit Page, maar hoe of wat en waar die juist naartoe gaan, dat weet ik niet.
                          Het enige wat wij reserveerden van thuis uit, was Alcatraz en de hotels, omdat we geen zin hadden om te zoeken onderweg en toch wat houvast, anders raakten we nooit op tijd terug voor de terugvlucht ;-)) En omdat we altijd in juli gingen en dat op sommige plaatsen toch wel nodig is dan.
                          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vakantie Amerika westkust

                            Oorspronkelijk geplaatst door DeKevin Bekijk bericht
                            Hoe reserveer je best Antelope Canyon? Op voorhand thuis?
                            Wij hebben ons toen s' morgens vroeg gaan inschrijven voor de toer op het middag uur (beste licht).
                            Was bij deze organizatie: http://www.antelopecanyon.com/
                            Als je zeker wil zijn, kan je ook op voorhand online reserveren.

                            Je rijdt dan met grote Jeeps van de organisatie van in Page naar de Canyon. Onmogelijk dit met eigen vervoer te doen, daar dit in Navajo gebied ligt.
                            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                            Website - 500px - Instagram

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vakantie Amerika westkust

                              Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                              Wij hebben ons toen s' morgens vroeg gaan inschrijven voor de toer op het middag uur (beste licht).
                              Was bij deze organizatie: http://www.antelopecanyon.com/
                              Als je zeker wil zijn, kan je ook op voorhand online reserveren.

                              Je rijdt dan met grote Jeeps van de organisatie van in Page naar de Canyon. Onmogelijk dit met eigen vervoer te doen, daar dit in Navajo gebied ligt.
                              Dan zou ik precies deze verkiezen:http://www.antelopecanyon.com/extended_tour.html

                              En idd je kan het niet met eigen vervoer doen, maar aan de canyon zelf kan je wel met een jeep mee, daar zit ook een gids in, maar aangezien je auto op de parking bij de canyon staat, kan je zo lang blijven als je wilt (tenzij dit in de laatste 5 jaar veranderd is), gewoon een andere jeep mee terugnemen.
                              Monument Valley mocht 5 jaar geleden wel met eigen vervoer, maar een 4x4 is wel aan te raden, daar dit pure zandgronden zijn.
                              Last edited by Muse; 29 juli 2013, 13:41.
                              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                              Comment

                              Working...
                              X