Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compacte camera vakantiefoto's?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compacte camera vakantiefoto's?

    Hoi,

    Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik me een Minolta Dimage F100 aangeschaft. Dat was toen prijs/kwaliteit een deftig toestelletje (ik ben niet zoooo erg met foto's bezig, dus een "geavanceerd" model was overkill).

    Nu ga ik deze zomer op reis naar Turkije en ik zou daar natuurlijk ook graag fotootjes trekken. Jammer genoeg is die camera nog niet zo klein dat je hem gewoon in je broekzak kwijt kan en bovendien zit ik er een beetje mee in om een toestel van ±620 EUR mee te nemen naar Turkije.
    Daarom dacht ik aan een compacte camera (die ik in de toekomst ook nog voor dergelijke zaken kan gebruiken). Ik twijfel zo een beetje tussen een compacte digitale (hoef ik niet te ontwikkelen) of een wegwerpcameraatje (maar daar heb ik weer ontwikkelkosten). Jullie gedacht hierover? Kan je beter wat meer investeren (ook voor de toekomst dan) of zou zo'n wegwerpcamera nog steeds het beste zijn?

    Indien ik een compacte digitale zou kopen: welke toestelletjes denken jullie dat het beste zijn? Ik dacht zo aan een Minolta Dimage X20 of X21? Tussen de 150 en de 200 EUR dus ongeveer liefst.
    Of anders een Sony Cybershot U (2 Mpixel) of zo (ik kan daar aan geraken voor ongeveer 170 EUR denk ik). Andere suggesties?
    Het zou echter wel handig zijn moest het hetzelfde geheugentype gebruiken als mijn "grote": Secure Digital.

    Tnx a lot,
    Timoke
    We haven't got enough time to waste it.

  • #2
    kijk ne keer in de koopjes hoek
    X20 te koop

    b.
    Bijna niks meer....

    Comment


    • #3
      Mijn broer heeft een canon powershot A310 gekocht voor 175 EUR. Hij is er zeer tevreden over. Je kan er zelfs 3 minuten met filmen.

      Hij heeft hem via een vriend van mij gekocht in westerlo maar je kunt hem ook online bestellen via de site van deze winkel http://www.dcom.be/N_frame.html

      Er zit wel normaal gezien een kaartje van 32mb in

      Comment


      • #4
        Ik heb misschien een beetje een andere visie op uw probleem, maar persoonlijk zou ik geen kosten doen om een andere camera te kopen, ik nam je Dimage mee op reis. Je mag niet vergeten dat de evolutie heel snel gaat in de digitale fotografie. Mocht je zinnes zijn van dit toestel te verkopen zou je erg ontgoocheld zijn wat je er nog zou van maken. Je bent er tevreden over dus neem het dan gerust mee op reis. Indien je overweegt om een nieuwe camera te kopen opteer voor een model dat meer mogelijkheden heeft den je Dimage en gebruik je dimage als tweede toestel in plaats van een nieuw toestel te kopen dat eenvoudiger is.

        just my 2cents.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Originally posted by Timoke

          Jammer genoeg is die camera nog niet zo klein dat je hem gewoon in je broekzak kwijt kan en bovendien zit ik er een beetje mee in om een toestel van ±620 EUR mee te nemen naar Turkije
          wat voor een zin heeft het iets te kopen om het dan niet te gebruiken

          Comment


          • #6
            Hallo Timoke,

            Als u voor een compacte camera kiest, kunt u ook een APS camera nemen (die passen in ieders broekzak en zijn niet al te duur, voor als u bang bent dat die gestolen wordt). Ik vind wel dat de kwaliteit van een APS camera'tje vaak vies tegenvalt. Wat dat betreft geeft zelfs een wegwerpcamera vaak een betere kwaliteit.

            Maar er zijn ook digitale alternatieven. Of deze allemaal in de broekzak passen weet ik niet (mijn digitale cam past in ieder geval NIET in mijn broekzak ). Ik zou zelf voor een digitale camera gaan, mocht de foto niet geheel gelukt zijn, dan kun je de foto gemakkelijker bewerken.
            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
            --------

            Comment


            • #7
              Posted - 05 June 2004 : 17:09:18

              Nu ga ik deze zomer op reis naar Turkije en ik zou daar natuurlijk ook graag fotootjes trekken. Jammer genoeg is die camera nog niet zo klein dat je hem gewoon in je broekzak kwijt kan en bovendien zit ik er een beetje mee in om een toestel van ±620 EUR mee te nemen naar Turkije.

              Turkije is een veilig land en diefstal hoef je er omzeggens niet te vrezen, tenzij van andere toeristen. Bovendien beschikken de meeste hotels over kluisje op de kamer dat groot genoeg is om je camera weg te bergen.
              Canikon 40D - D200, D300

              Comment

              Working...
              X