Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van analog naar digitaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • van analog naar digitaal

    Bijna 20 jaar geleden kocht ik mij een Nikon F 50 met lenzen AF Nikkor 35-80mm en een AF Nikkor 70-210mm. Vele jaren heb ik genoten van mijn analoog toestel. Toen digitaliseerde het wereldeje en kocht ik mij verschillende compact toestelletjes. Maar steeds met een klein beetje spijt omdat mijn F50 stof stond te vreten. Nu is het genoeg geweest. Ik ga me weer een spiegelreflex aanschaffen. Misschien weet iemand hier een waardige vervanger voor m'n F 50, want ik zie het bos door de bomen niet meer en ben eerlijk gezegd een beetje achter met alle technische snufjes van de aangeboden toestellen.
    Mijn 2 de vraag is of dat die 2 lenzen op een digitaal toestel passen (als ik terug een Nikon koop) of is dit niet van toepassing?
    Als ik hier eens door dat forum waat, zie ik zeer veel kennis, dus ben ik er zeker van goede raad te krijgen

  • #2
    Re: van analog naar digitaal

    De 35-80 en de 70m-210 werken perfect op alle toestellen vanaf de D90,D7000,D7100, D300(s), enz enz...
    Maar als je dezelfde beeldhoek wil als met je F50, moet je kijken naar een fullframe toestel, een D700 is goedkoop te vinden, D600 is beter qua beeldkwaliteit en is compacter maar heeft alle focuspunten meer in het midden, D800(e) is op elk vlak beter dan de bovengenoemde en is zeker een aanrader als je een deftige pc hebt, D3/D3s/D4 is de sportcamera en gaat een levenlang mee.

    Wat is het budget eigenlijk ?

    Comment


    • #3
      Re: van analog naar digitaal

      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      De 35-80 en de 70m-210 werken perfect op alle toestellen vanaf de D90,D7000,D7100, D300(s), enz enz...
      Maar als je dezelfde beeldhoek wil als met je F50, moet je kijken naar een fullframe toestel, een D700 is goedkoop te vinden, D600 is beter qua beeldkwaliteit en is compacter maar heeft alle focuspunten meer in het midden, D800(e) is op elk vlak beter dan de bovengenoemde en is zeker een aanrader als je een deftige pc hebt, D3/D3s/D4 is de sportcamera en gaat een levenlang mee.

      Wat is het budget eigenlijk ?
      Dank u voor de tips. Ik ben zeer blij te horen dat mijn lenzen zullen passen op een digitaal toestel. Zo kan ik nu iets meer uitgeven aan een body. Na wat opzoekwerk denk ik om voor de D7000 te gaan. Lijkt qua prijs kwaliteit een goede deal. Maar op tweede hands sites vragen ze toch nog zeer veel geld voor zulke toestellen Ofis dit niet aan te raden zoiets tweedehands te kopen?

      Comment

      Working...
      X