Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D2x of D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D2x of D700

    ik zit met de vraag wat is beter koop tweedehands een D700 of een oudere D2x ik had de vraag gesteld aan een verkoper van een D2x want hij vroeg 950 euro en gemiddelde prijs voor een D700 is 1100 alhoewel ik een D2 zag staan voor 450 ,ik zei dat zijn prijs aan de hoge kant was 950 euro , zijn uitleg was als volgt; da klopt maar je kan een D700 niet vergelijken met een professionele D2X waarvan de sensor tot 250.000 clicks mee gaat en een body heeft dewelke volledig stof en water dicht is , en waarvan alle bediening bijna volledig via toetsen kan geregeld worden.wat denken jullie daar over ?
    Last edited by koen1950; 23 juli 2013, 17:06.

  • #2
    Re: D2x of D700

    Zou voor de D700 gaan. Hangt ook beetje van de objectieven af die je hebt. FF tov DX
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: D2x of D700

      Een verkoper die denk dat het de sensor is die 250k clicks mee gaat, zou ik al niet te veel vertrouwen... Het is de sluiter die 250k clicks meegaat, de sensor gaat langer mee (niet bepaald).
      Alleszins, ik zou ook voor de D700 gaan, FF tegen DX, gemakkelijke keuze behalve als je dikwijls in situaties komt waarbij je te weinig mm's hebt (zoals bvb vogelfotografie).
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

      Comment


      • #4
        Re: D2x of D700

        D2x is gewoon geen match voor een D700.
        Veeel betere hoge iso, snellere autofocus, groter scherm en gewoon betere beeldkwaliteit overal. Als je enkel op iso 200 werkt, zou ik de D2x wel overwegen vanwege de kleuren (maar deze kunnen via een kleurprofiel ook verkregen worden op andere camera's).
        Voordeel van een D2x is wel dat je mee kan gooien en ze zullen nog niet breken, een keer in een fontein vallen zal ook geen probleem geven.

        Comment


        • #5
          Re: D2x of D700

          maar ik wil gaan voor ff dus heb niet veel keuze he , maar het verwonderde me dat ze nog zo veel geld vroegen ervoor

          Comment


          • #6
            Re: D2x of D700

            Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
            maar ik wil gaan voor ff dus heb niet veel keuze he , maar het verwonderde me dat ze nog zo veel geld vroegen ervoor
            Dat is niet de prijs waarvoor ze werkelijk verkocht worden hoor (500 euro lijkt mij een eerlijkere prijs).

            Edit: 450 euro volgens wissen: http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266

            Comment


            • #7
              Re: D2x of D700

              er stond ook één te koop voor 450 iemand uit henegouwen

              Comment


              • #8
                Re: D2x of D700

                Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                FF tegen DX, gemakkelijke keuze behalve als je dikwijls in situaties komt waarbij je te weinig mm's hebt (zoals bvb vogelfotografie).
                Doet dat verhaal nog altijd de ronde ?

                Comment


                • #9
                  Re: D2x of D700

                  Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Doet dat verhaal nog altijd de ronde ?
                  Welk verhaal?

                  Comment


                  • #10
                    Re: D2x of D700

                    Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                    ik zit met de vraag wat is beter koop tweedehands een D700 of een oudere D2x ik had de vraag gesteld aan een verkoper van een D2x want hij vroeg 950 euro en gemiddelde prijs voor een D700 is 1100 alhoewel ik een D2 zag staan voor 450 ,ik zei dat zijn prijs aan de hoge kant was 950 euro , zijn uitleg was als volgt; da klopt maar je kan een D700 niet vergelijken met een professionele D2X waarvan de sensor tot 250.000 clicks mee gaat en een body heeft dewelke volledig stof en water dicht is , en waarvan alle bediening bijna volledig via toetsen kan geregeld worden.wat denken jullie daar over ?
                    De markt denkt er duidelijk anders over dan die verkoper!
                    Trouwens een D700 is vandaag "professioneler" dan een D2X... de sensor en het focussysteem o.a.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D2x of D700

                      Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                      Welk verhaal?
                      Dat je mm's kan winnen door een (kleinere) sensor te kiezen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: D2x of D700

                        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Doet dat verhaal nog altijd de ronde ?
                        Ik weet prima, vogel- en natuurfotograaf zijnde, hoe dat verhaal in mekaar zit Het is niet zozeer de kleinere sensor van aps-c, maar de hogere pixeldichtheid (in de meeste gevallen). Ik heb niet veel zin om het helemaal uit de doeken te doen, vooral omdat ik vermoed dat je zelf ook wel weet hoe het in mekaar zit. Kortom, bij situaties met genoeg licht, goede kwaliteit objectieven en een situatie waar je niet dichterbij kan komen (bvb vogelfotografie), zal je meer detail halen met een 7d bvb dan met een 5d3. Of bij Nikon, met een D7100 dan met een D4. Zelfs al zou een FF sensor dezelfde pixeldichtheid hebben (zoals bvb het geval is bij de d800), heb je nog altijd een aantal voordelen zoals hoe snel je buffer vol is (bij gelijkblijvende buffergrootte), hoeveel beelden per seconde je kan nemen, grootte van de files...
                        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: D2x of D700

                          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Doet dat verhaal nog altijd de ronde ?
                          hehe hebben we al gehad ,
                          https://ggpics.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: D2x of D700

                            Als ik mijn D800 in DX-mode zet, heeft deze meer detail, minder ruis en een veel grotere buffer dan mijn D7000... De D7100 is momenteel wel nog een stuk beter dan de D800 in DX-cropmode (behalve dan de buffer). 6fps tov 7fps, meer pixels, ruis gelijk, kleinere body, AF tot in de hoeken dat bijna even snel is, grotere zoeker dan fullframe in dx,...
                            Mocht ik nog geen D800 hebben en niet af en toe met 10-pin studioflitsers moeten werken, dan was dit zeker mijn tweede keuze. (en mocht ik enkel wildlife doen was dit keuze 1)
                            Dus voor mij heeft DX nog steeds een nut voor de natuurfotograaf on a budget. (een 500f/4 op fullframe is natuurlijk veel beter dan een 300f/4 op een dx)

                            Comment


                            • #15
                              Re: D2x of D700

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Dat je mm's kan winnen door een (kleinere) sensor te kiezen.
                              Er komen geen mm's bij in DX maar de beeldhoek verandert wel.
                              Een 500mm op DX heeft dezelfde beeldhoed als een 750mm op FX. Daarom dat wildlife fotografen graag een professionele 24 MP DX opvolger zien komen. Nikon verkoopt waarschijnlijk liever duurdere tele's...

                              Comment

                              Working...
                              X