Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

    Wie heeft ervaring met dit programma?
    Ik probeer al menige dagen filmpjes te bewerken van onze vakantie, maar het is een drama!
    Blokkeert, sluit af enz...
    Tips please of misschien iemand enig idee voor ander programma, had studio 9 pinnacle maar deze herkent mijn opnames niet meer van HD opnames!
    greetz
    jempi25

  • #2
    Re: Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

    Wat zijn de gegevens van je basismateriaal? Uit welke camera komen de clips? En met welke instellingen : 50p of 50i of 25p?
    Wat zijn de mogelijkheden van je PC ?
    Zijn al de clips van dezelfe camera met dezelfde instellingen? Is de basisinstelling van je Powedirector, bvb. PAL 25p, verschillend van die van je cliops, bvb NTSC 60p?
    Verder heb ik met Powerdirector geen ervaring. Maar een drama zou het toch niet mogen zijn.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

      Jempi25 heeft volgende gegevens via een "kwalijk bericht" doorgestuurd - en dat zal wel niet de bedoeling zijn (per ongeluk op het uitroepteken geklikt).
      Om deze thread volledig te houden post ik hier de inhoud van het kwalijk bericht - dat een antwoord is op de vraag van Skitch ...

      Jaja

      3,11 GB en 512 MB zijn mijn film AVI bestanden en van dezelfde camera!
      Digitale video camera HD
      cmos 5 mega pix
      QVGA 120fps 640*480
      WVGA60fps 800*480
      720p 30 fps 1280*720
      optisch 5 x
      digitaal 4 x
      video AVI
      greetz
      jempi25
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

        Jempi,

        Op het eerste zicht lijkt het of je software niet overweg kan met het beeldmateriaal ...
        Heb je vroeger nog dezelfde bewerkingen gedaan met hetzelfde soort bestanden?
        Verliep dat vlekkeloos?
        In elk formaat het je precies gefilmd (wat is de extentie van de bestanden?).

        Een ambetant probleem, maar er kan heel veel mis gaan ...

        Jaja
        Last edited by jaja; 23 juli 2013, 19:41.
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

          Vroeger gebruikte ik Studio Pinnacle 9 maar deze neemt geen HD beelden! Ik liet die via mijn Camera JVC die nog op kleine digitale cassettes opnam inladen op de PC via Studio.

          Heb een andere camera gekregen van mijn kinderen en deze werkt HD AVI bestanden.
          Deze heeft geheugenkaarten en deze films heb ik via mijn kaartlezer gekopieerd en deze ingeladen via Cyberlink.
          greetz
          jempi25

          Comment


          • #6
            Re: Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

            720p 30 fps 1280*720
            Dat is inderdaad HD maar 30 fps duidt op een NTSC standaard.
            In Europa werk je best met 25 fps en PAL.
            Als de Cyberlink Powerdirector ingesteld staat op 25-PAL en je laadt 30- NTSC in zal je film op zijn minst schokkerig zijn.
            QVGA 120fps 640*480
            WVGA60fps 800*480
            Dat is er speciaal bij om versneld te kunnen opnemen. Als je dat afspeelt zal dat "vertraagd" zijn. Als je AVCHD gewoon bent valt de kwaliteit van 640*480 en 800*480 erg tegen.
            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            .............
            Op het eerste zicht lijkt het of je software niet overweg kan met het beeldmateriaal ...
            ......................
            In welk formaat het je precies gefilmd (wat is de extentie van de bestanden?).
            ..................
            Me dunkt ook dat hier ergens het probleem ligt.
            Bij de specificaties van Cyberling Powerdirector 9 geeft men (blz. 25) de eigenschappen van de import media aan. Daar is wel DV-AVI bij maar je camera zou in HD werken.
            Waarbij ik vermoed dat ze met HD het formaat 1440*1080 bedoelen.
            Daarom is de vraag van Jaja belangrijk: In welk formaat het je precies gefilmd (wat is de extentie van de bestanden?).
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

              beste
              FILE0001.AVI bestanden allemaal AVI
              ja het staat op NTSC zou het met PAL beter werken?
              greetz
              jempi25

              Comment


              • #8
                Re: Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

                Wat zijn de eigenschappen van die .AVI bestanden ? De grootte van de beelden en de fps?
                Ik raad iedereen aan om , in Europa, met de PAL standaard te werken.
                Als je camera geen PAL standaard heeft zit er niets anders op dan in 30 fps te blijven werken. Zolang je de filpjes op PC afspeelt zal dat geen onoverkomelijke problemen geven.
                Op een TV toestel kan dat tegenvallen en schokkerig overkomen.

                Edit : PAL geeft sowieso betere kleuren dan NTSC. (NTSC: Never The Same Color). Pak is ontwikkeld met de kleine kantjes van NTSC in gedachten...
                Last edited by Skitch; 23 juli 2013, 20:31.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

                  En daarna werd het weer héél stil ...

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

                    Heb Cyberlink er van af gesmeten.
                    Heb alles verwijderd wat teveel was op de pc.
                    Heb gedefragmenteerd.
                    En moet nog opnieuw proberen!
                    Maar wat denken jullie van mijn PC, is die niet te zwak voor deze bewerking van Full HD opnames????
                    Dat renderen en cachen duurt toch zolang ook?
                    greetz
                    jempi25

                    Comment


                    • #11
                      Re: Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

                      Beste Jempi25,

                      Digitale Video is een dynamisch gebeuren dat in volle ontwikkeling is. Steeds komen er nieuwe camera's en betere bewerking programma's die dan hogere eisen stelt aan jouw PC.
                      Bij de gebruiksaanwijzing van het programma staat vermeld wat de gewenste basisvereisten zijn voor je PC.
                      Reken maar dat AVCHD veel rekenkracht gebruikt. Als je in 50p werkt zelfs heel veel rekenkracht.

                      Je bestanden zijn .AVI.
                      AVI is een container (de verpakking), je filmclips uit de camera zijn gecodeerd met een Codec, om het bestand te comprimeren. Jouw bewerkingsprogramma moet die Codec kunnen ontcijferen.

                      Inderdaad duurt dat renderen lang. Het filmpje van dat ik in Videohoek gezet heb duurt 13 minuten. Het renderen en opslaan duurde meer dan een half uur. En dit met Windows 7 in 64bit met een i5 processor met twee maal 2.67Ghz en een RAM geheugen van 8Gb.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

                        Welk bewerkingsprogramma gebruik jij?
                        mvg
                        jempi25

                        Comment


                        • #13
                          Re: Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

                          Adobe Première Elements 11. Een goed programma overigens.
                          Ik zou graag overgaan naar Edius Neo 3.5. Maar het budget en de te doorwerken leercurve houden me nog tegen.
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

                            Beste
                            zou ik niet naar Mpeg2 converteren omdat mijn PC het niet aankan misschien???? Of welk bestandsversie zou ik nemen, wil toch geen groot verlies van mijn films!
                            Maar met WIN AVI Video converter zegt hij steeds dat ik geen encoder of gebroken file?
                            https://picasaweb.google.com/1080277...eat=directlink
                            Greetz
                            jempi25

                            Comment


                            • #15
                              Re: Steeds Vastlopen videobewerking Cyberlink Powerdirector 9

                              Welke camera heb je?
                              Converteer die .AVI eens naar bvb. mpeg2 of liever .mp4 (mpeg4) en kijk wat je kan doen.

                              .AVI kan nogal eens moeilijk doen.........
                              Sommige (goedkope) camerafabrikanten willen de licentierechten niet betalen om de juiste codecs in hun camera's te gebruiken.......
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment

                              Working...
                              X