Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afdruk monogram - RGB vs CMYK

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • afdruk monogram - RGB vs CMYK

    Beste,

    voor ons huwelijk heb ik zelf een monogram gemaakt. Dit monogram stond op de uitnodiging. Nu zou ik willen dat het ook terugkomt op de misboekjes, naamkaartjes, menukaarten,...
    Echter, het monogram staat in RGB, bij afdruk komt er 1 bepaald kleur heel erg flets uit de printer. Een kennis heeft de afbeelding omgezet naar CMYK maar eigenlijk veranderd er bij drukken niets. Nog steeds het fletse kleur.

    Is er iemand die mij hierbij kan helpen?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: afdruk monogram - RGB vs CMYK

    Je moet eens proberen om een digitale proof in PS te doen (als het met PS gemaakt is he). Je kent dan aan de foto op je scherm het printerprofiel toe van het toestel/papier waarmee je print en kan zo op voorhand de kleurverschuivingen zien en eventueel corrigeren.
    Je moet dan natuurlijk best wel met een geclibreerd scherm werken en je hebt dat printerprofiel nodig (bij het meeste kwaliteitspapier kan dat krijgen van de fabrikant of je kan dat zelf maken als je een calibreertoestel hebt )

    De afbeelding omzetten naar CMYK veranderd niets aan de kleuren en zal dus hetzelfde probleem geven.

    groetjes,
    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

    Comment

    Working...
    X