Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagjes over aankoop materiaal, materiaal en nog wat accessories...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagjes over aankoop materiaal, materiaal en nog wat accessories...

    Ik vraag me al een tijdje waarom al die 'Strobist' topics over materiaal, en vooral over het 'aankoop' van materiaal gaan.
    Ik ben medeplichtig. Ik kan niet ontkennen dat ik ook graag de nieuwste ontwikkelingen graag volg als die *blijken* een stap vooruit te zijn om betere foto's te maken.

    Zijn wij de essentie van het strobist concept aan het verliezen door zoveel naar de uitrusting/commerciele kant te kijken? Door discussies van welke triggers is de beste, missen wij niet meer interessante discusses over visie, pogingen om een bepaald concept uit te werken of hoe wij beter met licht kunnen omgaan? Want dat was de oorspronkelijke doelstelling, dacht ik.

    De thread over 'lighting setups' geef me nog hoop dat wij meer constructieve en vooral inspirerende discussies hier kunnen hebben.

    Ik vraag me af wat jullie ervan denken?

    -groetjes, Gerard.
    "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
    Blog: www.gerardmaas.net
    Port: www.gerardmaas.com

  • #2
    Re: Vraagjes over aankoop materiaal, materiaal en nog wat accessories...

    Ondanks het feit dat ik zelf nog groen zie achter mijn strobist oortjes sluit ik mij hier volledig bij aan.
    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

    Comment


    • #3
      Re: Vraagjes over aankoop materiaal, materiaal en nog wat accessories...

      Oorspronkelijk geplaatst door maasg Bekijk bericht
      Ik vraag me al een tijdje waarom al die 'Strobist' topics over materiaal, en vooral over het 'aankoop' van materiaal gaan.
      Ik ben medeplichtig. Ik kan niet ontkennen dat ik ook graag de nieuwste ontwikkelingen graag volg als die *blijken* een stap vooruit te zijn om betere foto's te maken.

      Zijn wij de essentie van het strobist concept aan het verliezen door zoveel naar de uitrusting/commerciele kant te kijken? Door discussies van welke triggers is de beste, missen wij niet meer interessante discusses over visie, pogingen om een bepaald concept uit te werken of hoe wij beter met licht kunnen omgaan? Want dat was de oorspronkelijke doelstelling, dacht ik.

      De thread over 'lighting setups' geef me nog hoop dat wij meer constructieve en vooral inspirerende discussies hier kunnen hebben.

      Ik vraag me af wat jullie ervan denken?

      -groetjes, Gerard.
      kijk, hoe je het ook draait of keert, men heeft eerst materiaal nodig om "op z'n strobist" te kunnen werken!
      ook ik heb me indertijd die vraag gesteld en daarom juist de 'lighting setups' draad aangemaakt
      Maar het is in feite van geen belang...

      als je hier dagelijks vertoeft, dan zal je merken dat specifieke vragen ivm. belichting steeds beantwoord worden. En die komen heus genoeg aan bod... Als je slechts een enkele maal passeert, dan lijkt het natuurlijk zo dat er enkel materiaal vragen gesteld worden, maar dat is perfect normaal... Het hoort ook de meest gestelde vraag te zijn... Kijk eens hoeveel vragen er over nieuwe cameras gesteld worden... en hoeveel tips and tricks...
      Last edited by d_oracle; 23 juli 2013, 00:43.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment

      Working...
      X