Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rune op de glijbaan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rune op de glijbaan

    Graag jullie ongezouten mening over deze foto, ik plaats deze foto omdat ik steeds wil bijleren.


    50mm @ f/1.8 - ISO320 - 1/800s


    Eigen opmerkingen op deze foto:
    Ik heb de foto toch iets te veel moeten oplichten "om goed te zijn", waardoor er toch al wat ruis naar boven komt,
    die heb ik dan niet te veel willen verwijderen om de scherpte van de foto niet om zeep te helpen.



    Bedankt voor het kijken
    Canon 50D; Canon300D; Canon EF70-200 L F4 IS USM; Canon EF24-70 L F2.8 USM; Canon 50mm F1.8; Sigma 18-200 f3.5-f6.3 ; canon 90-300 f4.5-f5.6; Speedlite ex420; Yongnuo 580; statief en wat strobisme materiaal

  • #2
    Re: Rune op de glijbaan

    Vind het zeker geen slechte foto.
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

    Comment


    • #3
      Re: Rune op de glijbaan

      Leuk baasje die je hier weergeeft
      De 50mm vind ik één van m'n scherpste lensjes. Je sluitersnelheid van 1/800s vind ik wel een beetje "overkill" en niet echt nodig. Door een tragere sluitertijd kon je zowel de iso wat naar beneden halen als het diafragma wat verder toeknijpen. Dat zou ook de ruis verminderd hebben en zeker geen afbreuk gedaan hebben aan je scherpte.

      Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

      Comment


      • #4
        Re: Rune op de glijbaan

        Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
        Leuk baasje die je hier weergeeft
        De 50mm vind ik één van m'n scherpste lensjes. Je sluitersnelheid van 1/800s vind ik wel een beetje "overkill" en niet echt nodig. Door een tragere sluitertijd kon je zowel de iso wat naar beneden halen als het diafragma wat verder toeknijpen. Dat zou ook de ruis verminderd hebben en zeker geen afbreuk gedaan hebben aan je scherpte.

        Groetjes
        Marc
        +1
        Model met toffe blik.
        mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #5
          Re: Rune op de glijbaan

          tof!
          tijdens je RAW bewerking kan je in photoshop elements ook al de ruis verminderen, zonder scherpte te verliezen.

          heb je je dof bewerkt?

          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment


          • #6
            Re: Rune op de glijbaan

            Ik heb deze door LR5 gehaald om nabewerking uit te voeren. (ogen een kleine touch geven + haar en wimpers verscherpen)
            DOF heb ik niet bijgewerkt, die komt zo uit de lens.
            Het diafragma stond op 1.8 met als diafragmavoorkeur geselecteerd.
            Ik heb soms de indruk dat de achtergrond wat nerveus kan zijn bij de 50 1.8, maarja voor €105 kan men niet sukkelen.

            @Brombeer: U heeft zeker en vast een punt. 1/800 is helemaal niet nodig. Dit zou inderdaad een Iso gescheeld hebben :-)
            Het is wel zo dat de foto on the fly genomen is, toch zal ik proberen om er meer op te letten in de toekomst.

            Bedankt voor jullie commentaar
            Canon 50D; Canon300D; Canon EF70-200 L F4 IS USM; Canon EF24-70 L F2.8 USM; Canon 50mm F1.8; Sigma 18-200 f3.5-f6.3 ; canon 90-300 f4.5-f5.6; Speedlite ex420; Yongnuo 580; statief en wat strobisme materiaal

            Comment

            Working...
            X