Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Canon 1100D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop Canon 1100D

    Als beginnend fotograaf begeef ik mij nu voorzichtig op dit vlak.

    Ik ben nu al een paar maanden bezig met een Panasonic Lumix FZ45 maar bij foto's maken in iets donkere omgevingen (zoals bv kerken)
    treed er heel snel ruis op bij dit toestel.
    Na een paar reviews te hebben gelezen over de FZ45 lijkt dit toestel er wel bekend om te staan.

    Ik overweeg nu de aankoop (tweedehands) van een Canon 1100D maar ik vraag me af of dit echt wel een vooruitgang zal zijn wat de
    beeldkwaliteit en ruis betreft in donkere omgevingen..

    Heeft er iemand ervaringen met de Canon 1100D in donkere omgevingen?
    Momenteel is het me vooral om de beeldkwaliteit te doen,zowel wat kleur en ruis betreft en ik vroeg me dan ook af of de overgang van een Lumix FZ45 naar een Canon 1100D een goeie stap vooruit zou zijn.
    Ik weet volgens bepaalde reviews dan een bv een Canon 60D beter is qua prestaties maar dat toestel ligt momenteel iets buiten het beschikbare budget.

  • #2
    Re: Aankoop Canon 1100D

    Als je naar budget kijkt kan een 1100 geen slechte aankoop zijn.
    Ik heb - en gebruik nog steeds - mijn 1000, al is hij een beetje omgebouwd met een Katzeyes.
    Het zijn de lenzen die het hem doen.
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop Canon 1100D

      Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
      ....
      Het zijn de lenzen die het hem doen.
      Klopt, met een lichtsterkere lens zal je minder hoge ISO moeten instellen, en op ISO 400 is elke sensor goed.
      Zo'n lens zal ook beter en sneller focussen.

      Misschien moet je iets hoger mikken dan het absolute instapmodel.
      Voor de prijs van een nieuwe 1100D body heb je ook een tweedehands 50D bv (als je niet wil filmen, anders 500D enz), die hebben niet alleen een recentere sensor maar ook een aantal nuttige extras.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop Canon 1100D

        Heb het al eens ergens gezegd. Blijf weg van de canon 1100D. Koop liever een tweedehands 50D, 550D, 600D, 650D en een tamron 15-50 2.8 ofzo
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop Canon 1100D

          Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
          Heb het al eens ergens gezegd. Blijf weg van de canon 1100D. Koop liever een tweedehands 50D, 550D, 600D, 650D en een tamron 15-50 2.8 ofzo
          Hallo,

          Ff post "uppen" !

          Ik overweeg de aankoop van de 1100d. Waarom zou ik hiervan moeten afblijven? Ik lees overal enthoesiaste ervaringen met deze camera.

          Heeft alvast meer mogelijkheden dan mijn andere optie, de d3100 (scherptediepte tester, bracketing, wb bracketing...).

          NB : de twee zijn nu voor 339,- te vinden.

          MVG.

          J.
          EOS 1100D, Powershot S5 IS
          FLICKR : http://www.flickr.com/photos/brusselaar/

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop Canon 1100D

            1100D is idd niet echt een goede koop. De 1000D was nog "ok" maar met de 1100D hebben ze bij canon echt duidelijk gemaakt dat er nog lager bestaat dan instapmodellen. Tis gewoon prul geworden. Ik snap niet waarom canon dat zo in de markt wil zetten.
            Anyway...
            Je bent beter met wat al gezegd is en tweedehands uit de xxd of xxxd reeks te gaan. Voor de zelfde prijs moet je zeker een 450D of 500D op de kop kunnen tikken en dat zijn echt een goed toestellen om mee te starten.
            De ruiswaarden zijn aanvaardbaar maar zal je toch op hoge isos moeten door een ruisfilter halen.
            Het is ook te zien wat je van eisen steld natuurlijk.

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop Canon 1100D

              Bedankt

              Wel ik fotografeer meestal landschappen, portretten en macro (natuur of voorwerpen).

              Ik ben zeker niet onervaren met reflex-cameras, wel met digitale reflex cameras.

              Ik heb nu 6 jaar een powershot s5is, deze werkt prima maar vertoont ruis al op 100 ISO. Plus EVF is niet schitterend. Kortom, ik wil terug een reflex

              Wel heb ik maar korte tijd een elektronische reflex gehad, voor de rest heb ik jarenlang met een MTL5B en een Yashica Mat LM gewerkt.

              Ik heb ook geen lezen die op huidige DSLR's zouden passen (behalve met een M42-ring), dus ben ik nog vrij in mijn keuze.

              Wel heb ik een aantal mogelijkheden "in handen" gehad, en ik moet zeggen dat de ergonomie van de Canons bij mij beter past, al heb ik nu ook interesse in d3200 of sterk afgeprijsde 600d en d5100.

              De 1100d heb ik in handen gehad, het is inderdaad wat "raar" op eerste zicht en in handen, maar hij heeft de functies die ik nodig heb.

              Moeilijk, hé...

              J.
              EOS 1100D, Powershot S5 IS
              FLICKR : http://www.flickr.com/photos/brusselaar/

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop Canon 1100D

                Ben ook blij dat ik destijds niet de 1100D heb aangeschaft!
                ict vacature

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop Canon 1100D

                  Als ig ht goed door heb, gaat het dus voornamelijk over de kwaliteit van de materialen en de "algemene indruk(ken)" bij het nemen van het toestel in handen.

                  Stoort mij niet zo onmiddelijk, de beeldkwaliteit en instellingsmogelijkheden zijn er. Lenzen blijven, cameras gaan door...

                  En toch blijft het moeilijk kiezen.

                  Ach, ik zie wel.

                  Bedankt

                  J.
                  EOS 1100D, Powershot S5 IS
                  FLICKR : http://www.flickr.com/photos/brusselaar/

                  Comment

                  Working...
                  X