Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe bekom je dit effect?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe bekom je dit effect?

    Hey allemaal,

    Ik ben echt onder de indruk van onderstaande techniek. Ik vind echter niet hoe ik dit kan bekomen en heb ook geen idee hoe ze dit effect omschrijven op het net. (Dit maakt zoeken in google niet gemakkelijk). Ik krijg altijd HDR verhalen, maar dit is het volgens mij niet.

    Voorbeelden:







    Hopelijk kan iemand mij helpen. Het gaat hem enkel over het effect, niet over de setting van de belichting.

    Thanks,
    Nick
    Last edited by stiffmijster; 21 juli 2013, 10:04. Reden: Verwijderen van de afbeelding en enkel de link naar de foto's
    Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

  • #2
    Re: Hoe bekom je dit effect?

    denk even om de regeltjes..!.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Hoe bekom je dit effect?

      Bij de eerste twee vermoed ik dat er HDR gebruikt is.
      www.elwee.net

      Comment


      • #4
        Re: Hoe bekom je dit effect?

        Dit lijkt inderdaad heel hard op HDR, Je kan met de meeste HDR plug-ins (zoals bvb die van Nik software) een HDR look creëren.

        mvg,

        Philippe
        BD2583BE

        Comment


        • #5
          Re: Hoe bekom je dit effect?

          Ik vermoed dat er toch wat meer werk in gestoken is dan alleen maar een HDR-effect.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Hoe bekom je dit effect?

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik vermoed dat er toch wat meer werk in gestoken is dan alleen maar een HDR-effect.
            Dat vermoed ik dus ook. Het heeft inderdaad een zeer gedetailleerde en verfijnde look zoals HDR, maar volgens mij is dit toch ook meer dan enkel je foto door een HDR programma duwen.

            Een fotograaf die ook deze techniek toepast is Tim Tadder.
            Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

            Comment


            • #7
              Re: Hoe bekom je dit effect?

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik vermoed dat er toch wat meer werk in gestoken is dan alleen maar een HDR-effect.
              Absoluut, ik wil dan ook zeker het werk van die fotografen niet minimaliseren. Ik bedoelde maar dat een zo'n HDR plug-in een goede start is om te experimenteren voor een gelijkaardige look.

              Mvg,

              Philippe
              BD2583BE

              Comment


              • #8
                Re: Hoe bekom je dit effect?

                Ik heb een soortgelijk effect verkregen met Nik HDR Efex Pro 2 en een geïmporteerde preset "Realistic Portrait", dat ik natuurlijk verder nog wat heb aangepast door aan de schuivertjes te trekken. Natuurlijk moet je van een foto kunnen vertrekken die zich ertoe leent:
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe bekom je dit effect?

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Ik heb een soortgelijk effect verkregen met Nik HDR Efex Pro 2 en een geïmporteerde preset "Realistic Portrait", dat ik natuurlijk verder nog wat heb aangepast door aan de schuivertjes te trekken. Natuurlijk moet je van een foto kunnen vertrekken die zich ertoe leent:
                  https://dl.dropbox.com/s/n7felsjfts0...MG_8810%29.jpg
                  begint er op te lijken .... ;-)
                  grts Peter
                  BD1754BE / Body & glass

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe bekom je dit effect?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Ik vermoed dat er toch wat meer werk in gestoken is dan alleen maar een HDR-effect.
                    Denk ik ook.
                    In de Urbexwereld gebruikt bijna iedereen HDR maar als je dan ziet hoe snel ze met een reportage voor de pinnen komen dan kan ik alleen maar besluiten dat ze snelsnel door de default gehaald worden van vb een Photomatix. Ik heb er me indertijd ook nog mee bezig gehouden maar dat was in termen van tijdsbestek gewoon niet te doen. Spelen met schuivertjes waarvan ik echt niet wist (technisch gesproken dan) wat ze juist deden. Beetje meer van dit, beetje minder van dat en telkens die vraag : "is dit nu beter dan het vorige?"
                    Op de lange duur kwam het er steeds op neer dat ik de beste uit de bracketing reeks nam en die bewerkte volgens de gekende methoden : rechtzetten, perspectiefcorrectie, lassotje voor ongewenste details en een beetje hooglichten, scherpte enzo bijwerken. Enfin @Bart : ik denk dat er in een goede HDR toch een boel tijd moet kruipen, ik klink misschien een beetje tegenstrijdig nu maar ik denk dat je me wel begrijpt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe bekom je dit effect?

                      De nabewerking: Clarity (Helderheid) naar omhoog in Lightroom, beetje desatureren, Shadows (schaduwen) omhoog en Highlights (Hooglichten omlaag) om het 'HDR' effect te verkrijgen. Eventueel lokaal nog extra Clarity of Scherpte toevoegen.
                      Topaz Labs heeft zo onlangs een plug-in gelanceerd die alleen maar Clarity-achtige effecten simuleert.
                      Wat je er echter niet in de nabewerking in zal krijgen, en wat minstens even belangrijk is in deze look (toch voor één en drie), zijn de twee rim lights: zijdelings of schuin achter het model staan twee lichten opgesteld die voor de witte overstraling aan de armen van het model zorgen: dat zorgt voor een 'driedimensionele' look, die dan door de 'HDR' nabewerking versterkt wordt. Je geeft aan niet naar de belichting op zoek te zijn, maar volgens mij spelen de belichting en de nabewerking samen. De belichting zorgt net voor meer hooglichten en schaduwen die dan verder kunnen bewerkt worden door de nabewerking.
                      Ik gebruik daarvoor de nieuwe Lastolite Ezybox Switch met een gridje ervoor (http://www.lastolite.com/ezybox-II-switch.php). Het voordeel van zo'n grid is dat je je licht heel sterk kan richten: door die opstelling krijg je namelijk makkelijk flare in je lens en die grids helpen dat voorkomen.
                      Last edited by MoreThanWords; 21 juli 2013, 18:06.
                      Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                      Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                      GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe bekom je dit effect?

                        Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
                        De nabewerking: Clarity (Helderheid) naar omhoog in Lightroom, beetje desatureren, Shadows (schaduwen) omhoog en Highlights (Hooglichten omlaag) om het 'HDR' effect te verkrijgen. Eventueel lokaal nog extra Clarity of Scherpte toevoegen.
                        Topaz Labs heeft zo onlangs een plug-in gelanceerd die alleen maar Clarity-achtige effecten simuleert.
                        Wat je er echter niet in de nabewerking in zal krijgen, en wat minstens even belangrijk is in deze look (toch voor één en drie), zijn de twee rim lights: zijdelings of schuin achter het model staan twee lichten opgesteld die voor de witte overstraling aan de armen van het model zorgen: dat zorgt voor een 'driedimensionele' look, die dan door de 'HDR' nabewerking versterkt wordt. Je geeft aan niet naar de belichting op zoek te zijn, maar volgens mij spelen de belichting en de nabewerking samen. De belichting zorgt net voor meer hooglichten en schaduwen die dan verder kunnen bewerkt worden door de nabewerking.
                        Ik gebruik daarvoor de nieuwe Lastolite Ezybox Switch met een gridje ervoor (http://www.lastolite.com/ezybox-II-switch.php). Het voordeel van zo'n grid is dat je je licht heel sterk kan richten: door die opstelling krijg je namelijk makkelijk flare in je lens en die grids helpen dat voorkomen.
                        Ik weet idd dat de belichtingstechniek hier ook een grote rol speelt, maar ik wist min of meer al hoe ik dit moest bereiken. Ga eens zien hoe ver ik geraak met lr en ps. Eventueel schaf ik me een HDR programma aan, om dit ook daar eens te testen.
                        Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe bekom je dit effect?

                          Het zou wel deze techniek kunnen zijn
                          Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe bekom je dit effect?

                            heeft ook veel met photo-composition te maken, een plaat samenstellen met verschillende, appart opgenomen beelden.

                            hier een voorbeeld van een 'photo-composer': joetjoep
                            Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
                            My travel photography site

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe bekom je dit effect?

                              ik dacht dat dit het 'dragan effect' wordt genoemd. je moet die term maar eens googlen om te zien of het dit is wat je bedoelt.


                              Oorspronkelijk geplaatst door stiffmijster Bekijk bericht
                              Hey allemaal,

                              Ik ben echt onder de indruk van onderstaande techniek. Ik vind echter niet hoe ik dit kan bekomen en heb ook geen idee hoe ze dit effect omschrijven op het net. (Dit maakt zoeken in google niet gemakkelijk). Ik krijg altijd HDR verhalen, maar dit is het volgens mij niet.

                              Voorbeelden:







                              Hopelijk kan iemand mij helpen. Het gaat hem enkel over het effect, niet over de setting van de belichting.

                              Thanks,
                              Nick

                              Comment

                              Working...
                              X