Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's openen met photoshop bridge.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's openen met photoshop bridge.

    Hallo,
    Ik heb mij een Sony SLT A77 aangeschaft, deze werkt perfect, maar als ik de foto's probeer te openen in Bridge kan ik die niet openen, er staat overal een slotje naast, na wat zoekwerk in de handleiding wat betreft instellingen kan ik niets vinden waaraan dat zou kunnen liggen.
    Graag goede raad, en alvast bedankt!!

  • #2
    Re: Foto's openen met photoshop bridge.

    upgraden denk ik
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Foto's openen met photoshop bridge.

      Verder misschien ook wat meer info: welke versie van Bridge, JPG's of RAW-bestanden, waar bevinden die bestanden zich (nog op de kaart of ergens op je harde schijf)...
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Foto's openen met photoshop bridge.

        Bridge CS6 en de bestanden staan nog op de kaart van het toestel,en zijn JPG's.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's openen met photoshop bridge.

          Wel ja, dan lijkt het me logisch dat je pas, na overdracht van kaartje naar harde schijf, privileges zult krijgen om te kunnen editen (d.w.z.: geen slotje; want dat betekent volgens mij alleen maar: "Daar mag je alleen maar naar kijken, maar aankomen niet..." Ik zal enkel de RAW via Bridge opladen; de jpg's laad ik op in iPhoto (Mac), maar echt bewerken zal ik die bestanden niet; die zijn al voor een flink stuk bewerkt door de camera zelf.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Foto's openen met photoshop bridge.

            En kan je de bestanden openen rechtstreeks in Photoshop, dus zonder Bridge ?

            Ik heb nooit een fan geweest van Bridge en gebruik het dus niet !

            MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Foto's openen met photoshop bridge.

              Ik kon wel de foto's apart openen in Photoshop en bewerken.
              En de oplossing komt van LesC, na de bestanden opgeslagen te hebben kan ik alle bewerkingen doen, niettegenstaande kon ik dat vroeger wel, zal wel aan de nieuwe camera liggen denk ik, bedankt voor de goede raad.

              Comment


              • #8
                Re: Foto's openen met photoshop bridge.

                Omdat ik nooit op voorhand weet welke RAW-converter ik ga gebruiken, vind ik Bridge een uitstekende manier om de foto's op te laden en te catalogiseren. Maar mij lijkt het logisch dat je op het kaartje zelf niet kunt bewerken, hoewel sommige camera's dat misschien wel toelaten (?)
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment

                Working...
                X