Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji dilemma, ervaringen X20?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji dilemma, ervaringen X20?

    Hoi,

    Ik bestelde op 10 juni de Fuji x100s bij art & craft.
    Nu weten sommigen onder jullie waarschijnlijk wel dat Fuji wereldwijd grote problemen heeft om dit (en enkele andere producten) te leveren.
    Probleem is dat ik mijn vorige camera reeds heb verkocht, om tegen de eerder geplande leverdatum deze 100s te kunnen financieren.

    Nu deze leverdatum waarschijnlijk niet meer voor deze vakantieperiode (ik ben een student) blijkt te zijn, ben ik dus camera-loos, en dat terwijl ik volgende maand op reis ga. (Art & Craft kan hier uiteraard niets aan doen, ik ben hen zelfs uiterst dankbaar om me zo goed op de hoogte te houden!)

    Nu zit ik met het volgend dilemma:
    Afwachten en hopen dat hij er nog op tijd zal zijn,
    Of me voor de tussenperiode (vooral mijn vakantie) een x20 aanschaffen van de reeds verdiende centjes als jobstudent, en deze eventueel doorverkopen eens de x100s er is.

    Ik weet dat deze camera's totaal geen gelijke van elkaar zijn, maar de x20 krijgt toch goede reviews en ik kan er toch een wat creatievere foto mee maken dan een goedkoper compactje zonder manuele bediening.

    Wat zouden jullie doen?
    En zijn er hier mensen die een x20 bezitten en hun ervaringen willen delen?

    Alvast bedankt,

    Y.

  • #2
    Re: Fuji dilemma, ervaringen X20?

    leesvoer voor jou : http://confessionsxl.com/blog/review-fujifilm-x20/

    Comment


    • #3
      Re: Fuji dilemma, ervaringen X20?

      Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
      Bedankt, ik was 'm al tegengekomen!
      Ik heb intussen al verscheidene reviews gelezen, vandaar dat ik ook zo specifiek voor de x20 wil gaan, alleen is de twijfel er OF ik het wel zou doen...
      De ervaringen die ik hier van mensen vraag zijn ook meer echt de persoonlijke gebruikservaringen, kleine dingetjes die misschien pas opvallen na een tijdje gebruik...

      Een vriendin van me heeft de x10, maar ze is niet zo tevreden van de focussnelheid bij weinig licht. Aangezien ik op verlof toch al eens graag een avondwandeling maak door de dorpjes of langs de kuststreek waar ik verblijf, is dit toch niet onbelangrijk voor mij.

      Toch bedankt voor je reactie, ik waardeer het meedenken!

      Comment


      • #4
        Re: Fuji dilemma, ervaringen X20?

        en al lang aan 't wachten trouwens ? Ik van 28 mei al ...

        Comment


        • #5
          Re: Fuji dilemma, ervaringen X20?

          Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
          en al lang aan 't wachten trouwens ? Ik van 28 mei al ...
          Ik wacht nu sinds 10 Juni, en toen zeiden ze dat ze geen idee hadden van de levertijd maar ze vermoedden 4 weken, intussen een mailtje gehad van Fuji waarin ze verklaren moeilijkheden te hebben om te leveren. Op de website van a&c staat nu levertijd 8 weken.
          Een van de medewerkers van a&c schatte de kans ook zeer miniem dat ik 'm voor mijn vakantie nog zou hebben.

          Ik wacht dus waarschijnlijk nog wel een tijdje, goede service wel van a&c om me bij het minste nieuws van Fuji uit op de hoogte te brengen.

          Comment


          • #6
            Re: Fuji dilemma, ervaringen X20?

            Hoi hoi

            Ik volg deze discussies wat, aangezien ik al wacht sinds 16 mei
            Ookal weet ik dat Art & Craft hier niets kan aan doen (en ook ik ben blij dat ze me via de mail van Fujifilm op de hoogte hielden), toch word ik wat ongeduldig...
            Hopelijk slaagt Fujifilm erin om hun logistieke problemen snel op te lossen
            Intussen zie ik de X100s hier en daar weer in stock komen, wat me positief stemt Fingers crossed!

            Eenmaal jullie 'm hebben, veel plezier ermee!
            www.mattiaspletinckx.com
            Nikon D800 - batterygrip, Nikon F100 - batterygrip : Nikkor 28mm 2.8 AF-D, Nikkor 50mm 1.8 AF-D, Nikkor 85mm 1.8 AF-D, Nikkor 105mm 2.8 AF-S Macro, Nikkor 24-70 2.8 AF-S, Nikkor 70-200 2.8 AF-S

            Comment


            • #7
              Re: Fuji dilemma, ervaringen X20?

              Ik had mijn X100S bij Vandenborre besteld, werd geleverd na dikke 14 dagen ongeveer, bestelling gebeurde rond 30 mei, toestel was beschikbaar op de 17de juni....
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment

              Working...
              X