Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70D of 7D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70D of 7D ?

    Hoi ,

    een vraagje dat me al een tijdje bezighoud ..

    Stel dat ze beide net even veel kosten ,
    voor welke zou men dan 't beste gaan ...
    De 70D , of de 7D ....

    heeft vde 70D ook een magnesium body ?

    grrts Peter
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

  • #2
    Re: Canon 70D of 7D ?

    Ik ga voor de 7D die heeft de magnesium body de 70D niet en momenteel kosten ze evenveel 1100 euro
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70D of 7D ?

      Veel te vroeg om nu al te zeggen. Er zijn nog geen reviews van de 70D...
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70D of 7D ?

        Ik ga alleszins voor het nieuwste van canon de 70d
        Is trouwens al in bestelling en mag hem hopelijk begin september verwachten

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70D of 7D ?

          interessante reacties..
          ik hoop dat er nog vele volgen..

          grts Peter
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70D of 7D ?

            Normaalgezien zou de 70D een betere sensor moeten hebben dan de 7D. Het zou toch logisch zijn dat ze in die 4 jaar zeker geen slechtere sensor zouden ontwikkelen dan die van de 7D...
            En als die ongeveer hetzelfde AF-systeem krijgt, dan zou ik niet weten waarom je nog voor een 7D zou kiezen als je een nieuwe camera koopt.

            Tenzij dat een grotere zoeker erg belangrijk is, de 7D zal op dat punt nog steeds beter zijn dan de 70D.
            En de 7D kan 1 foto per seconde meer maken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70D of 7D ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
              Hoi ,

              een vraagje dat me al een tijdje bezighoud ..

              Stel dat ze beide net even veel kosten ,
              voor welke zou men dan 't beste gaan ...
              De 70D , of de 7D ....

              heeft vde 70D ook een magnesium body ?

              grrts Peter
              Hey Peter,

              Geen idee, maar de 7D mag je altijd komen testen/lenen.

              greetz,

              Philippe (je weet wel, die van PFL )
              BD2583BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70D of 7D ?

                Oorspronkelijk geplaatst door d8b Bekijk bericht
                je weet wel, die van PFL
                ik had het kunnen weten ---> d8b ..... goe gevonden Philippe ....

                ps. 'k spreek wel eens af , ik wil deze info gewoon omdat ik als derde camera bij mijn 5D II
                (500D en 50D) mijn 500D wil vervangen in iets recenters en iets stevigers ....
                goed te weten dat jij een 7D hebt ...
                grts Peter
                BD1754BE / Body & glass

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 70D of 7D ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Normaalgezien zou de 70D een betere sensor moeten hebben dan de 7D. Het zou toch logisch zijn dat ze in die 4 jaar zeker geen slechtere sensor zouden ontwikkelen dan die van de 7D...
                  En als die ongeveer hetzelfde AF-systeem krijgt, dan zou ik niet weten waarom je nog voor een 7D zou kiezen als je een nieuwe camera koopt.

                  Tenzij dat een grotere zoeker erg belangrijk is, de 7D zal op dat punt nog steeds beter zijn dan de 70D.
                  En de 7D kan 1 foto per seconde meer maken.
                  De robuustheid misschien ?
                  Bij mij dient het wel om mee te werken ..
                  Ze zien wel wat af aan de buitenkant al verwaarloos ik mijn toestellen niet ..
                  grts Peter
                  BD1754BE / Body & glass

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 70D of 7D ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Normaalgezien zou de 70D een betere sensor moeten hebben dan de 7D. Het zou toch logisch zijn dat ze in die 4 jaar zeker geen slechtere sensor zouden ontwikkelen dan die van de 7D...
                    En als die ongeveer hetzelfde AF-systeem krijgt, dan zou ik niet weten waarom je nog voor een 7D zou kiezen als je een nieuwe camera koopt.

                    Tenzij dat een grotere zoeker erg belangrijk is, de 7D zal op dat punt nog steeds beter zijn dan de 70D.
                    En de 7D kan 1 foto per seconde meer maken.
                    De 70D mist twee AF modes van de 7D (Spot AF en AF Point Expansion). Dit kan voor sommige mensen doorslaggevend zijn. Wie weet worden deze twee modes nog toegevoegd aan de 70D via een firmware update van zodra de 7D2 uit is (zodat Canon momenteel niet teveel in de verkoopscijfers van de 7D snijdt). Verder heeft de 7D ook een grotere body en een joystick. Sommige mensen vinden dit belangrijk.

                    Als ik NU moest kiezen tussen de 2 modellen (zonder dat er dus reviews uit zijn van de 70D), dan zou ik toch enigszins twijfelen. Ik heb namelijk een hekel aan kantelbare schermen omdat er vuil/stof achter het scherm/in de scharnieren kan komen en omdat het de camera een stuk lelijker/fragieler maakt (zelfs met het scherm ingeklapt). Ik vind het ook meteen de (fysiek) zwakste schakel van de camera. Enkel nuttig voor mensen die aan video doen mijn inziens. Want om foto's uit (zeer) ongewone standpunten te maken, verkies ik de ingebouwde WiFi (met EOS Remote app) boven een kantelbaar scherm. Het kantelbaar scherm van de 70D zie ik dus als een 'storend nadeel'.

                    De Spot AF mode zou ik, denk ik, ook missen. Handig voor precieze focus op erg kleine objecten (bvb het oog van een kleine vogel op een redelijke afstand). Als ik mij over deze 2 nadelen zou kunnen zetten, dan zou ik altijd voor de 70D gaan.
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 70D of 7D ?

                      Idd de 70D is groter en steviger van gevoel dat zijn dingen waar ik ook van hou ook de body in Magnesium vind ik super en een kantelbaar scherm daar heb ik het zo ni mee alles wat scharniert en plooit kan breken en stuk gaan steekt er ook weer uit dus meer wrijving tegen je jas of rits of knoppen mijn gevoel ...
                      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 70D of 7D ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
                        Idd de 70D is groter en steviger van gevoel dat zijn dingen waar ik ook van hou ook de body in Magnesium vind ik super en een kantelbaar scherm daar heb ik het zo ni mee alles wat scharniert en plooit kan breken en stuk gaan steekt er ook weer uit dus meer wrijving tegen je jas of rits of knoppen mijn gevoel ...
                        ben je zeker dat je de 70D bedoeld ?
                        volgens ik begrepen had zou de 70d geen magnesium body meer hebben .
                        grts Peter
                        BD1754BE / Body & glass

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 70D of 7D ?

                          Denk ook dat hier 7D moet staan, die groter is en magnesium body, en geen kantelbaar scherm.

                          70D is nieuwere technologie maar m.i. de opvolger van de 60D
                          Weldra zou de 7D II uitkomen die wel de opvolger wordt van de 7D maar waarvan (Canon kennende) het prijskaartje VEEL hoger zal zijn dan van een 7D of 70D.
                          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 70D of 7D ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                            Denk ook dat hier 7D moet staan, die groter is en magnesium body, en geen kantelbaar scherm.

                            70D is nieuwere technologie maar m.i. de opvolger van de 60D
                            Weldra zou de 7D II uitkomen die wel de opvolger wordt van de 7D maar waarvan (Canon kennende) het prijskaartje VEEL hoger zal zijn dan van een 7D of 70D.
                            En zo kunnen we bezig blijven hee ....
                            grts Peter
                            BD1754BE / Body & glass

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 70D of 7D ?

                              Voila ik heb de 7D aangekocht en heerlijk toestel ik had de 50D en nu deze ik dacht enkel een paar knopjes anders maar dat slaagt tegen er is wel heeeeeeeel wat meer dan dat hahahaha ma ok terug beetje leren kan geen kwaad !! en blij mijn prima 50D is reeds verkocht dus ik kan weer voor 3 a 4 jaar verder
                              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                              Comment

                              Working...
                              X