Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opmaken fotoalbum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opmaken fotoalbum

    Hallo iedereen,

    Ik weet het, het is een veel voorkomende vraag, maar ik wil een digitaal fotoalbum laten afdrukken, maar ik twijfel tussen 3 verschillende aanbieders :

    - Fotobuch
    - Spector
    - Profotonet

    Er zit prijsverschil tussen, maar zit er ook effectief kwaliteitsverschil tussen ? Wat is er af te raden of sterk aan te raden ?

    Graag jullie ongezouten mening ....

  • #2
    Re: Opmaken fotoalbum

    Profotonet is zeker een aanrader. Heel gebruiksvriendelijke album-software, heel goede service, makkelijk bereikbaar ook per email en zo.
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Opmaken fotoalbum

      Albelli:
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Opmaken fotoalbum

        Ik heb al bij spector, Abelli en profotonet boeken laten maken.

        Mijn ondervindingen:
        Abelli: meh van kwaliteit, nogal eens kleurverschuivingen, te licht te donker, vlekken enz. Kwaliteit schommelt nogal, goedkoop
        Spector: weliswaar via een vakhandel: goede kwaliteit, middenmoter van prijs, sterker in losse afdrukken dan boeken.
        Profotonet: Duur, kwaliteit zonder meer, kan hun kleurenprofiel gebruiken wat een plus is naar beheersbaarheid, zeer goede service.

        Uiteraard zijn dat mijn ondervindingen he. YMMV
        FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

        Comment


        • #5
          Re: Opmaken fotoalbum

          Hi Annick,
          Ik weet dat je er niet over twijfelt, maar ik heb mijn fotoalbum bij fotoalbum.be gemaakt. Goede kwaliteit en binnen een week had ik mijn fotoalbum al in handen. Ik heb verder geen ervaring met de aanbieders die u noemt.

          Peter

          Comment


          • #6
            Re: Opmaken fotoalbum

            Ik vind Top-fotoalbum zeker een aanrader. Vergelijkbaar met Profotonet op echt fotopapier en een mooie vlakke scheiding als het album openligt, doch goedkoper.
            Mijn ervaring met Spector is minder positief.

            Mvg

            Patrick
            http://www.patricklemaire.photography/

            Comment


            • #7
              Re: Opmaken fotoalbum

              Hallo,

              ik zit momenteel met dezelfde vraag, ik moet een trouwalbum maken en ben dus op zoek naar een goede service voor het maken van dit album.
              Hierboven en in een ouder topic vind ik vooral goede commentaren over profotonet, en die voldoen wel al aan een aantal vereisten (lay-flat techniek, leren cover, mogelijkheid tot het bestellen van een koffer, ...) maar ik had graag het boek in Indesign gemaakt en via pdf opgeladen. En voor zover ik kan zien, is dit niet mogelijk bij de particuliere versie van profotonet.
              Iemand enig idee of dit toch mogelijk is, misschien heb ik er over gekeken? Of is dit enkel mogelijk op de professionele versie?
              Van Blurb weet ik dat je kan opladen via Indesign, maar die hebben dan weer niet de lay-flat techniek en ik heb ook al minder goede commentaren gelezen over hun kwaliteit ...


              Katrijn

              Comment


              • #8
                Re: Opmaken fotoalbum

                Oorspronkelijk geplaatst door Katrijn R Bekijk bericht
                Hallo,

                ik zit momenteel met dezelfde vraag, ik moet een trouwalbum maken en ben dus op zoek naar een goede service voor het maken van dit album.
                Hierboven en in een ouder topic vind ik vooral goede commentaren over profotonet, en die voldoen wel al aan een aantal vereisten (lay-flat techniek, leren cover, mogelijkheid tot het bestellen van een koffer, ...) maar ik had graag het boek in Indesign gemaakt en via pdf opgeladen. En voor zover ik kan zien, is dit niet mogelijk bij de particuliere versie van profotonet.
                Iemand enig idee of dit toch mogelijk is, misschien heb ik er over gekeken? Of is dit enkel mogelijk op de professionele versie?
                Van Blurb weet ik dat je kan opladen via Indesign, maar die hebben dan weer niet de lay-flat techniek en ik heb ook al minder goede commentaren gelezen over hun kwaliteit ...


                Katrijn
                Bij Profotonet is ook een uitstekende helpdesk dus als ik jou was zou ik daar de vraag eens neerleggen
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Opmaken fotoalbum

                  Ik heb mijn fotoboek besteld bij Profotonet, hun service was tot hiertoe al ok (ik had een paar vragen). Maar het effectieve resultaat heb ik nog niet gezien. Dat is iets voor volgende week.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opmaken fotoalbum

                    Bedankt voor de tip, ik heb zo lang op de site gezocht dat ik de meest logische oplossing blijkbaar over het hoofd gezien had.
                    Voor wie het zich ook mocht afvragen, opladen in pdf is niet mogelijk, maar je kan wel in Indesign in jpeg exporteren en die files gebruiken in hun eigen software.

                    Annick, als je al een idee wilt hebben over het resultaat, hier kan je een filmpje zien van iemand die net een boek ontving van Profotonet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opmaken fotoalbum

                      http://www.saal-digital.de/fotobuch/ drukken ook op echt fotopapier, vlakke pagina's, correcte kleuren, geen logo's en snelle levering (binnen de week geleverd tenzij bij kerstmis).
                      Ik maak mijn albums in lightroom, exporteer ze naar jpeg met een ppi die zo goed mogelijk overeenkomt om het fotoboek in pro-mode op te laden bij Saal .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opmaken fotoalbum

                        Ik gebruik altijd topfotoalbum. Altijd tevreden van. Echt fotopapier, lay flat paginas en heb nu boeken van 3 jaar oud en zien er nog altijd zeer goed uit.

                        @bruinebeer, kan je in LR een custom formaat ingeven voor je boek? Wou eens zelfde optie als jij doen met jpg export maar er was maar 1 vierkant formaat dat hetzelfde was met EU afmetingen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opmaken fotoalbum

                          Ik heb gisteren mijn boek gekregen, amai topkwaliteit en zeker een aanrader !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opmaken fotoalbum

                            @ Terrawin.

                            Je kan in LR spijtig genoeg geen Custom formaat maken maar je kan alle formaten vierkant boek maken door de resolutie aan te passen.
                            Voorbeeld: LR maakt voor Small Square van Blurb 2062 x 2062 bij 300 ppi.
                            Saal Digital verwacht voor hun vierkant boek 4527 x 2299 (dubbel pagina), dus ik exporteer in 335 ppi om correcte resolutie te hebben (335 ppi maakt 2303 x 2303. Ik laad dan de 2 naast elkaar liggende pagina's in photoshop en knip via een actie die enkele pixels er af).

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opmaken fotoalbum

                              Bedankt voor de uitleg. Ik dacht het al dat er geen functie was voor custom sizes. Hoop dat ze die snel introduceren in 5.1 ofzo want dan wordt LR wel mijn go to programma voor boeken. Hopelijk heeft hun deal met Blurb daar geen invloed maar ik vrees het een beetje.

                              Comment

                              Working...
                              X