Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niet uitsterven aub...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Niet uitsterven aub...

    Want: “If the bee disappeared off the surface of the globe then man would only have four years of life left. No more bees, no more pollination, no more plants, no more animals, no more man”
    Albert Einstein.

    Dus ik zorg voor zoveel mogelijk bloem in mijnen hof, ook bijvoorbeeld doorgeschoten sla, koriander, dille,... blijft gewoon staan tot in de bloem. Maar al bij al toch onrustwekkend hoor, hoe weinig bijen er nog rond vliegen. Ook het vlinderbestand is de voorbije jaren sterk afgenomen...

    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

  • #2
    Re: Niet uitsterven aub...

    Mooie bijenfoto met veel details !

    Nu stikt het op onze lavendel nog wel van de bijen, dus zo'n vaart loopt het wellicht niet.
    Het economische belang van bijen is inderdaad gigantisch, er is al aan de alarmbel getrokken en een aantal pesticiden zijn verboden.

    Met het goede weer zijn er toch nog veel vlinders te observeren in geschikte omgevingen.
    Zoals je zegt, als iedereen zijn tuin millimetert en de boeren het laatste hoekje omploegen zijn er geen waardplanten meer.

    Comment


    • #3
      Re: Niet uitsterven aub...

      Knap van zulk nerveus beestje zo mooi op plaat te zetten .

      Grtz .

      Dirk .
      Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

      Comment


      • #4
        Re: Niet uitsterven aub...

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

        Zoals je zegt, als iedereen zijn tuin millimetert en de boeren het laatste hoekje omploegen zijn er geen waardplanten meer.
        Volledig mee eens, iedere particulier met een tuin kan wel een "wild" hoekje creëren waar insecten terecht kunnen zonder daar nadeel van te ondervinden, integendeel zelfs. Voor boeren is het in eerste instantie een broodwinning. Maar zelfs hier denk ik dat er de laatste jaren toch een grotere sensibilisering tot stand is gekomen en dat er ook boeren zijn die een stuk van hun veld braak laten liggen om de natuur haar gang te laten gaan. Alle beetjes helpen
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

        Comment


        • #5
          Re: Niet uitsterven aub...

          vorig jaar was het voor de bijen echt rampzalig ,de ene bijenkorf na de andere verdween ,ik ken hier verschillende imkers die amper nog een 10 tal % van hun kweek overhielden dit jaar zie ik tot nu toe maar amper bijen en evenveel vlinders !!
          miss komt er verandering met die nieuwe wet die nu gestemd is om die bepaalde giftige pesticide minstens tot 2015 nu te verbieden ,is niet lang maar hopelijk wordt het dan positief geëvalueerd en blijft het zo !!!
          OT nu : knappe scherpe foto

          Comment


          • #6
            Re: Niet uitsterven aub...

            zeer knappe foto met veel details
            groetjes Ingrid

            Comment


            • #7
              Re: Niet uitsterven aub...

              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              vorig jaar was het voor de bijen echt rampzalig ,de ene bijenkorf na de andere verdween ,ik ken hier verschillende imkers die amper nog een 10 tal % van hun kweek overhielden dit jaar zie ik tot nu toe maar amper bijen en evenveel vlinders !!
              miss komt er verandering met die nieuwe wet die nu gestemd is om die bepaalde giftige pesticide minstens tot 2015 nu te verbieden ,is niet lang maar hopelijk wordt het dan positief geëvalueerd en blijft het zo !!!
              OT nu : knappe scherpe foto
              Ik volg Patrick voor 100 %...
              Je foto is pico bello!

              Comment


              • #8
                Re: Niet uitsterven aub...

                mooie opname.
                ---
                vleugje hoop:
                Wij staan altijd aan. Wij zijn betrokken bij de regio. Wij zijn daar waar het gebeurt. Sinds 1983 op de radio. Sinds 1997 op tv. Sinds 2000 online. Wij zijn Rijnmond. Wij zijn erbij!

                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Niet uitsterven aub...

                  Heel mooi, dat contrast tussen wit en achtergrond. Mooie compo ook.
                  facebook
                  Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Niet uitsterven aub...

                    Heel scherp en een mooie BG

                    Comment


                    • #11
                      Re: Niet uitsterven aub...

                      Wij zaaien elk jaar wat wilde bloemen om bijtjes aan te trekken.
                      Heel mooi in beeld gebracht
                      Sony SLT-A65V met macro lens Sigma 105 mm 1:2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Niet uitsterven aub...

                        Prachtig in beeld gebracht. Heel mooie compositie en BG. Knap!

                        Comment

                        Working...
                        X