Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitsers die niet gaan slapen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitsers die niet gaan slapen

    Hallo,
    Ik ben op zoek naar flitsers die niet standby gaan of een optie hebben om dit uit te schakelen.
    Ik zoek iets in de budget sfeer van onder de 100. Ik gebruik ze alleen manueel, geen ttl of auto. Ze moeten wel de mogelijkheid hebben om manueel tussen 1/1 , 1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, 1/64 en 1/128 te varieren.
    Op het internet wordt deze info niet gegeven bij de specs. Daarom hoop ik op dit forum gebruikers van dergelijke flitsers te vinden.
    Thanks,
    Rob

  • #2
    Re: flitsers die niet gaan slapen

    manuele flitsers met optie om sleep aan/uit te zetten: YN 560 (II), Triopo TR-960II
    of 2de hands: Canon 540EZ, 550EX, 430EX
    Er zijn er waarschijnlijk nog veel meer, maar deze ken ik zelf.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: flitsers die niet gaan slapen

      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
      manuele flitsers met optie om sleep aan/uit te zetten: YN 560 (II), Triopo TR-960II
      of 2de hands: Canon 540EZ, 550EX, 430EX
      Er zijn er waarschijnlijk nog veel meer, maar deze ken ik zelf.
      Dat is interessant. Ik wilde de Yongnuo's 560 iii aanschaffen, tot iemand me waarschuwde dat die gaan slapen zonder een optie om sleep uit te zetten. Het lijkt me zo onlogisch dat men deze optie sinds de YN 560 ii heeft geschrapt. Weet je het zeker dat je sleep uit kunt schakelen?

      Comment


      • #4
        Re: flitsers die niet gaan slapen

        Oorspronkelijk geplaatst door butterfly Bekijk bericht
        Dat is interessant. Ik wilde de Yongnuo's 560 iii aanschaffen, tot iemand me waarschuwde dat die gaan slapen zonder een optie om sleep uit te zetten. Het lijkt me zo onlogisch dat men deze optie sinds de YN 560 ii heeft geschrapt. Weet je het zeker dat je sleep uit kunt schakelen?
        Bij een YN560-III weet ik niet (die heb ik niet), bij de YN560-II wel. Om de standby mode in/uit te schakelen, moet je de "sound" knop zeker 2 sec ingedrukt houden.
        - als de standby mode uitgeschakeld is, zal de standby led (de led onder de Pilot knop) continu aan zijn. De flitser zal dan pas na 30 minuten in standby gaan (heb hier es getest, en na 10 minuten was de flitser nog altijd wakker).
        - als de standby mode ingeschakeld is, zal de standby led uit zijn. De flitser zal dan na exact 3 minuten in standby gaan (geverifieerd). Er verschijnt dan ook een "Zzz" icoontje op de LCD. Je kan de flitser weer activeren met je remote trigger (1 full press in mijn geval) of camera.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: flitsers die niet gaan slapen

          Ik heb een paar flitsen van yongnuo waaronder 2 x 560-iii
          Zelf heb ik het nog nooit nodig gehad wat jij wil maar bij mij staat hij default op NO-powersaving-mode.
          Net even in de handleiding gekeken en daar staat duidelijk in:
          .... (vrij vertaald) .... in de powersaving mode gaat het toestel na 3 minuten in een dormant state en schakeld zichzelf uit na 15 minuten....
          ....(verder).... als de powersaving mode uit staat zal het toestel zichzelf uitschakelen na 30 minuten.

          Comment


          • #6
            Re: flitsers die niet gaan slapen

            Ok, je kunt de yn's dus een half uur wakker houden, maar dan schakelt ie helemaal uit!?
            Ik zoek flitsers die wakker blijven totdat de batterijen op zijn.
            Bedankt voor jullie info.

            Comment


            • #7
              Re: flitsers die niet gaan slapen

              Oorspronkelijk geplaatst door butterfly Bekijk bericht
              Ok, je kunt de yn's dus een half uur wakker houden, maar dan schakelt ie helemaal uit!?
              Ik zoek flitsers die wakker blijven totdat de batterijen op zijn.
              Bedankt voor jullie info.
              Ik heb het net even getest voor jou een plezier te doen en het is zoals omschreven in de handleiding.
              Na +- 28 minuten gaat de flits gewoon totaal uit en reageerd niet meer op flitscommandos.
              De enige manier om er dan opnieuw leven in te krijgen is terug op de power-on knop te drukken.

              Comment


              • #8
                Re: flitsers die niet gaan slapen

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Ik heb het net even getest voor jou een plezier te doen en het is zoals omschreven in de handleiding.
                Na +- 28 minuten gaat de flits gewoon totaal uit en reageerd niet meer op flitscommandos.
                De enige manier om er dan opnieuw leven in te krijgen is terug op de power-on knop te drukken.
                Ok, hardstikke bedankt voor deze test. Dat is precies wat ik wilde weten.

                Comment


                • #9
                  Re: flitsers die niet gaan slapen

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Ik heb het net even getest voor jou een plezier te doen en het is zoals omschreven in de handleiding.
                  Na +- 28 minuten gaat de flits gewoon totaal uit en reageerd niet meer op flitscommandos.
                  De enige manier om er dan opnieuw leven in te krijgen is terug op de power-on knop te drukken.
                  Is het misschien mogelijk om nog een kleine test te doen.
                  Wat ik me afvraag is of dat half uur steeds opnieuw ingaat als je de ontspanknop (ofwel van de camera, ofwel van een remote transmitter) half indrukt??? Ik bedoel in de situatie waarin de flitser zodanig is ingesteld dat hij NIET in standby mode gaat en pas na een half uur uitschakelt.
                  Last edited by butterfly; 16 augustus 2013, 20:07.

                  Comment


                  • #10
                    Re: flitsers die niet gaan slapen

                    Op de 430 en 580 ex kan je de slaapstand uitzetten bij Cn.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #11
                      Re: flitsers die niet gaan slapen

                      Oorspronkelijk geplaatst door butterfly Bekijk bericht
                      Is het misschien mogelijk om nog een kleine test te doen.
                      Wat ik me afvraag is of dat half uur steeds opnieuw ingaat als je de ontspanknop (ofwel van de camera, ofwel van een remote transmitter) half indrukt??? Ik bedoel in de situatie waarin de flitser zodanig is ingesteld dat hij NIET in standby mode gaat en pas na een half uur uitschakelt.
                      Dat moet ik niet eens testen, ik weet zowiezo al dat dat geen zin zal hebben want de 560 heeft maar 1 contact met de camera en die communicatie beperkt zich enkel tot het detecteren van een sluiting in de camera om de flits te doen afgaan.
                      De enige manier om de flits terug in een wachtslot van 30 minuten te brengen is door hem te laten afgaan.
                      Mogelijks kan je dat type flits ook wakker houden door op de knopjes te drukken maar daar zal je niet veel aan hebben denk ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: flitsers die niet gaan slapen

                        Vandaag heb ik eens geprobeerd met mijn YN568EX dat is de TTL versie van de 560 met HSS functie (die kost wel beduidend meer)
                        Anyway.
                        Daar zit een functie op die het mogelijk maakt om de autopower off voledig disabled te zetten (staat zo ingesteld bij mij).
                        Ik heb hem even naast me gelegd en na ruim 2 uur ging em nog niet gaan slapen.
                        Voor mijn gebruik is dat meer dan voldoende dus heb ik er ook nooit problemen mee gehad.
                        MAAR er is een onduidelijkheid als je de handleiding er op naleest. Ik stel voor dat je zelf eens gaat kijken want voor mij is de handleiding niet echt duidelijk op het vlak van autopower off settings.

                        Kijk in het bijzonder naar custom settings function 1,10,11 en E1

                        Comment

                        Working...
                        X