Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Transport Hertleer update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Transport Hertleer update

    Een vriend van mij rijdt met de vrachtwagen en hij is echt verzot op zijn "beestje". Hij heeft me dus gevraagd om eens wat foto's te nemen en dit is het resultaat.
    Ik denk dat ik het de volgende keer met wat minder zonlicht ga proberen dan kan de sluitertijd nog iets groter...



    Ik plaats deze in de showcase omdat ik echt wel meer wil leren en dit door kritiek te krijgen
    bedankt voor het kijken

    Edit Mod Franciskine : in SC is maar één foto toegelaten, daarom ook werden er 2 foto's verwijderd, eventueel een update van die foto is wel toegelaten, wil je meer dan één foto plaatsen, gebruik dan het forumonderdeel fotobeoordeling Transport....
    Last edited by SimonP; 19 juli 2013, 07:53.

  • #2
    Re: Transport Hertleer update

    Leuke compo, alleen jammer dat ik hier geen zware vrachtwagen toeter bij hoor.

    Comment


    • #3
      Re: Transport Hertleer update

      Oorspronkelijk geplaatst door SimonP Bekijk bericht
      ......

      Ik plaats deze in de showcase omdat ik echt wel meer wil leren en dit door kritiek te krijgen
      Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
      - Camera Model
      - Lens
      - Sluitertijd
      - Diafragma
      - ISO waarde
      - Belichtingscompensatie

      De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Transport Hertleer update

        Oorspronkelijk geplaatst door SimonP Bekijk bericht
        ... dan kan de sluitertijd nog iets groter...
        Hoe maak jij een sluitertijd groter?

        Oorspronkelijk geplaatst door SimonP Bekijk bericht
        Ik plaats deze in de showcase omdat ik echt wel meer wil leren en dit door kritiek te krijgen
        Als je 'm scheef in het familiealbum plakt, krijgt het toch nog iets kunstig: klik!
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Transport Hertleer update

          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          .....



          Als je 'm scheef in het familiealbum plakt, krijgt het toch nog iets kunstig: klik!
          yep...das leuk.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Transport Hertleer update

            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Als je 'm scheef in het familiealbum plakt, krijgt het toch nog iets kunstig: klik!
            Keuze van het beeldkader vind ik top (heel goed evenwicht tussen hoeveelheid voorgrond en details in de achtergrond),
            maar in een album zou ik hem ook schuin plakken zodat de horizon terug horizontaal komt te liggen.

            Sluitertijd vind ik lang genoeg (voldoende beweging zichtbaar tot halverwege de vrachtwagen).

            Mooie locatie, mooi standpunt.
            De tanks en windmolen links, die net binnen het beeldkader vallen en de het hekken rechts van de vrachtwagen maken leuke details waardoor men langer naar de foto kijkt.

            Top.
            D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

            Comment


            • #7
              Re: Transport Hertleer update

              bedankt voor de reacties!
              Ik weet van mezelf dat ik nogal vaak en soms onbewust naar zo een compo ga...
              Volgende keer houd ik zeker rekening met de tips!

              Comment


              • #8
                Re: Transport Hertleer update

                Niet verkeerd begrijpen hé.
                De schuine compo is perfect want je voegt hierdoor interessante stukken toe en laat oninteressante stukken weg.
                Om de foto te bekijken is het echter beter de afdruk te draaien, dus niet de compo draaien.
                D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                Comment

                Working...
                X