Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compact camera tot 150 € ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke compact camera tot 150 € ?

    Hallo,

    ik zou me een compact camera willen aanschaffen, gewoon als extraatje, zodat ik die steeds overal kan meenemen... Ik heb reeds mijn reflex camera maar die kan je niet overal in je binnenzak steken

    Nu is mijn vraag. Welke compact camera's tot 150 € zijn van goeie kwaliteit ? ( Beeld, ISO, pixels, zoom, enz..) Welke zijn aan te raden ? Top 3 ?

    Mensen die ervaring hebben hiermee?

  • #2
    Re: Welke compact camera tot 150 € ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Miede Bekijk bericht
    Hallo,
    Welke compact camera's tot 150 € zijn van goeie kwaliteit ? ( Beeld, ISO, pixels, zoom, enz..)
    ben bang, dat dat niet samen gaat.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Welke compact camera tot 150 € ?

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      ben bang, dat dat niet samen gaat.
      grt,bouk.
      en ik ben zeker dat dat niet samengaat
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: Welke compact camera tot 150 € ?

        Geef de beide heren gelijk hierboven maar met dit budget zou ik deze kopen....mijn schoonvader heeft die ook en die trekt toch redelijk mooie plaatjes


        grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Welke compact camera tot 150 € ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          Geef de beide heren gelijk hierboven maar met dit budget zou ik deze kopen....mijn schoonvader heeft die ook en die trekt toch redelijk mooie plaatjes


          grtz

          Templar
          Die zit wel 19 euro boven het vooropgestelde budget...

          Voor 150 euro kan je wel compactjes vinden die een betere beeldkwaliteit leveren dan de meeste gsm's of smartphones.
          Maar je moet er geen mirakels van verwachten, vooral de hoge iso is bij zowat elke compacte camera een probleem.
          De beeldkwaliteit op lage iso valt bij de meeste goedkope toestelletjes nog best mee.

          Als je een groot zoombereik wil voor minder dan 150 euro, dan is er deze http://www.fotokonijnenberg.be/produ...160-zwart.html .
          Expert review of the Canon PowerShot SX160 IS camera with sample photos, test shots, videos and more...


          Ik heb hier nog een Canon S90 liggen die ik zo goed als nooit gebruik, die had ik te koop gezet voor 120 euro, maar dat is waarschijnlijk wat teveel (ik heb er geen reactie op gekregen).
          Voor 90 euro mag je die komen halen, die is in perfecte staat, er zitten 3 accu's bij (een originele en 2 goedkope die ook prima werken), en je krijgt er ook nog een Lowepro draagtasje bij.
          Je zal voor die prijs nergens een compactje vinden met een betere beeldkwaliteit, voor een compactje met een vergelijkbare beeldkwaliteit ben je minstens 3 keer zoveel kwijt.
          Last edited by Black B@ndit; 18 juli 2013, 14:59.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Welke compact camera tot 150 € ?

            Ik heb nog een Nikon S9100 liggen als je interesse moest hebben....ook zeker een kanshebber.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Welke compact camera tot 150 € ?

              Je kan een Olympus SZ-31MR krijgen voor 25 euro meer.
              Om binnen je budget te blijven Canon A4000, Panasonic SZ1, de Sony DSC-W630 of iets gelijkaardig... misschien een Samsung.

              Hou wel in het achterhoofd dat sommige van deze budget camera's soms niet doen wat je zou willen.
              Zoals inzoomen tijdens het filmen, vaak trage verwerking voor je de volgende foto kan nemen, foto's zijn niet bruikbaar voor fel uit te vergroten, schermen niet duidelijk.
              Lees enkele reviews.

              greetz,
              Kenneth
              Last edited by Kenneth B; 19 juli 2013, 19:54.

              Comment

              Working...
              X