Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HP printer 1220 C

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HP printer 1220 C

    Beste mensen
    Onlang schafte ik mij de HP 1220 c, A3 printer aan.
    Bij het afprinten heb ik in de foto's een spoorweg die aangelegt wordt door de wieltje die het pappier doorschuiven.
    Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben met deze printer en wat kan ik doen om die treksporen te voorkomen ?

    groeten
    dromer

  • #2
    Wij hebben ook nog zo eentje staan.
    Die treksporen zijn inderdaad hinderlijk bij fotopapier en dikker normaal papier (200grams...). Langs de andere kant is het licht en zie je het (bij ons toch) alleen als je dicht gaat kijken met schuine lichtinval.

    Een vriend van me heeft een Minolta CF1501 (colourcopier met postscript rip), en die heeft eigenlijk nog ergere strepen tengevolge van een rare drukrolconstructie... (een masjientje van 15000 euro notabene...)

    Elke printer moet zijn papier transporteren, en daar zul je volgens mij altijd iets van zien op de afdruk...

    Misschien kan je wel de druk van die rol lichtjes bijsturen als je de printer open hebt... 'k heb hier wel geen ervaring mee (als het al mogelijk is)

    Comment


    • #3
      Hoi

      Het probleem zit hem in de fotoclub, daar wordt de opmerking gemaakt en ook omdat sommige van mijn foto's meedingen voor wedstrijden en dan moeten die onberispelijk zijn.
      Zijn er mensen die printers hebben ( A3 formaat ), die geen sporen van printen nalaten ?.

      Bedank voor het eerste antwoord.

      dromer

      Comment


      • #4
        Originally posted by dromer
        ... omdat sommige van mijn foto's meedingen voor wedstrijden en dan moeten die onberispelijk zijn.
        Dag dromer,

        Waarom laat je je foto's niet afdrukken in een fotolabo? Het resultaat zal niet alleen van onberispelijke kwaliteit zijn maar ook nog een stuk goedkoper.

        Comment


        • #5
          Originally posted by spacemanbow
          Wij hebben ook nog zo eentje staan.
          Die treksporen zijn inderdaad hinderlijk bij fotopapier en dikker normaal papier (200grams...). Langs de andere kant is het licht en zie je het (bij ons toch) alleen als je dicht gaat kijken met schuine lichtinval.

          Een vriend van me heeft een Minolta CF1501 (colourcopier met postscript rip), en die heeft eigenlijk nog ergere strepen tengevolge van een rare drukrolconstructie... (een masjientje van 15000 euro notabene...)

          Elke printer moet zijn papier transporteren, en daar zul je volgens mij altijd iets van zien op de afdruk...

          Misschien kan je wel de druk van die rol lichtjes bijsturen als je de printer open hebt... 'k heb hier wel geen ervaring mee (als het al mogelijk is)

          Strange, 'k heb hier de beschikking over een Minolta cf 3102, en als ik op 250 gr papier afdruk, zie ik niks van strepen... zal wel aan machine zelf liggen I think.

          Vroeger met epson ook veel problemen mee gehad, maar na 1 dag laten liggen, zag men dit veel minder. Vooral opletten welk papier men gebruikt, want het ene papier is er gevoeliger voor dan het andere... Heb op het ogenblik thuis nog een epson printer/copier toestand staan, en daar valt het niet op, ook niet met hun glossy papier
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            Beste

            Mijn foto's laten afdrukken in een fotolab ?, ik heb dit onlangs laten doen bij de fotograaf en wat had ik als resultaat !!!, verschrikkelijk , ik heb die man gevraagd waar hij zijn diploma heeft gehaald , dus, ik probeer het zo goed als mogelijk zelf mijn fotokes te drukken.
            Nu heb ik al horen spreken van fotolabs, maar in mijn streek ( Brugge ) vind ik er geen.
            Zijn er mensen die mij iets kunnen aanraden , zal toch eens een poging doen.

            groeten

            dromer

            Comment


            • #7
              Originally posted by jdm
              Originally posted by spacemanbow
              Wij hebben ook nog zo eentje staan.
              Die treksporen zijn inderdaad hinderlijk bij fotopapier en dikker normaal papier (200grams...). Langs de andere kant is het licht en zie je het (bij ons toch) alleen als je dicht gaat kijken met schuine lichtinval.

              Een vriend van me heeft een Minolta CF1501 (colourcopier met postscript rip), en die heeft eigenlijk nog ergere strepen tengevolge van een rare drukrolconstructie... (een masjientje van 15000 euro notabene...)

              Elke printer moet zijn papier transporteren, en daar zul je volgens mij altijd iets van zien op de afdruk...

              Misschien kan je wel de druk van die rol lichtjes bijsturen als je de printer open hebt... 'k heb hier wel geen ervaring mee (als het al mogelijk is)

              Strange, 'k heb hier de beschikking over een Minolta cf 3102, en als ik op 250 gr papier afdruk, zie ik niks van strepen... zal wel aan machine zelf liggen I think.

              Vroeger met epson ook veel problemen mee gehad, maar na 1 dag laten liggen, zag men dit veel minder. Vooral opletten welk papier men gebruikt, want het ene papier is er gevoeliger voor dan het andere... Heb op het ogenblik thuis nog een epson printer/copier toestand staan, en daar valt het niet op, ook niet met hun glossy papier
              Blijkbaar bij de CF1501 is dit een gekend probleem, de aandrukrol juist na de oven is geen volle rol maar een as met een 4 of 6 rubberen gescheiden rollen. Bij dik papier krijg je dus dat drukpatroon te zien (als je schuin over je blad kijkt terwijl het licht weerspiegelt zie je het goed).

              Dit terzijde voor deze thread...

              @dromer
              Ik heb bij ons ook nog es gekeken op met de 1220C en ik zie daar zo goed als niks van. Over welke wieltjes heb je het? Die kleine dunne metalen getande wieltjes aan de uitgang, of eerder de rubberen bij de papier invoer?

              Ik heb zelf al eens de Epson Stylus Photo 2100 overwogen, die heeft een veel hogere resolutie dan de HP, en de kleurweergave is ook een stuk beter. Met Epson heb je dan bij de meeste printers ook weer het voordeel dat je geen 78A (a rato 65 euro) moet weggooien omdat je magenta weer es op is... Losse cartridges dus. Ik heb ook nog afdrukken gezien van de Epson 1290s en die mogen er zeker ook wezen.
              Phille blijkt hier de lokale printer/lens/camera/scanner/... tester te zijn, en die heeft volgens mij wel heel wat ervaring met Epson printers. Hij kan dus vermoedelijk wel info geven omtrent de druksporen (als er al zijn) bij deze printers

              Comment


              • #8
                Hoi
                het zijn inderdaad die wieltje die vooraan zichtbaar zijn.
                Nu, ik heb eens wat dunner pappier genomen en nu zijn ze zo goed als onzichtbaar maar, nog steeds niet volledig verdwenen, je moet het pappier schuin houden en dan zie je ze nog en, dat is nu de ergernis dat men in de fotoklub steeds de opmerking maakt.
                Zal nog wel even moeten sparen om een nieuwe te kopen, maar dan, dan heb ik echt de goede raad nodig van jullie allemaal.

                groeten

                dromer

                Comment


                • #9
                  Originally posted by dromer
                  Beste mensen
                  Onlang schafte ik mij de HP 1220 c, A3 printer aan.
                  Bij het afprinten heb ik in de foto's een spoorweg die aangelegt wordt door de wieltje die het pappier doorschuiven.
                  Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben met deze printer en wat kan ik doen om die treksporen te voorkomen ?

                  groeten
                  dromer

                  HP is de afkorting voor hoopjes problemen
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Koop u nen kleuren/laser printer aan he ..

                    Of vraag het aan uw baas om er 1 an te schaffen ... afdruk nagenoeg perfect ook op dikker/zwaarder papier...

                    Bij ons op het werk drukken we op een kleuren/laser printer ..

                    (detail: zo'n printer kost makkelijk tussen de 10000€ en 18000€ / merk Xerox)

                    [Nikon D5100 & Nikon D70]
                    [Yves en Liesbeths blog Resort]

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Bizzeke
                      Koop u nen kleuren/laser printer aan he ..

                      Of vraag het aan uw baas om er 1 an te schaffen ... afdruk nagenoeg perfect ook op dikker/zwaarder papier...

                      Bij ons op het werk drukken we op een kleuren/laser printer ..

                      (detail: zo'n printer kost makkelijk tussen de 10000€ en 18000€ / merk Xerox)



                      'k zit ook met redelijke goei en redelijke zwaar kleurenlasers te werken papier tot 250 gr no problem.... en ik ben zeer te spreken over de scherpte en kwaliteit, maar de fotokwaliteit van een een inktjet of een dyesublimation.... daar kunnen die laser toch niet aan rieken zulle

                      Een inktjet van 200 euro aan 1 euro de foto (glossy papier) of een laser van 20 000 euro aan 10 cent de foto.... 't verschil is groot

                      To make your dreams come true, wake up

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by dromer
                        Beste mensen
                        Onlang schafte ik mij de HP 1220 c, A3 printer aan.
                        Bij het afprinten heb ik in de foto's een spoorweg die aangelegt wordt door de wieltje die het pappier doorschuiven.
                        Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben met deze printer en wat kan ik doen om die treksporen te voorkomen ?

                        groeten
                        dromer

                        Beste dromer,

                        Ik heb net dezelfde printer en net hetzelfde probleem. Mij stoort het echter niet zo, gezien je al heel goed moet kijken om het te kunnen zien. Wel jammer natuurlijk dat het net op fotopapier is dat het het duidelijkst merkbaar is...

                        seppuku.

                        Comment


                        • #13
                          Hoi allemaal

                          Natuurlijk kan ik sparen voor een nieuwe printer, maar dat zal nog enige tijd in beslag nemen, want nu spaar ik voor een nieuwe camera ( nikon D70 ), maar zijn er mensen die mij kunnen helpen aan adressen waar men zeer goede prints kan bekomen ?.

                          groeten
                          Dromer

                          Comment


                          • #14
                            Beste medefotografen

                            zijn er mensen die in de regio Brugge of Brussel goede fotolabs kennen voor afdrukk foto's ?

                            groeten
                            dromer

                            Comment


                            • #15
                              Ik weet niet of dit helpt maar ik heb mijn Canon 10D en 400mm lens bij Nand Fiems te Torhout gekocht. Die is zelf ook nog fotograaf en die belooft zeer goede afdrukken (heb het wel nog niet zelf geprobeerd hoewel ik recht had op meerdere gratis afdrukken zelfs 20x30 cm, maar ik woon er nogal ver van).

                              Comment

                              Working...
                              X