Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op reis met te veel foto materiaal gewicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op reis met te veel foto materiaal gewicht

    Volgende week vertrekken wij op vakantie voor 3 weken rondtrekken in Canada (streek boven Québec)
    Probleem is nu hoe vervoer je al dat fotomateriaal zonder problemen te hebben met het inchecken.
    Ik zou graag mee nemen 14-24/f2.8-24-70/F2.8-70-200/F2.8-105/2.8 en 500/F4-statief-converters en klein materiaal
    Materiaal is wel allemaal verzekerd maar geef het niet graag met de gewone bagage.
    Heeft iemand hiermee ervaring op welke veilige manier je dit kan transporteren.

    Bedankt voor de input

    Bert

  • #2
    Re: Op reis met te veel foto materiaal gewicht

    Ik begrijp niet waarom je al die lenzen meeneemt en geen.......
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Op reis met te veel foto materiaal gewicht

      Oorspronkelijk geplaatst door kitchenboy Bekijk bericht
      Heeft iemand hiermee ervaring op welke veilige manier je dit kan transporteren.
      Als je het veilig wilt:
      flightcase met mousse op maat gesneden...
      maar dit is niet de makkelijke manier...

      Als het makkelijker moet, en niet in gewone bagage,
      dan vermoed ik 2 rugzakken (afhankelijke van welke afmetingen je mee mag nemen van handbagage op het vliegtuig)

      Maar ik denk dat het zoiezo niet zal makkelijk zijn, hoeveel gewicht is alles gecombineerd?
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #4
        Re: Op reis met te veel foto materiaal gewicht

        Op die 500mm f4 na moet dit lukken in handbagage. Ik prop meestal m' 7D + grip, 10-22, 17-55 f2.8, 60 f2.8, 70-200 f2.8, 100-400 en ipad/macbook en nog war prullaria als filters laders etc in m'n computrekker AW en nog nooit problemen gehad.

        Ik moet er wel bijzeggen dat dit met SAS is en ik geen ervaring heb met low budget carriers.

        Gewoon doen alsof uw rugzak licht is als een veertje...

        Comment


        • #5
          Re: Op reis met te veel foto materiaal gewicht

          Alles (behalve de 500 f/4) in een photorugzak als handbagage en de 500 en het statief in de bagagekoffers.

          Comment


          • #6
            Re: Op reis met te veel foto materiaal gewicht

            Ik heb met hetzelfde gereisd, maar dan een 200-500 ipv je 500 f4.
            Alles als 1 stuk handbagage behalve het statief.
            Voor alle veiligheid even checken hoeveel gewicht je mag hebben als handbagage.
            Bij Ryan Air zal je het niet moeten proberen

            Comment


            • #7
              Re: Op reis met te veel foto materiaal gewicht

              En als het teveel zou wegen kan je altijd de body en de zwaarste lens rond je nek hangen...

              Hoewel een 500mm f4 rond je nek kan niet gezond zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Op reis met te veel foto materiaal gewicht

                Oorspronkelijk geplaatst door The Magical Taz Bekijk bericht
                En als het teveel zou wegen kan je altijd de body en de zwaarste lens rond je nek hangen...

                Hoewel een 500mm f4 rond je nek kan niet gezond zijn.

                Hangt ervan af van welke maatschappij je vliegt.
                Bij sommige (oa Ryanair) is het slechts EEN stuk handbagage. Dit wordt zeer letterlijk toegepast. Dwz dat zelfs de vrouwen hun handtas in dat 1 stuk handbagage moeten stoppen. Meerdere malen meegemaakt aan de controle dat er dan problemen ontstaan.

                Andre maatschappijen zijn hier misschien soepeler in.

                Comment


                • #9
                  Re: Op reis met te veel foto materiaal gewicht

                  Er hangt veel van de maatschappij en de luchthaven af.
                  Met Icelandair was een (vrouwelijke) collega (voor iedere dag een andere jurk zeker ?) er in geslaagd om voor 14 dagen IJsland een valies te pakken van 32 kilo terwijl slechts 20 kg toegestaan is. Allemaal geen probleem.
                  Een andere keer op Frankfurt hebben ze bijna de ontmijningsdienst gebeld omdat ze dachten dat er een landmijn in mijn rugzak zat (was mijn kookapparaat), bij de terugkeer vanuit Keflavik : allemaal geen probleem.
                  In Akureyri waren onze studenten ruimschoots en uitgebreid afscheid aan het nemen bij de startbaan, tot de piloot zelf uit zijn vliegtuig kwam en zei dat hij niet langer kon wachten

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op reis met te veel foto materiaal gewicht

                    Wij zijn terug van 2 weken rondreis door West Canada. We vlogen via London met Virgin Atlantic. Ze hebben onze handbagage nooit gecheckt op gewicht maar als ze het doen ben je eraan met zoveel materiaal. Wij hadden 14mm, 24-105mm, 55-250, 500f4, 2 bodies, verrekijker en tablet pc in handbagage. Alles verdeeld over 1 heel lichte 'luier' schoudertas en fotorugzak en dat was net 2x 8kg. De rest allemaal in de valiezen. Liever op zeker spelen dan op zo'n luchthaven staan en een deel van je dure materiaal te moeten inchecken omdat je geen andere keuze hebt. Enkele jaren geleden naar Finland en ook nooit gecontroleerd geweest. Finnair en Virgin Altlantic blijken dus 'fotograaf' vriendelijke maatschappijen.

                    Comment

                    Working...
                    X