Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Productfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Productfotografie

    Hallo,

    ik moet regelmatig foto's van producten nemen (heb een D90 Nikon)...
    Achteraf moet ik de foto's steeds nabewerken (witbalans).
    Als ik bij de opnames de witbalans corrigeer op mijn toestel, kloppen de kleuren van mijn producten niet meer.
    Heeft iemand tips? Of accessoires die betaalbaar zijn om dit probleem op te lossen?
    Bedankt

  • #2
    Re: Productfotografie

    Welke lichtbron(nen) gebruik je?
    Stel je de witbalans wel degelijk correct in mbt. de gebruikte lichtbron?
    Fotografeer je in RAW?

    Voor productfotografie zou ik minstens zeker een grijskaart gebruiken, of eventueel bv. Een SpyderCube.
    Last edited by guydw; 17 juli 2013, 11:12. Reden: vraag ivm. RAW toegevoegd
    www.guydewestelinckfotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: Productfotografie

      Hou er ook rekening mee dat als je produkten tegen een witte achtergrond (ik verkies die achtergrond "uit te branden") fotografeert, dat je naast eventuele aanpassingen aan je WB ook moet overcompenseren. Tegen een donkere achtergrond dan weer ondercompenseren.
      Wij hebben onlangs nog een 120-tal foto's van pralines gemaakt. Witte achtergrond goed tot uitstekend; problemen deden zich eerder voor in de details (een praline gefotografeerd met een macrolens laat de kleinste onregelmatigheden zien); wij hebben enkele dagen nodig gehad voor de opkuis, maar nogmaals: de achtergrond was doorgaans OK.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment

      Working...
      X