Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe flister voor nikon 1 J2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe flister voor nikon 1 J2

    Hoi iedereen,

    Ik ben dus de trotse eigenaar van een nikon 1 J2.

    Nu ik wat meer met fotografie bezig ben vraag ik me af hoe ik met mijn toestel indirecte belichting kan bekomen op foto's.
    Ik weet het, je hebt er een flitser voor nodig die kan draaien, en de standaard flitser kan dit niet.

    Ik heb ook nog geen flitsers gevonden die ik kan bijzetten op mijn J2.

    Iemand die enig nuttig advies heeft?

  • #2
    Re: Externe flister voor nikon 1 J2

    voor een externe flitser aan te sluiten had je een V reeks moeten kopen
    je kan op een J reeks geen externe flits aansluiten aangezien deze geen flitsschoen voor een externe flits heeft

    Comment


    • #3
      Re: Externe flister voor nikon 1 J2

      Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
      voor een externe flitser aan te sluiten had je een V reeks moeten kopen
      je kan op een J reeks geen externe flits aansluiten aangezien deze geen flitsschoen voor een externe flits heeft
      Inderdaad,
      Maar je kan wel off-camera flitsen met de klassieke strobist flitsers. (die gaan af als de flitser op uw toestel af gaat)
      Het nadeel is wel dat je dan steeds off-camera moet werken of met een kleine bracket.
      Dan zet je best je interne flitser op het minimum dat hij kan en regel je de intensiteit op je externe flitser.
      Ik heb zelf een V1 waarop ik zelfs mijn SB-900 kan zetten, maar ik heb die nog nooit gebruikt. (flitser weegt meer dan m'n toestel )

      Comment


      • #4
        Re: Externe flister voor nikon 1 J2

        Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Inderdaad,
        Maar je kan wel off-camera flitsen met de klassieke strobist flitsers. (die gaan af als de flitser op uw toestel af gaat)
        Het nadeel is wel dat je dan steeds off-camera moet werken of met een kleine bracket.
        Dan zet je best je interne flitser op het minimum dat hij kan en regel je de intensiteit op je externe flitser.
        Ik heb zelf een V1 waarop ik zelfs mijn SB-900 kan zetten, maar ik heb die nog nooit gebruikt. (flitser weegt meer dan m'n toestel )
        Hoe werkt zo een off-camera flitser? Werkt die afzonderlijk zonder connectie met de camera?

        Comment


        • #5
          Re: Externe flister voor nikon 1 J2

          Oorspronkelijk geplaatst door cybert Bekijk bericht
          Hoe werkt zo een off-camera flitser? Werkt die afzonderlijk zonder connectie met de camera?
          Inderdaad, je moet dan wel alles manueel instellen omdat de camera niet geconnecteerd is.
          Het heeft een 'oog' dat ziet wanneer er geflitst wordt, op dat moment gaat deze ook af. De goedkoopste kosten nog geen 40 euro (van de chinees dan wel).

          Comment


          • #6
            Re: Externe flister voor nikon 1 J2

            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            Inderdaad,
            Maar je kan wel off-camera flitsen met de klassieke strobist flitsers. (die gaan af als de flitser op uw toestel af gaat)
            Het nadeel is wel dat je dan steeds off-camera moet werken of met een kleine bracket.
            Dan zet je best je interne flitser op het minimum dat hij kan en regel je de intensiteit op je externe flitser.
            Ik heb zelf een V1 waarop ik zelfs mijn SB-900 kan zetten, maar ik heb die nog nooit gebruikt. (flitser weegt meer dan m'n toestel )
            dat is niet echt aan te raden voor beginners om al direct te werken met manuele flitsers.
            op zo'n V1 zou perfect een SB400 passen die is nog niet te zwaar kwestie gewicht, die heeft wel beperkingen maar zal al beter zijn dan de ingebouwde flits

            Comment


            • #7
              Re: Externe flister voor nikon 1 J2

              Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
              Inderdaad, je moet dan wel alles manueel instellen omdat de camera niet geconnecteerd is.
              Het heeft een 'oog' dat ziet wanneer er geflitst wordt, op dat moment gaat deze ook af. De goedkoopste kosten nog geen 40 euro (van de chinees dan wel).
              vergeet er niet bij te zeggen dat je uw toestel voor goed te zijn ook volledig op manuele stand moet zetten om zo te compenseren ivm de flash

              Comment


              • #8
                Re: Externe flister voor nikon 1 J2

                Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                dat is niet echt aan te raden voor beginners om al direct te werken met manuele flitsers.
                op zo'n V1 zou perfect een SB400 passen die is nog niet te zwaar kwestie gewicht, die heeft wel beperkingen maar zal al beter zijn dan de ingebouwde flits
                Misschien wel, maar ik heb geen V1 ik heb een J2, en ik ga niet nog eens een hoop geld investeren he!
                Dan maar op de moeilijke manier en zo een off camera flits leren te bedienen

                Comment


                • #9
                  Re: Externe flister voor nikon 1 J2

                  Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                  vergeet er niet bij te zeggen dat je uw toestel voor goed te zijn ook volledig op manuele stand moet zetten om zo te compenseren ivm de flash
                  Ik zei: Je moet dan wel ALLES manueel instellen.

                  Als je er eerst wat over leert (internet/youtube), is off-camera flitsen (de basis toch) niet zo moeilijk.
                  Het is in het begin een beetje hit en miss. Maar als je eenmaal de juiste belichting hebt, kan je beginnen spelen.

                  Comment

                  Working...
                  X