Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe superzoom camera gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe superzoom camera gezocht

    Hallo,

    ik ben op zoek naar een nieuwe superzoom camera, en heb een paar modellen op het oog.

    • Hoeveel geld wil je er aan uitgeven?
    €300-400

    • Wat voor camera wil je?
    Superzoom/bridge

    • Waar gaat de camera voor gebruikt worden?
    De camera zal voornamelijk op vakanties gebruikt worden. Ik ga eind dit jaar naar Nieuw-Zeeland, en daar heb je een hele hoop natuur, landschappen en "wildlife" die je op digitaal papier kan zetten. Ik zou graag ook dichtbij willen komen bij al deze fauna & flora, dus veel zoom is toch wel belangrijk. De fz200 bekoort me wel, maar de mindere zoom stoort me toch wel, alhoewel zijn constante f2.8 wel een enorm positief gegeven is.



    • Tussen welke modellen twijfel je?
    Camerasize.com (link)
    dpreview.com

    Tweakers.net links:
    Panasonic Lumix DMC FZ200
    Fujifilm Finepix SL1000
    Sony Cyber-shot DSC-HX300
    Canon Powershot SX50 HS
    Nikon Coolpix P520

    Dus wat zoek ik nu?
    -Goed om landschappen te fotograferen
    -Bij ver inzoomen toch nog degelijke kwaliteit
    -fullhd opnames tot 50-60hz
    -goede fotos maken bij zonsopgang/ondergang
    -gebruiksvriendelijk, ook voor minder ervaren mensen

    Heb hier al jaren compactcamera's gehad, maar het gebrek aan zoom heeft me al een hoop mooie shots gekost. oa. bij de allerlaatste space shuttle launch ooit echt een gebrek aan zoompower
    Kan er mij iemand helpen?

  • #2
    Re: Nieuwe superzoom camera gezocht

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe superzoom camera gezocht

      Hallo,

      Ik heb recent de Sony DSC-HX300 aangeschaft.
      Ik heb een album online met 74 full-res onbewerkte foto's.
      Zo uit de camera ... Dan kan je zelf een oordeel vellen.

      Gisteravond op facebook ook nog eentje van de maan geplaatst ...
      1200mm uit de losse hand - 1/100sec ...

      Succes met je keuze/aanschaf.

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe superzoom camera gezocht

        Die HX300 was me ook al eens in het oog gesprongen, en vooral die zoom is indrukwekkend.
        En die maan ziet er echt wel indrukwekkend uit!

        Is opnemen in bv 1080p 60hz (50hz PAL) gelimiteerd tot 29min, of gaat hij automatisch verder met een nieuwe opname eenmaal hij de 29min bereikt heeft? Enig idee of er een max grootte is voor de SD card?

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe superzoom camera gezocht

          Hallo,

          Die beperking tot 29 minuten is voor één ononderbroken opname en is zo geïmplementeerd omdat het anders een "videocamera" is (die kunnen onbeperkt ononderbroken filmen).
          Geen enkel probleem dus om langer video op te nemen.

          Wat betreft de opslagmedia, ik lees geen beperkingen in de handleiding ...

          Groeten,
          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe superzoom camera gezocht

            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            Hallo,

            Ik heb recent de Sony DSC-HX300 aangeschaft.
            Ik heb een album online met 74 full-res onbewerkte foto's.
            Zo uit de camera ... Dan kan je zelf een oordeel vellen.
            Indrukwekkende foto's, heel wat beter dan de foto's die ik zie passeren o.a op DPreview, HX300 versus Fuji SL1000, wat een verschil met jouw foto's...

            mvg,
            2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe superzoom camera gezocht

              Echt prachtige fotos.

              En toch wordt de FinePix HS50 EXR en de Canon PowerShot SX50 HS op de meeste plaatsen toch als beter bestempeld. Er zou vooral noise problemen zijn bij de HX300. (toch niet te zien op die schitterende fotos)

              Ondertussen heeft panasonic de nieuwe Lumix DMC-FZ70 met 60x optical zoom (20mm-1200mm) aangekondigd, en een opvolger voor de FZ200 zou ook zeer binnenkort beschikbaar komen.

              Het zal er de keuze precies niet makkelijker op maken.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe superzoom camera gezocht

                Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
                Indrukwekkende foto's, heel wat beter dan de foto's die ik zie passeren o.a op DPreview, HX300 versus Fuji SL1000, wat een verschil met jouw foto's...

                mvg,
                Ja ik vond ze ook heel wat beter dan die op DPreview, maar die op ePhotoZine waren dan weer wel beter.
                Je ziet maar, altijd genoeg materiaal uit verschillende bronnen bekijken voor je oordeelt, Flickr is ook handig voor referenties.

                Wel spijtig dat de Sony HX300 geen RAW heeft voor die prijs, maar misschien bestaat er software voor waardoor het wel kan.

                Naar mijn mening kijk je best naar de Sony, Panasonic of Canon. Nikon is de laatste tijd meer naam dan kwaliteit dat je koopt, en Fuji is zeker niet slecht, maar misschien net iets minder dan de rest.

                Greetz
                Kenneth

                EDIT: Black B@ndit poste in een andere topic deze nog: Panasonic FZ70
                Last edited by Kenneth B; 19 juli 2013, 12:01.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe superzoom camera gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door jansenjan Bekijk bericht
                  En toch wordt de FinePix HS50 EXR en de Canon PowerShot SX50 HS op de meeste plaatsen toch als beter bestempeld. Er zou vooral noise problemen zijn bij de HX300. (toch niet te zien op die schitterende fotos)
                  Op het eerste zicht misschien niet echt zichtbaar op de foto's daar geef ik je gelijk in, als je echter op verschillende ISO niveaus en 100% crop gaat kijken:

                  1) Sony 100% crop 1600 ISO JPEG: http://www.photographyblog.com/revie...image_quality/
                  2) Finepix HS50 EXR 1600 ISO JPEG (opgelet,1ste kolom, 2de kolom is RAW crop):http://www.photographyblog.com/revie...image_quality/
                  3) Canon Powershot SX50 HS 1600 ISO JPEG (opgelet,1ste kolom, 2de kolom is RAW crop): http://www.photographyblog.com/revie...image_quality/

                  Volgens mij is hier duidelijk meer ruis bij de Sony dan bij de Finepix HS50 of komt het door het feit dat de Sony wat meer "kleur" heeft in zijn foto's ten opzichte van de andere toestellen waarbij de Finepix HS50 EXR de minste kleur heeft ?

                  Persoonlijk, enkel gebaseerd op de crops en kleurwarmte ben ik van mening dat de Canon hier het best scoort, 2de de Finepix HS50 EXR en dan Sony HX300 als laatste.


                  mvg,
                  2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe superzoom camera gezocht

                    Hallo,

                    Qua ruis in een full-size bekeken foto zal de Sony misschien iets meer ruis hebben, maar niet enkel de theoretische waarden en super uitvergrote details spelen mee ...
                    Ik heb de HX300 zeker niet gekocht om bij nacht supertelefoto's te gaan maken
                    Voor 1200mm en een aanvaardbare sluitertijd heb je toch wel wat licht nodig (voor mij vanaf 1/80sec perfect scherp).
                    En wat ook meespeelde is dat ik de Sony RX100 ook heb, en de HX300 gebruikt dezelfde batterijen - handig dus.

                    Kortom, IK ben zeer tevreden van de Sony en ik denk dat de gepubliceerde full-size foto's ook dezelfde conclusie geven

                    Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe superzoom camera gezocht

                      Hier vind je een vergelijking met de Fuji SL1000 die ik heb....
                      Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe superzoom camera gezocht

                        Gisteren heb ik de Sony HX300 naast de Fuji SL1000 kunnen uitproberen. (Saturn)
                        De keuze is zo persoonlijk, dat je dat best ook eens doet.
                        Wat me enorm beviel aan de Sony, was de manuele zoomring. Wat me enorm tegenviel, is de afwezigheid van een oogsensor, dus moet je manueel overschakelen van evf naar lcd, waardoor eigenlijk de evf onbruikbaar word (voor mij)
                        De Fuji heeft dan weer wel die oogsensor, en voor mij toch wel nog iets betere beelden.
                        Als al de rest zowat gelijk is, en ik kijk naar de prijs, dan is het voordeel (nogmaals voor mij) duidelijk in het voordeel van de Fuji.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe superzoom camera gezocht

                          Wat bedoel je met "manueel overschakelen van de evf naar lcd" en hierdoor de evf onbruikbaar wordt?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe superzoom camera gezocht

                            Rudy bedoelt dat er niet automatisch overgeschakeld wordt van EVF naar LCD als je je oog voor de EVH houdt.
                            Je moet dus via een knopje manueel overschakelen.
                            Voor mij geen probleem, maar voor anderen wel ...
                            Maar geen enkel van de schermen is daardoor "onbruikbaar" hoor ... Moet eigenlijk "minder werkbaar" zijn

                            Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe superzoom camera gezocht

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kenneth B Bekijk bericht
                              Naar mijn mening kijk je best naar de Sony, Panasonic of Canon. Nikon is de laatste tijd meer naam dan kwaliteit dat je koopt, en Fuji is zeker niet slecht, maar misschien net iets minder dan de rest
                              Na talrijke reviews en filmjes te hebben gezien moet ik zeggen dat de Canon een superieure Image Stabilizer heeft, ik meen ietsje meer trillingen te zien bij de andere modellen... maar 't kan aan mij liggen ook natuurlijk

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kenneth B Bekijk bericht
                              EDIT: Black B@ndit poste in een andere topic deze nog: Panasonic FZ70
                              Inderdaad, ben zeer benieuwd naar dit nieuwe model van Panasonic, ziet er op eerste zicht veelbelovend uit, men zou voor minder beginnen te twijfelen welke te kopen...


                              mvg,
                              2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                              Comment

                              Working...
                              X