Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe lens voor nikon D7000 indoor sportfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe lens voor nikon D7000 indoor sportfotografie

    Ik heb nu al een tijdje mijn nikon D7000 waar ik heel tevreden over ben. Samen met mijn 18-200 1:3,5-5,6 G II ED lens heb ik al talloze mooie foto's genomen.
    Maar nu komt de kat op de koord.
    Zelf speel ik badminton, en heb een dochter die heel veel danst. Nu is het zo dat beide sporten indoor gespeeld worden.
    Nu krijg ik het niet voor elkaar om mooie foto's te nemen met deze lens.
    Let wel : ik gebruik nooit een flits, omdat ik er zelf niet zoveel van afweet.

    Aangezien je toch altijd langs de kant zit, is wat zoom toch zeker aan te raden. Werk ik dan beter met een lens met vaste brandpuntsafstand (200 of 300?) of naar analogie van mijn huidige lens, een variabele brandpuntsafstand.

    Een andere grote hobby van mij is de wielrennerij. Maar met mijn huidige lens heb ik hier heel mooie resultaten, dit terzijde.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Ik luister graag naar jullie advies.

    mvg,

    Wim
    Last edited by nonkelwim; 16 juli 2013, 09:46.

  • #2
    Re: nieuwe lens voor nikon D7000 indoor sportfotografie

    De 70-200 2.8 is de lens dat je waarschijnlijk zoekt. Ik gebruik deze zeer vaak voor sport omdat deze razendsnelle autofocus heeft, f/2.8 en een mooi bereik.
    Een vaste 200/300 is nog beter, maar heeft geen zoom (gebruik ik toch vaak). Een vaste 200 f/2.0 (de enige lens dat ik zou verkiezen boven de 70-200 op 200mm), kost zo'n 4800 euro. Een vaste 300 f/2.8 kost zo'n 4700 euro. Beide zijn nog fenomenaler dan de 70-200, maar de prijs is er ook naar.
    De 70-200 2.8 is nog betaalbaar (1800 euro) en is veruit mijn meest gebruikte sport-, studio- en portretlens.

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe lens voor nikon D7000 indoor sportfotografie

      lees dit draadje eens door: click

      persoonlijk maak ik wel eens dans (tango) foto's in donkere zalen en jeugd basketbal... Dit lukt me enkel met een F1.4 lens... (misschien kom je met een F1.8 ook nog toe) een 70-200mm F2.8 is zelden geschikt. Ik werk nochtans met een D700 fullframe, kan dus hoog in de iso's gaan.

      m'n favoriete lens hiervoor is de 85mm f1.4, en inderdaad zonder flits!
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe lens voor nikon D7000 indoor sportfotografie

        Kameraad (en zit hier af & toe ook op het forum) van me trekt tafeltennis met een Nikon D4 + D700 + Nikon 70-200 f2.8 VR II. Zijn foto's zijn zeker/helemaal niet slecht. Jammer genoeg kan ik geen voorbeeldje linken, maar staan allemaal op zijn facebook pagina's.

        Comment

        Working...
        X