Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagd bij keuze

    Ok, het wordt een UZ toestel.

    Iemand enige voorkeur of tip(prijzen bij top-foto):

    Minolta Dimage Z2 349€
    Panasonic DMC FZ-10 569€
    Olympus 765/770 390€/549€

    Ga morgen naar Duitsland, graag nog een laatste advies gehad.
    Bedankt.

  • #2
    Zal een beetje afhangen van de prijs die je wil betalen...de Minolta is goedkoper... heb zelf de Z2 besteld omwille de supergoede prijs (vind ik) en enkele heel goede reviews..Maar: andere gebruiker is andere voorkeur. 't Zal erop neer komen om een keuze te maken. Zelf ben ik een beginner en kan ik dus weinig of niets over details van eigenschappen zeggen....want ik vind ze over 't algemeen vrij gelijkend. Maar had ik geweten dat iemand die richting uitging, dan hoefde ik hem niet te laten opsturen...

    Comment


    • #3
      Prijs is niet zo bepalend in dit geval voor mij. 1 van deze drie is goed, had budget van 600€.
      Vroeg mij gewoon af of iemand enige ervaring heeft met deze toestellen, positief of negatief.
      Ook, inderdaad groot prijsverschil tussen Minolta en de andere. Verschil in Lens?? iets anders?

      Comment


      • #4
        mijn schoonvader die fotograaf is boft veel over die nieuwe Dimage Z2 van Konica Minolta...
        www.loft6.be

        Comment


        • #5
          Ik denk dat de belangrijkste keuze isof je een lens met stabilisator wilt of niet.de oly en minolta hebben dit niet. de panasonic wel.
          Als de prijs geen rol speeld zou ik ook zeker rekening houden met de canon IS S1 die ook een stabilisator heeft. Ik heb zelf net dezelfde toestellen geanaliseerd en er ondertussen eentje besteld.
          Mijn keuze is gevallen op de canon omdat ik een stabilisator wou(anders zie ik het nut van een grote lens niet als je steeds naar een statief moet grijpen maar dat is persoonlijk natuurlijk) Waarom niet de panasonic (voor mij iets te groot en ik heb zeer goede ervaring met mijn huidige canon die zzeer gebruiksvriendelijk isen uitstekende software heeft. Ook het kantelbaar LCD vond ik een must.
          Moest ik kiezen voor één zonder stabilisatie ging ik voor de Olympus, lekker compact , en heeft zowat de beste kwaliteit van foto's.Moest die een stabilisator gehad hebben had ik voor deze gekozen.
          De minolta niet voor mij omdat ik met de voorganger enkele uren in de weer geweest ben en die was me erg tegengevallen tov mijn canon S45.
          5de nieuwe zal zeker wel beter zijn)

          Maar zoals eerder gezegd zijn uw persoonlijke voorkeuren voor bepaalde details aan bepaalde types heel belangrijk en deze zullen er ook wel voor zorgen dat je de juiste keuze maakt. Er zitten volgens mij dan ook geen slechte toestellen tussen
          Fujifilm Finepix F31fd

          Comment

          Working...
          X