Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen Nikon D70

    Hallo ,

    Ik overweeg mij om de Nikon D70 aan te schaffen. Voor het moment bezit ik een Nikon F50 met een originele Nikon 70/210 lens . Deze zou dus compatibel moeten zijn met die Nikon D70 .
    Nu heb ik ook nog een groothoek van Saligor die compatibel is met mijn Nikon F50 maar gaat deze ook compatibel zijn met Nikon D70 .
    Evenzo voor mijn flitser van Sunpak Power Zoom .

    Theo

  • #2
    Dag Noliko,

    Wat betreft je lenzen zullen deze werken met je D70, je moet ze wel met een faktor 1,5 vermenigvuldigen dwz dat je 70/210 lens op je D70 zal resulteren in een 105/315. Dit wil ook zeggen dat je groothoek op de D70 zal resulteren in een normale lens.
    Het beste kan je eventueel opteren om de D70 tesamen met de 18/70 kitlens aan te kopen.
    Wat betreft de flitsers is het niet zo evident, deze zal waarschijnlijk de TTL functie niet ondersteunen op de D70, ikzelf had de SB27 flitser van Nikon, heb deze verkocht en heb mij de SB800 aangeschaft.
    Je hebt in elk geval al een goede keuze gemaakt met voor de D70 te opteren.
    Success
    BD0236BE ** Sony A6000 18-200, 18-50,Nikon P7700, Ikelite Scuba Housing **

    Comment


    • #3
      Beste Gerrit ,

      Ik was ook nog vergeten te vermelden dat er een standaard lens van 35/70 mm op mijn body zat . Dus dit wordt dan 52/105.Dit gaat toch niet gepaard met kwaliteitsverlies?
      Die kitlens van 18/70 blijft zijn verhoudingen behouden ?

      Noliko

      Comment


      • #4
        Dat zal geen kwaliteitsverlies tot gevolg hebben, maar je zult het gewoon sneller gaan zien (op computerscherm ga je meer inzoomen dan op een analoge, afgedrukte foto).

        Ook de kitlens ondergaat die 1.5 cropfactor.
        Voor het gemak worden alle lenzen nog afgezet tov van de "oude" 35mm standaard.
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Beste Gerrit ,

          Men zegt altijd dat een van de voordelen van een digitale camera is dat je onmiddellijk je foto's kunt beoordelen en dan eventueel verwijderen . Maar hoe gaat dat dan bij de Nikon D70 , deze heeft toch geen LCD schermpje ?

          Comment


          • #6
            Originally posted by noliko
            Beste Gerrit ,

            Men zegt altijd dat een van de voordelen van een digitale camera is dat je onmiddellijk je foto's kunt beoordelen en dan eventueel verwijderen . Maar hoe gaat dat dan bij de Nikon D70 , deze heeft toch geen LCD schermpje ?

            Toch zulle, hij heeft alles in huis wat de grote in huis hebben
            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • #7
              Kijk eens naar dit...

              http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=48413

              Comment


              • #8
                Originally posted by CooMa
                Ook de kitlens ondergaat die 1.5 cropfactor.
                Voor het gemak worden alle lenzen nog afgezet tov van de "oude" 35mm standaard.
                Tis te zeggen...
                Die brandpuntsafstanden blijven geldig voor de lens, onafhankelijk van de body die erachter zit. Alleen heeft de crop factor als gevolg dat de lens zich in een aantal opzichten gedraagt alsof ze een 1.5x (of andere factor) langer brandpunt heeft. Ik bedoel maar dat de brandpuntsafstand puur een lenseigenschap is.

                Ander voorbeeld (misschien half off topic): sommige Canon videocamera's kunnen EOS lenzen gebruiken, en daar is de crop factor ongeveer 7 (dacht ik). Kan je je voorstellen wat een 600mm dan wordt? En ja, ook de teleconverters kunnen erop.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment

                Working...
                X