Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 30D ERR99

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 30D ERR99

    Beste leden,

    Na 3 dagen op reis (van de 15) gaf mijn camera ERR99. En de spiegel en sluiter ging rap op en neer 20 of 30 keer na elkaar.
    Batterijen eruit ook de knoop batterij, CF kaart eruit, lenzen verwisseld, niets hielp.

    Nu terug van reis zonder foto's

    Wat nu? Laten herstellen of een nieuwe kopen? Een 30d is wel al een toestel van 2006! Ik heb hem van 2007.

    Als ik een nieuwe zou kopen voor wat moet je dan kiezen?

    Een 6D; Duurder zou ik niet gaan!!! (voor die de 5D MKIII zouden voorstellen)

    Een 7D; Die is al uit van 2009 wal al oud is, maar nu € 100 Cash back

    Een 70D; Die uitkomt in september maar ik kan wachten, Uit ervaring weet ik dan de prijzen na 6 maand flink zakken

    Of de 60D; Die al van 2010 is maar nu wel (spot)goedkoop met € 80 Cash back


    Ik heb nu 3 lenzen

    24-70 L F2.8
    70-200 L F 4.0 IS
    10-22 EF-S USM F 3.5-4.5

    Alle raad is welkom
    Last edited by Hendrik S; 10 augustus 2013, 11:56.
    Canon 6D, 24-70 L F2.8, 70-200 L F4 IS, Speedlight 580ex

  • #2
    Re: Canon 30D ERR99

    Mijn 40D had ook error 99.
    Ik heb toen een 5D MKII gekocht. Na ongeveer een jaar mijn
    defecte 40D in de kast te laten liggen heb ik toch besloten
    om hem naar Techrepair te sturen. Kostenplaatje: 310€
    Van mij mochten ze hem houden.


    Grtz,
    Jurgen
    Canon 5D mkII + BG-E6 | 17-40 4.0 L | 24-105 4.0 L IS | 70-200 4.0 L IS | 100-400 4.5-5.6 L IS | 50 1.4 | 100 2.8 L IS Macro | 580EX II | 3x 8GB CF Scandisk Extreme III | Lowepro Flipside 400 AW

    Comment


    • #3
      Re: Canon 30D ERR99

      Repareren niet doen. Is veel te duur voor wat je er voor krijgt.

      Wat de keuze betreft: gaat je voorkeur uit naar FF of naar crop?
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: Canon 30D ERR99

        Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
        Repareren niet doen. Is veel te duur voor wat je er voor krijgt.

        Wat de keuze betreft: gaat je voorkeur uit naar FF of naar crop?
        Met de 24-70 en de 70-200 zou een FF beter uitkomen, maar dan zit ik met een 10-22 die ik niet meer kan gebruiken.
        Hoeveel zou ik nog krijgen voor een 10-22?

        mvg, Hendrik
        Canon 6D, 24-70 L F2.8, 70-200 L F4 IS, Speedlight 580ex

        Comment


        • #5
          Re: Canon 30D ERR99

          Beste,

          Zou het nu nog interessant zijn om een 5D MKII te kopen?
          Ik heb een nieuwe zien staan voor € 1895 incl. canon batterijgrip? Of toch voor de 6D gaan?
          Canon 6D, 24-70 L F2.8, 70-200 L F4 IS, Speedlight 580ex

          Comment


          • #6
            Re: Canon 30D ERR99

            koop een weinig gebruikte 30D, is toch een heerlijk toestel.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Canon 30D ERR99

              Repareren kost waarschijnlijk meer dan een tweedehands 40 of 50D.

              Een 5D MKII is heel erg goed, zolang je maar niet teveel actie wil fotograferen, want daarvoor is de autofocus niet goed genoeg (zelfs een 650D en 700D hebben een snellere autofocus die beter werkt, vooral als er wat minder licht is).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon 30D ERR99

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Repareren kost waarschijnlijk meer dan een tweedehands 40 of 50D.

                Een 5D MKII is heel erg goed, zolang je maar niet teveel actie wil fotograferen, want daarvoor is de autofocus niet goed genoeg (zelfs een 650D en 700D hebben een snellere autofocus die beter werkt, vooral als er wat minder licht is).
                Is de 6d beter voor actiefoto's?
                Canon 6D, 24-70 L F2.8, 70-200 L F4 IS, Speedlight 580ex

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 30D ERR99

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik S Bekijk bericht
                  Is de 6d beter voor actiefoto's?
                  Om het verschil tussen de 5D MKIII en de 6D groot genoeg te houden heeft Canon beslist om in de 6D ook een AF-systeem te steken dat helaas minder goed afgestemd is op actiefotografie.
                  De 5D MKIII heeft bijna hetzelfde AF systeem als de 1DX.
                  De 1DX heeft een extra processor voor de AF-tracking als je meerdere AF-punten tegelijk wil gebruiken, en dat werkt inderdaad een stuk beter bij de 1DX dan bij de 5D MKIII.
                  Maar als je 1 AF punt gebruikt, dan werkt de AF van de 5D MKIII even goed als die van de 1DX (dat is toch mijn ervaring).

                  De 6D heeft wel één extra gevoelig AF-punt in het midden van het beeld, dat zou beter moeten werken dan de AF-punten van de 1DX en 5D MKIII als er echt heel weinig licht is.
                  Maar bij concertfotografie heb ik eigenlijk ook al geen problemen met de 5D MKIII of de 1DX (met de 5D MKII was dat wel een probleem, alleen het centrale AF punt werkte nog redelijk, de andere weigerden gewoon dienst als er niet veel licht was).
                  Het voordeel van de 5D MKIII en 1DX is dat bijna alle AF-punten goed blijven werken bij weinig licht (ze zijn ook niet allemaal even gevoelig).

                  Als ze bij de 6D nog de cross-type AF punten van de 700D hadden gecombineerd met het heel gevoelige middelste AF punt dat er nu al in een 6D zit, dan zou dat een veel betere combinatie geweest zijn dan wat er nu inzit...
                  Je moet dus weer de keuze maken tussen de actiecamera ( de 5D MKIII die overigens voor alle soorten fotografie inzetbaar is), en de camera die wel de goede beeldkwaliteit levert, maar waarbij de AF wat sneller in de problemen komt als je actie wil fotograferen (dat is dus de 6D).
                  Dat wil daarom niet zeggen dat het onmogelijk is om actiefoto's te maken met een 6D, maar het percentage missers zal wat hoger zijn dan bij een 5D MKIII en een 1DX.
                  Last edited by Black B@ndit; 20 juli 2013, 15:21.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 30D ERR99

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    koop een weinig gebruikte 30D, is toch een heerlijk toestel.
                    grt,bouk.
                    Ik ben nu niet direct van plan om een 2de hands te kopen. Na een maand kan je ook een ERR krijgen.
                    Canon 6D, 24-70 L F2.8, 70-200 L F4 IS, Speedlight 580ex

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 30D ERR99

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Om het verschil tussen de 5D MKIII en de 6D groot genoeg te houden heeft Canon beslist om in de 6D ook een AF-systeem te steken dat helaas minder goed afgestemd is op actiefotografie.
                      De 5D MKIII heeft bijna hetzelfde AF systeem als de 1DX.
                      De 1DX heeft een extra processor voor de AF-tracking als je meerdere AF-punten tegelijk wil gebruiken, en dat werkt inderdaad een stuk beter bij de 1DX dan bij de 5D MKIII.
                      Maar als je 1 AF punt gebruikt, dan werkt de AF van de 5D MKIII even goed als die van de 1DX (dat is toch mijn ervaring).

                      De 6D heeft wel één extra gevoelig AF-punt in het midden van het beeld, dat zou beter moeten werken dan de AF-punten van de 1DX en 5D MKIII als er echt heel weinig licht is.
                      Maar bij concertfotografie heb ik eigenlijk ook al geen problemen met de 5D MKIII of de 1DX (met de 5D MKII was dat wel een probleem, alleen het centrale AF punt werkte nog redelijk, de andere weigerden gewoon dienst als er niet veel licht was).
                      Het voordeel van de 5D MKIII en 1DX is dat bijna alle AF-punten goed blijven werken bij weinig licht (ze zijn ook niet allemaal even gevoelig).

                      Als ze bij de 6D nog de cross-type AF punten van de 700D hadden gecombineerd met het heel gevoelige middelste AF punt dat er nu al in een 6D zit, dan zou dat een veel betere combinatie geweest zijn dan wat er nu inzit...
                      Je moet dus weer de keuze maken tussen de actiecamera ( de 5D MKIII die overigens voor alle soorten fotografie inzetbaar is), en de camera die wel de goede beeldkwaliteit levert, maar waarbij de AF wat sneller in de problemen komt als je actie wil fotograferen (dat is dus de 6D).
                      Dat wil daarom niet zeggen dat het onmogelijk is om actiefoto's te maken met een 6D, maar het percentage missers zal wat hoger zijn dan bij een 5D MKIII en een 1DX.
                      Mijn voorkeur zou nu naar de 6D gaan. De 5D MKIII is te duur (voor hobby)

                      Als ik mijn 10-22 kan verkopen tegen een goeie prijs ben ik al een stap verder.

                      Ik heb iemand die mijn err99 wil kopen voor onderdelen; hoeveel kan ik daar nog voor krijgen?


                      mvg, Hendrik
                      Canon 6D, 24-70 L F2.8, 70-200 L F4 IS, Speedlight 580ex

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 30D ERR99

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik S Bekijk bericht
                        Ik ben nu niet direct van plan om een 2de hands te kopen. Na een maand kan je ook een ERR krijgen.
                        bij een weinig gebruikte valt dat wel mee hoor.
                        hoe lang heb je van deze 30D plezier gehad..?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 30D ERR99

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          bij een weinig gebruikte valt dat wel mee hoor.
                          hoe lang heb je van deze 30D plezier gehad..?
                          grt,bouk.
                          6 jaar.
                          Canon 6D, 24-70 L F2.8, 70-200 L F4 IS, Speedlight 580ex

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 30D ERR99

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik S Bekijk bericht
                            6 jaar.
                            hier ook zo iets.
                            als deze 30D stuk gaat, koop ik zeker een 30D terug.
                            heerlijk toestel en ben er zo aan gewend.
                            ken het beestje van binnen en van buiten.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 30D ERR99

                              Ik kan voor mijn defecte 30D, kitlens 18-55, batterij, lader, 2 cf van 2gb en 1 cf van 8gb 65 euro krijgen.

                              Is dat een goeie prijs of is dit te weinig?

                              mvg,
                              Canon 6D, 24-70 L F2.8, 70-200 L F4 IS, Speedlight 580ex

                              Comment

                              Working...
                              X