Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overzetten gegevens naar Xdrive pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overzetten gegevens naar Xdrive pro

    Ik heb onlangs een Xdrive pro aangeschaft en ben zeer tevereden over dit toestelletje. Enkel één probleem, ik kan geen gegevens van mijn memorystick pro van 256Mb overzetten. Gewone memorysticks en compactflash kaarten gaan zonder problemen. Heeft er toevalig iemand dit ook al voor gehad. Ik heb het kaartje al op verschillende manieren geformateerd, met de camera en de PC maar niets blijkt te helpen.
    DSC-F828 PSP proX goe gerief is het halve werk

  • #2
    Originally posted by Expo
    Ik heb onlangs een Xdrive pro aangeschaft en ben zeer tevereden over dit toestelletje. Enkel één probleem, ik kan geen gegevens van mijn memorystick pro van 256Mb overzetten. Gewone memorysticks en compactflash kaarten gaan zonder problemen. Heeft er toevalig iemand dit ook al voor gehad. Ik heb het kaartje al op verschillende manieren geformateerd, met de camera en de PC maar niets blijkt te helpen.
    Memorystick pro is inderdaad niet compatiebel met de oude MemorySticks (de blauw-paarse). Gezien de X-drive alleen maar werkt met de oude MemorySticks heb je een probleempje...
    En ik zie zo direct geen oplossing voor je probleem, want er bestaat geen adapter CF => MS-Pro (toch niet bij mijn weten).

    Het enige wat ik zie is je een camera aanschaffen die CF gebruikt... Heb je nooit problemen...

    Sorry dat ik het zo bruut moet stellen, maar in feite heeft Sony zichzelf buiten de markt geprijsd met zijn MS-systeem (en de vele varianten op hetzelfde thema (MS, MS-Pro, Magic Gate, MS-Duo, etc, etc,... - een kat vindt er haar jongen niet in terug)...
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      mss kan dat opgelost worden met nieuwe drivers ?
      is de hardware-interface dezelfde als een gewone memory-stick ?
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Vind het wel straf. Volgens de fabrikant zouden de MSpro ook moeten werken. Staat op hun site en op de verpakking. Ik heb nu een mailtje naar vosonic gestuurd en zit te wachten op hun antwoord. Gelukkig gebruikt mijn camera zowel CF, microdrive als de memorysticks. Dus in het slechtste geval laat ik de MSpro voor wat het is en gebruik enkel nog de CF.
        DSC-F828 PSP proX goe gerief is het halve werk

        Comment


        • #5
          Volgens mij bestaat er een firmware update voor MSPro ondersteuning. Al eens op de site van de fabrikant gekeken?
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Probleem is gevonden, niet beginnen lachen maar het probleem lag dus niet aan de Xdrive of aan de MSpro. Het probleem lag bij mijzelf. Blijkbaar moet je de memorystick er ondersteboven insteken. Moet er dus geen tekeningetje bijmaken zeker. In ieder geval alvast bedankt voor de moeite
            DSC-F828 PSP proX goe gerief is het halve werk

            Comment


            • #7
              ROTFL

              (Ja, wat wil je...)
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment

              Working...
              X