Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom 5 vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom 5 vraagje

    Ik ben de foto's van de vakantie aan het bewerken.Heb deze geïmporteerd,ze staan zowel op mijn HD van de Imac als op een externe HD.
    Nu heb ik bij elke foto de volgende melding rechts bovenaan vlak onder de gegevens van de foto:
    ! foto ontbreekt.
    Iemand een idee wat dit is.Ik kan er alles mee doen maar vind dit toch een eigenaardige melding.

    mvg
    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
    schitterende maltwhisky op de kast

  • #2
    Re: Lightroom 5 vraagje

    Heb je achteraf, buiten LR om, de foto's verplaatst? in dat geval dien je de link te herstellen. Gek genoeg ben ik dat op ditzelfde moment aan een andere BD-er aan het uitleggen.
    Ik werk nog wel met LR4 (engelstalig, op Mac). Kijk eens in deze topic: http://forum.belgiumdigital.com/f7/l...en-462587.html
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom 5 vraagje

      Waarschijnlijk zijn die verplaatst geweest, heb het zelf ook al voor gehad. Na bewerken had ik die verplaatst en achteraf wou ik er nog een bewerken en toen kreeg ik ook die melding.
      Opnieuw geimporteerd en probleem opgelost

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom 5 vraagje

        Thnx,het zou dat wel kunnen zijn.

        Maar toch nog problemen hoor.
        Ik heb op mijn kaartje de foto's niet verwijderd,heb er nieuwe getrokken en deze willen importeren in LR5.
        Kies bovenaan voor nieuwe foto's maar hij importeerd AL mijn foto's.
        Dat is steeds dubbel werk toch?
        Niet zoals het hoort dus.



        mvg
        Last edited by maltje1962; 13 juli 2013, 15:53.
        Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
        schitterende maltwhisky op de kast

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom 5 vraagje

          Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
          Maar toch nog problemen hoor.
          Ik heb op mijn kaartje de foto's niet verwijderd,heb er nieuwe getrokken en deze willen importeren in LR5.
          Kies bovenaan voor nieuwe foto's maar hij importeerd AL mijn foto's.
          Dat is steeds dubbel werk toch?
          Niet zoals het hoort dus.
          Jezelf een goede en consequente workflow aanleren. Je gaat zelf bestanden verplaatsen buiten LR om en dan neem je LR het kwalijk dat die de oude foto's niet herkent en toch weer download.

          LR werkt zo consequent dat rommelen gelijk wordt afgestraft.

          De grote vraag is waarom laat je foto's op je kaartje staan, nadat je ze gedownload hebt en gecontroleerd hebt of ze werkelijk op je computer staan?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Lightroom 5 vraagje

            Zolang je oude foto's op je kaartje staan worden deze zichtbaar als je in LR5 je kaartje selecteert als bron.
            Da's ook maar normaal, het omgekeerde zou pas fout zijn : foto's niet tonen die wel aanwezig zijn.
            Standaard staan al deze foto's aangevinkt om te importeren, de selectie opheffen en alleen degene selecteren die je wil importeren.
            Nog gemakkelijker : gimporteerde foto's verwijderen van je bronbestand.
            Trouwens, net als LesC gebruik ik niet LR voor het overbrengen van foto's van de camera naar de PC maar in mijn geval Nikonview.

            (ik zie dat ik ietjes te laat kwam met mijn uitleg)
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Lightroom 5 vraagje

              Ik heb foto's verwijderd en op nieuw begonnen
              Alle foto's geimporteerd.
              Nadien een 2 de keer geinporteerd en "enkel nieuwe" aangevinkt maar LR5 importeerde rustig alles een 2 de keer.
              Dit klopt toch niet?

              Mvg
              Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
              schitterende maltwhisky op de kast

              Comment


              • #8
                Re: Lightroom 5 vraagje

                Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
                Thnx,het zou dat wel kunnen zijn.

                Maar toch nog problemen hoor.
                Ik heb op mijn kaartje de foto's niet verwijderd,heb er nieuwe getrokken en deze willen importeren in LR5.
                Kies bovenaan voor nieuwe foto's maar hij importeerd AL mijn foto's.
                Dat is steeds dubbel werk toch?
                Niet zoals het hoort dus.



                mvg

                Je kan in de instellingen aanvinken dat hij reeds geimporteerde of dubbels niet meer download. Maar als je ze buiten lr om ze verplaatst weet die het ook niet omdat lr in zijn catalogus gaat kijken en daar geen foto ziet staan.
                Wil je de foto's die je importeerd dadelijk uitvegen op je kaart dan moet je in de werkbalk verplaatsen selecteren en niet kopieeren MAAR PAS op als er dan iets mis gaat ben je wel de foto's op je kaart ook kwijt dus best een back-up maken. je kan dat automatisch laten doen door lr.

                Comment


                • #9
                  Re: Lightroom 5 vraagje

                  Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
                  Ik heb foto's verwijderd en op nieuw begonnen
                  Alle foto's geimporteerd.
                  Nadien een 2 de keer geinporteerd en "enkel nieuwe" aangevinkt maar LR5 importeerde rustig alles een 2 de keer.
                  Dit klopt toch niet?

                  Mvg
                  Aan rechterzijde Onder File handeling een vinkje zetten bij Dont import duplicate's


                  Een leerzame video vind je bij Adobe TV http://tv.adobe.com/watch/getting-st...g-your-images/
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment

                  Working...
                  X