Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reis naar Italië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reis naar Italië

    Binnen enkele weken vertrek ik op reis naar het Gardameer in Italië. Zelf ben ik er nog niet geweest.
    Zijn er soms mensen die al in die richting zijn geweest? Ik had graag enkele tips of mooie plaatsen voor landschapsfotografie.

  • #2
    Re: Reis naar Italië

    Oorspronkelijk geplaatst door Benjamin82 Bekijk bericht
    Binnen enkele weken vertrek ik op reis naar het Gardameer in Italië. Zelf ben ik er nog niet geweest.
    Zijn er soms mensen die al in die richting zijn geweest? Ik had graag enkele tips of mooie plaatsen voor landschapsfotografie.
    Waar zit je aan het Gardameer? Ik zit op dit moment vlak bij Garda. Eigenlijk is alles mooi. Het is vanwege de verkeersomstandigheden bijna niet te doen om in 1 dag om het meer te rijden en dan ook nog tijd over te houden om mooie foto's te maken of een plaats te bezoeken.

    De bergen in het achterland zijn mooi. Ik wil die een dezer dagen nog bezoeken. Het uitzicht over het meer is mooi en veranderd bijna ieder uur en iedere dag.
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

    Comment


    • #3
      Re: Reis naar Italië

      Ik ben het volledig eens met mijn voorganger. Wij waren er reeds verschillende keren en het hele meer en wijde omgeving is één mooie plaats voor landschapsfotografie. Vergeet ook niet eens een ritje te maken langs de nabijliggende meren Ledro en Idro. De rit er naartoe en terug zijn reeds de moeite.
      Eén groot nadeel aan het Gardameer. Bij warm en zonnig weer hangt er bijna altijd een nevel over het meer, zodat de vergezichten nogal wat blauwe zweem vertonen. Onmiddellijk na een onweer bvb. is het prachtig en ligt alles er (tijdelijk) heel helder bij.
      Ook een daguitstap naar Venetië is makkelijk te doen. Bezoek ook zeker Sirmione helemaal in het zuiden. En vergeet ook middeleeuws aandoende Malcesine niet.
      Ik kan nog een tijd doorgaan, maar je ontdekt het zelf wel .
      Mvrgr.




      Mvrgr.

      Comment


      • #4
        Re: Reis naar Italië

        Nog nooit geweest.
        Maar misschien kom je onderweg nog andere leuke dingen tegen waarmee we je ook nog kunnen helpen.

        Heb je een bepaalde reisroute? Ga je met de wagen, trein of vliegtuig?

        Comment


        • #5
          Re: Reis naar Italië

          Mss offtopic, maar weet iemand een site of uit ervaring de tolprijzen op de route naar het Garda ? of waar ik het kan berekenen?
          Life through a lens..

          Comment


          • #6
            Re: Reis naar Italië

            Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
            Eén groot nadeel aan het Gardameer. Bij warm en zonnig weer hangt er bijna altijd een nevel over het meer, zodat de vergezichten nogal wat blauwe zweem vertonen. Onmiddellijk na een onweer bvb. is het prachtig en ligt alles er (tijdelijk) heel helder bij.
            Dan moet ik nog maaar hopen op een klein beetje onweer. Het is nl aldoor mistig/heiig naar de overkant.
            Website: cameraobschuura.nl
            Twitter: @CameraObSchuura
            FaceBook: Cameraobschuura

            Comment


            • #7
              Re: Reis naar Italië

              wij gaan met de auto 10uurtjes rijden dat moet lukken,aan het Gardameer zitten we in het dorpje Nago (in het noorden).
              tol: net in Oostenrijk moet je een wegenvignet hebben,8€ en die kan je hier al kopen in de V.A.B winkel.

              Comment


              • #8
                Re: Reis naar Italië

                Wij zijn vandaag naar Monte Baldo geweest ( google: Funivia Malcesine Monte Baldo) voor €19,00 pp naar 1760m en weere retour. Wij hebben lang in de rij moeten staan om uiteindelijk in de kabelbaan te komen maar als je dan eenmaal boven bent GEWELDIG. Zorg dat je er optijd bent dan kun je wel een heledag boven op de berg door brengen. Als zuinige Hollander zou ik zelf wat broodjes en drinken meenemen. De temp was heerlijk. Met 16 graden half zo warm als beneden maar dat was niet erg. Ik wil niet zeggen dat dit de mooiste berg omdat ik geen andere bergen gezien heb. Maar als de bult van Wijster het hoogste is wat je gezien hebt dan is dit heel indrukwekkend.
                Als je van bergwandelen houdt kun je ook een enkele reis nemen en in 3 uur terug lopen.
                Wat je vooral mee moet nemen is : tijd.
                Website: cameraobschuura.nl
                Twitter: @CameraObSchuura
                FaceBook: Cameraobschuura

                Comment


                • #9
                  Re: Reis naar Italië

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1602 Bekijk bericht
                  Mss offtopic, maar weet iemand een site of uit ervaring de tolprijzen op de route naar het Garda ? of waar ik het kan berekenen?
                  click
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reis naar Italië

                    Oorspronkelijk geplaatst door Benjamin82 Bekijk bericht
                    wij gaan met de auto 10uurtjes rijden dat moet lukken,aan het Gardameer zitten we in het dorpje Nago (in het noorden).
                    tol: net in Oostenrijk moet je een wegenvignet hebben,8€ en die kan je hier al kopen in de V.A.B winkel.
                    Kan zijn dat je aan de Brennerpass ook nog tol hebt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reis naar Italië

                      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                      Kan zijn dat je aan de Brennerpass ook nog tol hebt.
                      Klopt helemaal. Houdt ook rekening met veel oponthoud. Oostenrijk en Italië was bijna allemaal file rijden.
                      Website: cameraobschuura.nl
                      Twitter: @CameraObSchuura
                      FaceBook: Cameraobschuura

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reis naar Italië

                        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Kan zijn dat je aan de Brennerpass ook nog tol hebt.
                        Er is tol voor de Brennerpas EN voor de autostrades in Italie.



                        Ik ben dit jaar ook naar het Gardameer geweest. Zeer mooi, mooie dorpjes rond het meer, zeer kleurrijk.
                        Maar steeds drukke wegen.
                        Vorige jaren heb ik Toscanie, Umbrie en de Marken gedaan. Het Gardameer geeft het minst van al het beeld van Italie.
                        Overal duitsers, kom je in een winkel of restaurant, wordt je aangsproken in het duits. Zelfs de gerechten zijn aangepast voor de duitsers. Koffie mit apfelstoudel, Pizza mit frankfurterwurzt enz.... in gans Italie kom je dat nergens tegen, maar wel aan het Gardameer.
                        De prijzen zijn er ook iets duurder dan in de rest van Italie.

                        Laat u door deze reactie niet afschrikken, het Gardameer is prachtig en de moeite om eens naartoe te gaan. Maar als je denkt ik wil eens Italie zien en ga naar het Gardameer, dan ..... zijn er andere bestemmingen die WEL het echte Italie zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reis naar Italië

                          Mijn terugrit was gepland op ongeveer een 13 a 14 uur, het zijn er 20 geworden. Wegenwerken, files. En dan nog in het relatief laag seizoen (juni).
                          Als er werken zijn op de Fernpas in Oostenrijk, daar sluiten ze gewoon voor een uurtje de weg af in beide richtingen, dan werken ze een uurtje, dan laten ze het verkeer terug een uurtje door, dan terug een uurtje werken enz.... Ook ter hoogte van Stuttgard steeds files.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reis naar Italië

                            Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                            Mijn terugrit was gepland op ongeveer een 13 a 14 uur, het zijn er 20 geworden. Wegenwerken, files. En dan nog in het relatief laag seizoen (juni).
                            Als er werken zijn op de Fernpas in Oostenrijk, daar sluiten ze gewoon voor een uurtje de weg af in beide richtingen, dan werken ze een uurtje, dan laten ze het verkeer terug een uurtje door, dan terug een uurtje werken enz.... Ook ter hoogte van Stuttgard steeds files.
                            Wij zijn weer terug uit Italie. 1270 km in 17 uur schiet niet echt op. aWij zijn via de Tsimeljoch gereden.wel even een paar momenten genomen om van het uitzicht te genieten. Veel last gehad van de drukte. Volgende keer denk ik er sterk over om het in 2 dagen te doen. Maat nuthuis op de bank, kan ik wel zeggen dat het rijden via de Tsimeljochmhet dubbel en dwars waard is.
                            Website: cameraobschuura.nl
                            Twitter: @CameraObSchuura
                            FaceBook: Cameraobschuura

                            Comment

                            Working...
                            X