Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een beetje groen aan zee+ update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een beetje groen aan zee+ update

    Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D5000)
    Lens Focal Length: 26.00 mm ()
    Shutter Speed: 1/320 sec
    F-Number: F9.0
    ISO: 200
    Compensation: EV 0/6


    mvg jako



    Update

    Last edited by jako; 13 juli 2013, 07:27.
    Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

    jako

  • #2
    Re: Een beetje groen aan zee

    Beetje contrast erin, wat je blauwe lucht en het groen ten goede komt en daarna beetje schaduwen oplichten. Ziet er dan prachtig uit

    Comment


    • #3
      Re: Een beetje groen aan zee

      Voor mij geen wijziging.
      Ziet er goed en naturel uit.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: Een beetje groen aan zee

        Knap. Mooie natuurlijke kleuren, goed scherp, mooie compo.
        Meer kan een mens niet wensen zeker.
        Mvrgr.

        Comment


        • #5
          Re: Een beetje groen aan zee

          mooie compo maar de kleuren niet reëel.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Een beetje groen aan zee

            Knap Jacky.
            Mvg.

            Comment


            • #7
              Re: Een beetje groen aan zee

              ik vind hem ook mooi zoals hij is.
              Niet geschoten is altijd mis ...

              Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

              Comment


              • #8
                Re: Een beetje groen aan zee

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                mooie compo maar de kleuren niet reëel.
                grt,bouk.
                Eindelijk, iemand die het ziet Dat bedoelde ik dus ook met wat contrast erin brengen zodat het blauw wat meer in zijn contrast komt tov van het groen en zand

                Comment


                • #9
                  Re: Een beetje groen aan zee

                  Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                  Eindelijk, iemand die het ziet Dat bedoelde ik dus ook met wat contrast erin brengen zodat het blauw wat meer in zijn contrast komt tov van het groen en zand
                  kleurshift heeft naar mijn idee weinig te maken met een gebrek aan contrast ...?
                  Niet geschoten is altijd mis ...

                  Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een beetje groen aan zee

                    Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
                    kleurshift heeft naar mijn idee weinig te maken met een gebrek aan contrast ...?
                    Prima Maar ik schrijf -komt ten goede-(zie mijn eerste reactie aub?) Maar laat maar zitten hoor. En zou je het niet even testen? Dan zul je het gelijk merken Ik heb enkel contrast toegevoegd en de foto ziet er helemaal in kleur anders uit Als TS de link weg wil, geef je maar een gil
                    Last edited by Beelder; 12 juli 2013, 17:46.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een beetje groen aan zee

                      Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                      Prima Maar ik schrijf -komt ten goede- Maar laat maar zitten hoor. En zou je het niet even testen? Dan zul je het gelijk merken
                      tsja ... jammer: ik dacht hier echt iets nieuws te leren.
                      Niet geschoten is altijd mis ...

                      Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een beetje groen aan zee

                        Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
                        tsja ... jammer: ik dacht hier echt iets nieuws te leren.
                        Lees mijn aanvulling aub, want drukte op de reageren knop, maar was nog niet klaar Is dit sarcastisch bedoeld? Als ik ongelijk heb geef ik het toe, geen probleem. Als docent zou je dat moeten weten trouwens, collega.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een beetje groen aan zee

                          Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                          Lees mijn aanvulling aub, want drukte op de reageren knop, maar was nog niet klaar Is dit sarcastisch bedoeld? Als ik ongelijk heb geef ik het toe, geen probleem. Als docent zou je dat moeten weten trouwens, collega.
                          1,
                          Foto ziet er - allicht - inderdaad anders uit, maar met kleurtint heeft dat mijns inziens nog altijd maar weinig te maken.

                          2,
                          sarcasme-modus stond bijna aan (nog niet helmaal ,maar het scheelde weinig). Voor een goed begrip: nu staat hij echt helemaal af, hoor.

                          3,
                          Ik een "docent"? waar haal je dat vandaan? k mag er niet aan denken, zeg ...
                          Niet geschoten is altijd mis ...

                          Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een beetje groen aan zee

                            Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
                            1,
                            Foto ziet er - allicht - inderdaad anders uit, maar met kleurtint heeft dat mijns inziens nog altijd maar weinig te maken.

                            2,
                            sarcasme-modus stond bijna aan (nog niet helmaal ,maar het scheelde weinig). Voor een goed begrip: nu staat hij echt helemaal af, hoor.

                            3,
                            Ik een "docent"? waar haal je dat vandaan? k mag er niet aan denken, zeg ...
                            chromatische aberratie heb ik het niet over, ik zei in mijn eerste reactie, dat met wat contrast toe te voegen het de kleuren ten goede komt, meer niet, en ik heb niet gesproken over een wijziging in de kleuren afwijkend zoals dat vaker voorkomt bij shifting. Als je de kleuren in deze foto gaat wijzigen moet je volledig opnieuw beginnen. Nu oogt het origineel niet natuurlijk. Dit was alles wat ik probeerde duidelijk te maken. Mocht mijn reactie verkeerd zijn overgekomen, mijn excuses daarvoor dan.
                            Last edited by Beelder; 12 juli 2013, 18:06.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een beetje groen aan zee

                              vooreerst mijn excuus aan TS om zijn topic te vervuilen. Ik reageer na deze reactie niet meer in het openbaar. Enkel nog dit:
                              1,
                              bouk stelt dat de kleuren niet reëel zijn (en dan gaat het allicht over de kleurtint en niet over de verzadiging) en Beelder antwoord 'eindelijk iemand die het ziet ... dat bedoel ik met wat contrast erin brengen zodat ....". Ik concludeer dus dat je blijkbaar "niet-realistische"kleuren (los van de vraag of TS dat misschien zo gewild heeft, wat een legitieme interpretatie is, en los van de vraag hoe ons aller schermen al dan niet gekalibreerd zijn ...), en door mij gemakshalve samengevat onder de noemer "kleurshift", kan "verbeteren" of "verhelpen" door contrast toe te voegen. ik leer graag bij, dus ik stel de vraag.

                              2,
                              Ik zie de aanpassing van beelder maar vind persoonlijk niet dat de kleuren nu realistischer zijn. Wel anders, wat meer contrast, maar daarom niet realistischer. soit.

                              3,
                              ik heb dus nog altijd geen antwoord op mijn vraag.

                              4,
                              in het citaat hieronder gaat het plots over CA maar daar heb ik het toch niet over gehad?

                              5,
                              Ik ga het hier nu echt bij laten. Ik had dan eens wat tijd want vanaf volgende week drie weken met verlof, en nu lig ik hier reacties te tikken over wat allicht gewoon een misverstand is ....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                              chromatische aberratie heb ik het niet over, ik zei in mijn eerste reactie, dat met wat contrast toe te voegen het de kleuren ten goede komt, meer niet, en ik heb niet gesproken over een wijziging in de kleuren afwijkend zoals dat vaker voorkomt bij shifting. Als je de kleuren in deze foto gaat wijzigen moet je volledig opnieuw beginnen. Nu oogt het origineel niet natuurlijk. Dit was alles wat ik probeerde duidelijk te maken. Mocht mijn reactie verkeerd zijn overgekomen, mijn excuses daarvoor dan.
                              Niet geschoten is altijd mis ...

                              Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

                              Comment

                              Working...
                              X