Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: camera voor iemand die er niets van kent, maar mooie foto's wil maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezocht: camera voor iemand die er niets van kent, maar mooie foto's wil maken

    Dag iedereen,

    Ik sta op het punt een camera te kopen (budget max. 350, maar liefst wat minder, zoals toestel van 250 euro)); Volgens mij bestaan er voor die prijs geen slechte camera's meer (kleine noot: ik wil enkel mooie foto's kunnen nemen op reis, en heb geen enkele ambitie om er professioneel of semiprofessioneel mee aan de slag te gaan, noch de foto's achteraf te bewerken).

    Ik twijfel (na bezoek aan plaatselijke fotowinkel en Mediamarkt tussen drie toestellen).

    - Panasonic Lumix DMC TZ40 (319 euro)
    - Nikon Coolpix PS9500 (259 euro)
    - Canon Powershot SX 280 (309 euro) maar op eerste gezicht toch veel minder kwaliteit?

    Of optie 4: een goedkope reflexcamera (en dan bedoel ik van +- 340 euro)

    Voor mij staat er maar één zaak voorop: prijs kwaliteit. Ik betaal liever 90 euro minder voor klein beetje mindere kwaliteit dan omgekeerd.

    Wat zouden jullie me aanraden? Dit mag gerust ook ander toestel zijn. Alvast heel erg bedankt, want ik kan wel wat raad van een niet-betrokken partij (lees: geen verkoper) gebruiken

  • #2
    Re: Gezocht: camera voor iemand die er niets van kent, maar mooie foto's wil maken

    Oorspronkelijk geplaatst door motje82 Bekijk bericht
    . Ik betaal liever 90 euro minder voor klein beetje mindere kwaliteit dan omgekeerd.
    welkom op de site.....das pas een leuke binnenkomer .
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Gezocht: camera voor iemand die er niets van kent, maar mooie foto's wil maken

      Ik weet dat dit waarschijnlijk als heiligschennis klinkt, maar ik bedoel maar dat ik niet de beste camera in mijn prijsklasse (250-350) wil maar wel diegene met de beste verhouding prijs-kwaliteit.

      Comment


      • #4
        Re: Gezocht: camera voor iemand die er niets van kent, maar mooie foto's wil maken

        Oorspronkelijk geplaatst door motje82 Bekijk bericht
        Ik weet dat dit waarschijnlijk als heiligschennis klinkt, maar ik bedoel maar dat ik niet de beste camera in mijn prijsklasse (250-350) wil maar wel diegene met de beste verhouding prijs-kwaliteit.
        Nu dacht ik dat ik alles al gelezen had. Je wil niet de beste camera in je prijsklasse. Waarom dan nog een prijsklasse zetten. Neem gewoon een goedkope compact zodat je weet dat je niet teveel betaald hebt.
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #5
          Re: Gezocht: camera voor iemand die er niets van kent, maar mooie foto's wil maken

          kijk of laat ook eens kijken naar een systeemcamera, bv de Nikon J1, Olympus E-pl3, Panasonic GX1, vaak een stukje beter vooral sávonds bij weinig licht dan de pocketcamera's, ze zijn ook niet veel groter, maar wel handig, sneller en een erg goede beeldkwaliteit, maar belangrijker, erg simpel in gebruik.
          Mijn beste Foto moek nog trekke.

          Comment


          • #6
            Re: Gezocht: camera voor iemand die er niets van kent, maar mooie foto's wil maken

            Dan zou ik voor zo iets opteren....rond je budget en gebruiksvriendelijke compact. Met een 24mm groothoeklens en toch redelijk wat tele....



            grtz

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Gezocht: camera voor iemand die er niets van kent, maar mooie foto's wil maken

              Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
              Dan zou ik voor zo iets opteren....rond je budget en gebruiksvriendelijke compact. Met een 24mm groothoeklens en toch redelijk wat tele....



              grtz

              Templar
              Wordt bevestigd door de laatste tests van Testaankoop (7/13): CANON IXUS 255 HS - haalt score van 70% en is beste koop/beste toestel in deze prijscategorie.

              Comment


              • #8
                Re: Gezocht: camera voor iemand die er niets van kent, maar mooie foto's wil maken

                Voor 10 euro meer dan de Ixus255, heb je de Nikon P330.
                Grotere sensor
                Veel lichtsterker lens.
                Meer manuele controle.
                Zeer goede reviews.

                Comment


                • #9
                  Re: Gezocht: camera voor iemand die er niets van kent, maar mooie foto's wil maken

                  Alles in één, 41 megapixelcamera.

                  The Verge is about technology and how it makes us feel. Founded in 2011, we offer our audience everything from breaking news to reviews to award-winning features and investigations, on our site, in video, and in podcasts.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gezocht: camera voor iemand die er niets van kent, maar mooie foto's wil maken

                    Indien je ondertussen nog geen toestel hebt gekocht beveel ik je zeker de Olympus SZ-31MR (175 euro) aan, anders de Panasonic TZ40, beeldkwaliteit is ongeveer hetzelfde.
                    Of als je niet meteen veel zoom wil maar plaatjes van een heel goede kwaliteit ga dan voor de Canon S100.

                    greetz
                    Kenneth

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gezocht: camera voor iemand die er niets van kent, maar mooie foto's wil maken

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Alles in één, 41 megapixelcamera.

                      http://www.theverge.com/2013/7/11/45...00tMssmxqwZzSm
                      Is al besteld , dat was DE smartphone dat ik op wachtte!
                      Deze is beter dan een compact van 300 euro, maar voor 600 euro heb je al een mooi systeempje waar je telelenzen op kan gebruiken om nog dichter te kunnen fotograferen (want voor wide-angle verplettert deze camera alles in die prijsklasse).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gezocht: camera voor iemand die er niets van kent, maar mooie foto's wil maken

                        Oorspronkelijk geplaatst door motje82 Bekijk bericht
                        Dag iedereen,





                        Voor mij staat er maar één zaak voorop: prijs kwaliteit. Ik betaal liever 90 euro minder voor klein beetje mindere kwaliteit dan omgekeerd.

                        Wat zouden jullie me aanraden? Dit mag gerust ook ander toestel zijn. Alvast heel erg bedankt, want ik kan wel wat raad van een niet-betrokken partij (lees: geen verkoper) gebruiken
                        U verwacht van een niet verkoper op zo'n vraag een serieus antwoord? Dat is onmogelijk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gezocht: camera voor iemand die er niets van kent, maar mooie foto's wil maken

                          Oorspronkelijk geplaatst door motje82 Bekijk bericht
                          Dag iedereen,

                          Ik sta op het punt een camera te kopen (budget max. 350, maar liefst wat minder, zoals toestel van 250 euro)); Volgens mij bestaan er voor die prijs geen slechte camera's meer (kleine noot: ik wil enkel mooie foto's kunnen nemen op reis, en heb geen enkele ambitie om er professioneel of semiprofessioneel mee aan de slag te gaan, noch de foto's achteraf te bewerken).

                          Ik twijfel (na bezoek aan plaatselijke fotowinkel en Mediamarkt tussen drie toestellen).

                          - Panasonic Lumix DMC TZ40 (319 euro)
                          - Nikon Coolpix PS9500 (259 euro)
                          - Canon Powershot SX 280 (309 euro) maar op eerste gezicht toch veel minder kwaliteit?

                          Of optie 4: een goedkope reflexcamera (en dan bedoel ik van +- 340 euro)

                          Voor mij staat er maar één zaak voorop: prijs kwaliteit. Ik betaal liever 90 euro minder voor klein beetje mindere kwaliteit dan omgekeerd.

                          Wat zouden jullie me aanraden? Dit mag gerust ook ander toestel zijn. Alvast heel erg bedankt, want ik kan wel wat raad van een niet-betrokken partij (lees: geen verkoper) gebruiken
                          Panasonic is zeker ook geen slechte keuze, bij Amazon 299 Euro en gratis geleverd... http://www.amazon.de/Panasonic-DMC-T...onic+dmc+tz+40

                          mvg,
                          2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                          Comment

                          Working...
                          X