Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon flits SB-600 versus SB-800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon flits SB-600 versus SB-800

    Ik bezit een Nikon D70.
    Ik overweeg een flits aan te kopen. Mijn oude Nikon flits die ik voor mijn Nikon F75 (=analoog) heb is niet compatible (I-TTL) met mijn D70.
    Mijn keuze is beperkt (ik wil I-TTL) tss de Nikon SpeedLight SB-600 en de SB-800. Ik overweeg niet een een studio opname met de flitsen te doen. In die situatie zie ik enkel een verschil in richtgetal tss de 2 flitsen.
    Vinden jullie het verantwoord om enkel voor een groter richtgetal (30 tegenover 38 bij ISO 100) 400€ ipv 280€ uit te geven?

    De grootste reden om een flitser aan te kopen voor mij is trouwfeesten (als goede amateur, niet als professional). Met mijn Nikor 50mm 1.8 op 1600 ISO kan ik ook al heel wat bereiken, maar blijkbaar hou de gemiddelde trouwer niet zou van die ruis.

    En mijn 4 flitsers die ik momenteel heb kan ik enkel in manuele stand gebruiken.

  • #2
    Voor trouwfeesten kan uw flits niet krachtig genoeg zijn. Kerken en gemeentehuizen met hoge (witte, hopelijk) plafonds slorpen namelijk licht op.

    Koen
    Koen
    http://stuutekeer.wordpress.com

    Comment


    • #3
      Ik heb alvast mijn keuze laten vallen op de SB-800, ga er morgen achter bij Top-Foto
      BD0236BE ** Sony A6000 18-200, 18-50,Nikon P7700, Ikelite Scuba Housing **

      Comment


      • #4
        Ik heb sinds 2 dagen mijn SB-800 en ben er super tevreden mee, werkelijk een schitterende flitser.
        Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

        Comment

        Working...
        X