Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bijsnijden foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bijsnijden foto

    Ik heb een spiegelreflex canon 600d.

    Hoe kan ik een foto op mijn toestel bijsnijden?
    Stel, ik geraak niet kort genoeg bij men voorwerp maar trek toch de foto maar nadien wil ik inzomen op mijn toestel en bijsnijden maar hoe? :-)

    Ik vind het nergens.

    Alvast dank

    Walagski

  • #2
    Re: bijsnijden foto

    Da's wat moeilijk uitgelegd... Je bedoelt toch een foto, genomen met je camera, achteraf op je computer bijsnijden zodat het onderwerp beter gekadreerd is of zelfs groter lijkt?
    Bv foto van een vogel in de lucht of in de tuin... na bijsnijden komt het beestje beter in beeld of op de juiste plaats in het kader.
    De meeste fotobewerkingsprogramma's (denk maar aan Photoshop of Lightroom, maar voor zover de meeste andere eveneens) beschikken over een croptool.
    Als je ons vertelt met welk programma je je foto's bewerkt, kunnen we je precies uitleggen wat je moet doen.
    Maar als je spreekt van "inzoomen op je toestel en bijsnijden"? Wel, daar kan ik even niet goed volgen.

    Aha, ik heb 'm: je wilt die crop effectief op je 600D zelf uitvoeren. Geen idee of dat kan of niet. Denk niet dat het met mijn Canons kan.
    Last edited by LesC; 10 juli 2013, 23:15.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: bijsnijden foto

      Oorspronkelijk geplaatst door walagski Bekijk bericht
      ... Hoe kan ik een foto op mijn toestel bijsnijden? ...
      Lees in de gebruiksaanwijzing het hoofdstuk 'Retoucheermenu' en kom dan nog eens terug.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: bijsnijden foto

        Na wat google-werk vind ik bij bepaalde Nikons inderdaad een retoucheermenu. Of Canon al over zoiets beschikt is echter de vraag. Ik zie wel in de E manual van de 600D (p.229 en verder) dat er bepaalde "postprocessing" functies zijn (o.a. creative filters, resizing...) Of je met een resize echter een crop uitvoert (dwz om je onderwerp groter in beeld te krijgen) is mij echter niet duidelijk.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X