Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij keuze vr draadontspanner/afstandsontspanner vr Canon EOS 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp bij keuze vr draadontspanner/afstandsontspanner vr Canon EOS 7D

    heb al veel positieve reacties gehord over de Hama DCCS BASE + verbindingskabel


    +


    maar nu zie ik deze ook bij Konijnenberg staan => Hahnel, heeft daar iemand al ervaring mee ?


    graag jullie ervaring met deze of tips
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: hulp bij keuze vr draadontspanner/afstandsontspanner vr Canon EOS 7D

    Ik zou eerder kiezen voor een draadontspanner waar meteen het juiste stekkertje aan zit, zonder een extra verloopkabeltje.
    Een extra verbinding zorgt gewoonlijk eerder voor problemen.

    Als je die afstandsbediening koopt met het verloopkabeltje, dan ben je ook al 30 euro kwijt.
    Er zijn veel goedkopere afstandsbedieningen te vinden, bijvoorbeeld hier (lees de reviews, dan weet je al iets meer over de kwaliteit) http://dx.com/s/camera+remote .

    Ik gebruik zelf de Canon RS-80N3, die is wel 20 euro duurder dan de afstandsbediening die jij zou willen kopen (afstandsbediening + verloopkabeltje), maar die werkt in ieder geval perfect.
    Maar het is best mogelijk dat een afstandsbediening van minder dan 10 dollar ook prima werkt, want het is uiteindelijk maar een schakelaar.
    Het "gevoel" van de schakelaar kan sterk verschillen bij de goedkopere modellen, dat is al zeker geen probleem bij een originele (maar de originele is inderdaad wel duur voor wat het is).

    Ik denk dat dit een goede keuze is http://dx.com/p/yongnuo-rs-802-c3-re...-20d-10d-28000 .
    De 7D staat niet in het lijstje, maar die heeft wel dezelfde aansluiting als een 1D, 10/20/30/40/50D en 5D.
    Canon heeft 2 verschillende aansluitingen voor de afstandsbediening, de 400/500/600/700 reeks en de 1000/1100 hebben een andere aansluiting dan die van de "duurdere" reeksen.
    Last edited by Black B@ndit; 10 juli 2013, 22:40.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: hulp bij keuze vr draadontspanner/afstandsontspanner vr Canon EOS 7D

      Gebruik op mijn 5D III een remote van nog geen drie euro en die werkt prima. Had voorheen een Canon, maar daar ben ik op gaan staan. (twee gesloopt) sloop er liever één van paar euro dan van paar tientjes heb er standaard twee liggen.

      Werking ? merk weinig tot geen verschil ;-)

      dx.com koop ik ze meestal

      Comment


      • #4
        Re: hulp bij keuze vr draadontspanner/afstandsontspanner vr Canon EOS 7D

        Ik gebruik deze http://www.fototools.be/index.php?it...id=150&lang=NL al heel erg lang en heeft nog nooit geweigerd. Ontvanger zit standaard in je toestel. Enige nadeel is dat je op de voorkant van de 7d moet richten.
        Mvg, Tin_tin
        Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

        Comment


        • #5
          Re: hulp bij keuze vr draadontspanner/afstandsontspanner vr Canon EOS 7D

          Gebruik zelf als goed is onderstaande

          3,83 inclusief verzending


          3,83 inclusief verzending

          Comment


          • #6
            Re: hulp bij keuze vr draadontspanner/afstandsontspanner vr Canon EOS 7D

            Ingrid, ik gebruik op mijn 7D gewoon een Micnova remote switch MQ-S1. Werkt uitstekend, ook in LiveView en bv in de vergroting.
            Gek genoeg heeft deze switch niet zoveel mogelijkheden op mijn vrouw haar 50D. Daar werkt het wel zonder LiveView, maar niet met LV. Iemand een verklaring?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: hulp bij keuze vr draadontspanner/afstandsontspanner vr Canon EOS 7D

              oeps wat een respons, iedereen bedankt.
              Ben gisteren bij Grobet geweest om Lee filters en houder aan te schaffen, had deze op 't oog "Canon RC-6 Wireless Remote", maar deze kon je enkel vooraan gebruiken en vond dat niet zo praktisch, spijtig want deze was zonder draad. Dus heb dan maar ineens de knoop doorgehakt en deze aangeschaft Hähnel HRC280 http://www.fotokonijnenberg.be/produ...gelreflex.html ook zonder extra verloop kabel, enkel is er een verlengkabel van 2M. bij en zelfs vr 22 € = goedkoper dan bij Konijn
              blijkbaar zijn die internet winkels wel veel goedkoper maar dan moet je er nog eens bij sommige de transportkosten bij tellen, 'k heb daar nog niet zoveel ervaring mee en en ergens wat schrik van lukt dit wel, maar als jullie hier al mee hebben gewerkt zal het wel ok zijn zeker, 'k zal in de toekomst toch eerst eens op de site kijken die jullie me hebben doorgegeven, alvast bedankt vr linken.
              groetjes Ingrid

              Comment


              • #8
                Re: hulp bij keuze vr draadontspanner/afstandsontspanner vr Canon EOS 7D

                Oeii die hannel vind ik best prijzig voor een third party, maar belangrijkste dat je tevreden bent toch.
                op DX.com is het gratis verzending en bij problemen krijg je nieuwe kosteloos opgestuurd. En draadontspanner is daar nog geen vier euro :P

                Comment


                • #9
                  Re: hulp bij keuze vr draadontspanner/afstandsontspanner vr Canon EOS 7D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
                  Oeii die hannel vind ik best prijzig voor een third party, maar belangrijkste dat je tevreden bent toch.
                  op DX.com is het gratis verzending en bij problemen krijg je nieuwe kosteloos opgestuurd. En draadontspanner is daar nog geen vier euro :P
                  idd 'k heb het gezien, maar ja, "is done", dus ne volgende keer misschien eerst eens op de site's kijken die jullie hebben doorgegeven, maar zoals ik al zei, heb daar nog niet veel ervaring mee en ietske voorzichtig natuurlijk vr deze som "3 à 4 € kan je het wel eens testen. We zullen zien zaterdag wordt ie hopelijk goed getest macro SD
                  groetjes Ingrid

                  Comment

                  Working...
                  X