Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

interieurfoto's met sony nex-3NL met SEL20F28 Lens 20mm ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • interieurfoto's met sony nex-3NL met SEL20F28 Lens 20mm ?

    Hallo,

    Ik ben opzoek naar een camera waarmee ik interieurfoto's kan maken. Op dit moment heb ik de panasonic dmc fz-45 en die heeft een brandpunt van ongeveer 24 mm heb ik mij laten vertellen. Ik ga deze interieurfoto's maken voor mijn moeder dus het is niet voor mijn werk en daarom wil ik er niet te veel geld aan uit geven. Denken jullie dat de Nex-3NL met 20mm groothoek lens van Sony goed genoeg is voor wat ik wil?

    bij voorbaat dank.

  • #2
    Re: interieurfoto's met sony nex-3NL met SEL20F28 Lens 20mm ?

    Ik denk dat je beter af bent met de 10-18mm, ik vind 20mm nogal krap voor interieurfoto's. Maar die kost natuurlijk een heel pak meer.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: interieurfoto's met sony nex-3NL met SEL20F28 Lens 20mm ?

      Inderdaad, de Sony Nex heeft een APS-C sensor, dus rekening houdende met de cropfactor gaat 20mm niet breed genoeg zijn voor interieurfotografie.
      Als een 10-18mm niet haalbaar is, dan zou ik opteren voor de Nex 16mm/2.8 pancake. Geen toplens, maar heel betaalbaar en lichtsterk, en bij interieurs ga je er veel meer aaan hebben dan aan de 20mm.
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

      Comment


      • #4
        Re: interieurfoto's met sony nex-3NL met SEL20F28 Lens 20mm ?

        Maar, wat gaat de TS er meer aan hebben dan aan zijn fz-45 die eveneens over een 24mm lens (equivalent met 16 op nex) beschikt? Interieurfotografie, dan denk ik aan alles scherp (de panasonic geeft grotere scherptediepte), fototoestel op statief, wat goed geplaatste flitsen/lampen om eventueel bij te lichten.

        Comment


        • #5
          Voor de 16 mm pancake van Sony kan je een Sony 0.75 Ultra Wide Adapter zetten en daarmee heb je een (betaalbare) combinatie waarmee je zowat elk interieur aankan. Ik gebruik deze combinatie op de Nex-7 en ben er tevreden over.

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: interieurfoto's met sony nex-3NL met SEL20F28 Lens 20mm ?

            Eigenlijk stel je al een goede set voor: namelijk Nex 3NL...het model van camera is de Nex 3N, de L staat voor een setje met de 16-50. Een breedhoeklens heb je dus automatisch ook al.
            Heb even opgezocht, je panasonic begint bij 25mm (35mm eq.), de 16-50 op de Nex komt overeen met 24mm op je panasonic.

            Je hebt dus een iets breder zicht...het grootste voordeel haal je in de sensorkwaliteit natuurlijk!

            Comment


            • #7
              Re: interieurfoto's met sony nex-3NL met SEL20F28 Lens 20mm ?

              Ik heb de sony Nex 5 (eerste versie), de 16mm met de 0,75 Ultra Wide Adapter werkt inderdaad goed en voldoet volgens mij inderdaad voor interieurfotografie.

              Comment


              • #8
                Re: interieurfoto's met sony nex-3NL met SEL20F28 Lens 20mm ?


                Kan ik enkel maar beamen ...

                Jaja

                Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                Ik heb de sony Nex 5 (eerste versie), de 16mm met de 0,75 Ultra Wide Adapter werkt inderdaad goed en voldoet volgens mij inderdaad voor interieurfotografie.
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment

                Working...
                X