Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d600 met kitlens of af-s 24-120mm f4 om te starten ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • d600 met kitlens of af-s 24-120mm f4 om te starten ?

    ben na lang aarzelen toch van plan om deze week de d600 aan te schaffen (in plaats van de d7100). Ik twijfel enkel nog welke lens erbij te kopen. Ik ga zeker al voor de 50 mm 1.4. Ik zal nog wat wachten alvorens een zoomlens aan te schaffen. Dan is de vraag of ik beter ga voor de kitlens 24-85 f3,5-.4,5G ED Vr of voor de
    24-120 f4 (iets groter bereik, wel al iets zwaarder (minder handig voor op reis), toch 600,00 duurder). Is het dit prijsverschil waard, betere kwaliteit dan de kitlens (treedt er meer vervorming op dan bij de kitlens ?) of ga ik nu beter voor de kitlens en dan later voor een 70-200 ? Welke bescherming koop je best voor je lens (zijn dat de uv-filters ? ) alvast bedankt voor jullie antwoord.

  • #2
    Re: d600 met kitlens of af-s 24-120mm f4 om te starten ?

    Ik gebruik de pude AFS 24-85 vaak op mijn D700 en vindt het een goed bereik en een goede lens en alleen als ik de eigenschappen van een 28-70 2.8 nodig heb, gaat die erop.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: d600 met kitlens of af-s 24-120mm f4 om te starten ?

      Beide zijn goede lenzen, maar de vaste f/4 en het extra bereik en scherpte verklaren het prijsverschil. Kijk ook eens op verschillende plaatsen voor de prijs, bij Art en Craft doen ze bij aanvraag van een offerte er makkelijk honderd euro af (in geval van 50 + 24-120 + D600).

      Ik ben zou zeker geen UV-filters kopen, maar eerder de Nikon NC filters (deze hebben geen invloed op het beeld), maar persoonlijk gebruik ik geen filters meer. De beste bescherming is uw zonnekap!
      Ik zou gaan voor de 24-120 en 70-200 f/4 later kopen.

      Comment


      • #4
        Re: d600 met kitlens of af-s 24-120mm f4 om te starten ?

        Ik ben zelf zeer tevreden met de combi 24-120F4 en de D600. Enorm veel detail en scherpte maar of de kitlens veel minder is dan de 24-120 kan ik niet beoordelen. Kun je beter testrapportjes lezen lijkt mij.

        Ik heb er ook de 16-35 F4 bij en ben daar ook super tevreden over scherpte en details.
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: d600 met kitlens of af-s 24-120mm f4 om te starten ?

          Ook hier een zeer tevreden gebruiker van de D600 met 24-120 f4...;-)

          Comment


          • #6
            Re: d600 met kitlens of af-s 24-120mm f4 om te starten ?

            hier super tevreden van een D800 met de 24/120 f4, gewoon een dijk van een lens.
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #7
              Re: d600 met kitlens of af-s 24-120mm f4 om te starten ?

              Voor mij idem: D800 en 24-120 zijn een uitstekende allroundcombinatie
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: d600 met kitlens of af-s 24-120mm f4 om te starten ?

                Persoonlijk kan ik niet oordelen of de ene lens beter is dan de andere / 'k heb nog geen van beide
                - waarom dan deze reply?

                Bij mijn zoektocht naar info dook deze site op, waar enkele nikors worden gewikt en gewogen:


                Als je engels begrijpt en doorklikt op de vergelijkende tabel naar 24/85, kan je eigenhandig lezen waar zijn voorkeur naar uitgaat; bij vergelijkbare kwaliteit naar zijn portemonee.

                ik laat aan de betere gebruikers van deze lenzen over om de beweringen van Ken te staven / of af te breken. Ben even benieuwd als vankarin

                Comment


                • #9
                  Re: d600 met kitlens of af-s 24-120mm f4 om te starten ?

                  Nooit afgaan op iets van Ken Rockwell... Dat is entertainment (maar ook niet veel meer).
                  Hij bekijkt alles volgens de prijs. Een 50mm 1.8D is volgens hem beter dan de Nikon 24-70 2.8 .

                  Comment


                  • #10
                    Re: d600 met kitlens of af-s 24-120mm f4 om te starten ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                    Een 50mm 1.8D is volgens hem beter dan de Nikon 24-70 2.8 .
                    Dit is dus maar al te belachelijk. Het enige waarvoor ik Ken Rockwell raadpleeg is voor de specificaties van bepaalde objectieven. Voor de rest neem ik er niet zoveel van op.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: d600 met kitlens of af-s 24-120mm f4 om te starten ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Dit is dus maar al te belachelijk. Het enige waarvoor ik Ken Rockwell raadpleeg is voor de specificaties van bepaalde objectieven. Voor de rest neem ik er niet zoveel van op.
                      oké.
                      Bijdragen van Ken worden dus niet echt goed gesmaakt, zoveel is duidelijk.

                      Sorry om m'n bijdrage van bedenkelijke allooi, beste mensen - ik wist nie beter
                      Hopelijk volgen er testrapportjes van betrouwbaardere bronnen ter informatie van de gemeenschap.

                      Met vriendelijke groet

                      Comment


                      • #12
                        Re: d600 met kitlens of af-s 24-120mm f4 om te starten ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                        Nooit afgaan op iets van KR... Dat is entertainment (maar ook niet veel meer).
                        Hij bekijkt alles volgens de prijs. Een 50mm 1.8D is volgens hem beter dan de Nikon 24-70 2.8 .
                        Ik zal ook niet beweren dat alles wat KR schrijft OK is maar dit zegt hij toch niet. Hij zegt dat de 50 1.8D even scherp is en als de 24-70 en 2 keer lichtsterker. En dat is waar. Over de 24-70 is hij zeer enthousiast maar je leest overal bij hem dat hij gewoon geen fan is van een middenzoom. Hij verkiest een breedhoekzoom en een telezoom.

                        Comment


                        • #13
                          Re: d600 met kitlens of af-s 24-120mm f4 om te starten ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                          Ik zal ook niet beweren dat alles wat KR schrijft OK is maar dit zegt hij toch niet. Hij zegt dat de 50 1.8D even scherp is en als de 24-70 en 2 keer lichtsterker. En dat is waar. Over de 24-70 is hij zeer enthousiast maar je leest overal bij hem dat hij gewoon geen fan is van een middenzoom. Hij verkiest een breedhoekzoom en een telezoom.
                          Elke lens is scherp aan f/8, het verwonderd me echt niet dat de 50 1.8 dan even scherp is, maar qua contrast, focussnelheid, bouwkwaliteit en scherpte op 2.8 is de 24-70 echt wel stukken beter.
                          Zoals ik al zei: entertainment, niets meer.

                          Comment


                          • #14
                            Re: d600 met kitlens of af-s 24-120mm f4 om te starten ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                            Elke lens is scherp aan f/8, het verwonderd me echt niet dat de 50 1.8 dan even scherp is, maar qua contrast, focussnelheid, bouwkwaliteit en scherpte op 2.8 is de 24-70 echt wel stukken beter.
                            Zoals ik al zei: entertainment, niets meer.
                            Ik zeg niet dat de 50 beter is dan de 24-70. Heb ze beiden, ik ken dus het verschil. Meer, ik gebruik de 1.8D niet meer maar de 1.4 AFS. Het gaat erom dat hij nergens zegt wat jij beweert dat hij zegt, dat de 50 beter zou zijn dan de 24-70. Je mag tegen wat KR schrijft zijn maar hou het bij de feiten.
                            Ik volg hem ook niet altijd maar wat ik wel apprecieer aan KR is dat hij niet allen beseft maar ook zegt dat fotografie voor 95% kunde, feeling, enz... is en 5% materiaal terwijl de meesten zich op die 5% concentreren en zelfs in de illusie leven dat het veel uitmaakt voor hun fotografie. Ik loop zelf ook vaak in die val hoor. In dat opzicht zijn veel gear discussies entertainment en niets meer.

                            OT: 24-85 versus 24-120 f4: ik gebruik op reis altijd de 24-120 en zeer tevreden. Toen ik die kocht bestond de nieuwe 24-85 nog niet. Ik denk dat je je vooral moet afvragen of je het extra bereik wenst, de f4 op 85mm en het extra gewicht erbij wil nemen. Kwalitatief zal het niet zo veel uitmaken. Heb je andere lenzen met een 77mm filterring en filters dan kan dat ook meespelen.
                            Last edited by timefreezer; 19 juli 2013, 14:36. Reden: OT

                            Comment


                            • #15
                              Re: d600 met kitlens of af-s 24-120mm f4 om te starten ?

                              Wat ik wel fantastisch vind aan KR is dat hij volledig tegen de stroom ingaat. Veel mensen vragen zich af als ze iets bepaald NODIG hebben. Waar andere reviewers dit vaak antwoorden met een grote JA, zegt KR NEE, als je dit overweegt is dit veel goedkoper maar nog steeds goede kwaliteit.
                              KR heeft goede ideeën en kent enorm veel over fotografie (ondenkbaar veel), heb er respect voor, maar tegelijk vind ik hem irritant .

                              Comment

                              Working...
                              X