Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Contax TVS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Contax TVS

    Zijn er mensen die ervaring hebben met de digtale Contax TVS , ik heb er één kunnen kopen , met welk toestel kan je het vergelijken , of is het alleen maar een hebbeding gelijk ze het voorstellen een boutiekcamera , of heeft hij echte contax waarden van vroeger


    Uploaded with ImageShack.us

  • #2
    Re: Contax TVS

    Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
    Zijn er mensen die ervaring hebben met de digtale Contax TVS , ik heb er één kunnen kopen , met welk toestel kan je het vergelijken , of is het alleen maar een hebbeding gelijk ze het voorstellen een boutiekcamera , of heeft hij echte contax waarden van vroeger


    Uploaded with ImageShack.us



    Well, whatever it is.
    Last edited by paulmedusa; 9 juli 2013, 11:20.

    Comment


    • #3
      Re: Contax TVS

      Ziet er gigantisch verouderd uit. Een nieuwe "van den aldi" zal waarschijnlijk beter presteren.

      Comment


      • #4
        Re: Contax TVS

        Mijn gsm neemt betere foto's .

        Comment


        • #5
          Re: Contax TVS

          wat voor een gsm heb jij ? nu kan ook zijn dat je nog nooit gehoort heb van contax, en ja verouderd is een toestel van 10 jaar oud he , dat waren toesellen die konden wedijveren met leica

          Comment


          • #6
            Re: Contax TVS

            Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
            wat voor een gsm heb jij ? nu kan ook zijn dat je nog nooit gehoort heb van contax, en ja verouderd is een toestel van 10 jaar oud he , dat waren toesellen die konden wedijveren met leica
            Nokia Lumia 920. Ik weet dat dit een goede camera is (ik denk zelfs dat mijn vader er zo nog eentje heeft (lijkt er sterk op, maar is nog met filmpjes), maar behalve de features is er echt niets aan. Beeldkwaliteit is totaal niet zo goed als die van vandaag, enorm klein scherpje en zeer slechte hoge iso's. Waarschijnlijk goed genoeg voor gebruik op iso 100, maar bij iso 400 al onbruikbaar.

            Contax heeft inderdaad enkele legendarische toestellen uitgebracht, maar dat wil niet zeggen dat een compactje kan wedeiveren met een Leica dat 10 keer meer kost.

            Comment


            • #7
              Re: Contax TVS

              Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
              Zijn er mensen die ervaring hebben met de digtale Contax TVS , ik heb er één kunnen kopen , met welk toestel kan je het vergelijken , of is het alleen maar een hebbeding gelijk ze het voorstellen een boutiekcamera , of heeft hij echte contax waarden van vroeger [/CENTER]
              Hopelijk heb je er niet veel voor betaald, die dingen van playmobiel zijn beter, fotokwaliteit even goed
              en met deze van playmobiel mag je nog in bad en mag je ook laten vallen.

              Comment


              • #8
                Re: Contax TVS

                waarom koste die camera dan 1000 euro nieuw, ik heb er naar gezocht op ebay en heb er enkele gevonden allemaal rond de 250 euro heden ten dage
                Uit de tijd dat ie uitkwam .De Contax TVS Digital zal maart 2003 beschikbaar zijn op adviesprijs van $ 899,95 voor de titanium zilver en $ 995 voor de titanium zwart. was duidelijk geen playmobiel he , of eentje van den aldi, maar ik zou er zeker geen 800 euro voor geven de prijs was veel te duur
                Last edited by koen1950; 10 juli 2013, 19:17.

                Comment


                • #9
                  Re: Contax TVS

                  En wat zeggen de testfoto's? Ben echt eens benieuwd.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Contax TVS

                    Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                    waarom koste die camera dan 1000 euro nieuw, ik heb er naar gezocht op ebay en heb er enkele gevonden allemaal rond de 250 euro heden ten dage
                    Uit de tijd dat ie uitkwam .De Contax TVS Digital zal maart 2003 beschikbaar zijn op adviesprijs van $ 899,95 voor de titanium zilver en $ 995 voor de titanium zwart. was duidelijk geen playmobiel he , of eentje van den aldi, maar ik zou er zeker geen 800 euro voor geven de prijs was veel te duur
                    Het zal voor zijn tijd een schitterend toestel geweest zijn, maar de digitale technologie staat ondertussen veel verder dan 10 jaar geleden. Als je kijkt naar de eerste digitale canon en nikon modellen, die kostten in hun tijd 3000 euro ofzo, maar die sensors zijn ondertussen ook volledig voorbijgestreefd door zelfs de instapmodellen. Misschien heeft het nog waarde als collectors item, maar daar heb ik geen verstand van. Als jij er blij mee bent, dan is dat het enige wat telt. Misschien dat de foto's in daglicht nog meevallen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Contax TVS

                      hier een 2 foto's genomen met flitslicht , zal er later eens maken buiten met daglicht



                      Uploaded with ImageShack.us


                      Uploaded with ImageShack.us
                      Last edited by koen1950; 10 juli 2013, 22:46.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Contax TVS

                        maar dat wil niet zeggen dat een compactje kan wedeiveren met een Leica dat 10 keer meer kost. , denk dat je de prijs van dat compactje niet goed gekent heb +/- 1000 euro x10 kan tellen voor een leica

                        Comment


                        • #13
                          Re: Contax TVS

                          Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                          waarom koste die camera dan 1000 euro nieuw, ik heb er naar gezocht op ebay en heb er enkele gevonden allemaal rond de 250 euro heden ten dage
                          Uit de tijd dat ie uitkwam .De Contax TVS Digital zal maart 2003 beschikbaar zijn op adviesprijs van $ 899,95 voor de titanium zilver en $ 995 voor de titanium zwart. was duidelijk geen playmobiel he , of eentje van den aldi, maar ik zou er zeker geen 800 euro voor geven de prijs was veel te duur
                          Die prijs zegt niks, in 2002 kostte mijn Minolta (2.5 Mp) ook 1.000 euro.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Contax TVS

                            ja dat is waar maar om te zeggen dat de leica 10x meer koste , ik weet het niet , je moet wel weten voor 2000 euro had je al een full frame reflexcamera

                            Comment


                            • #15
                              Re: Contax TVS

                              Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                              ja dat is waar maar om te zeggen dat de leica 10x meer koste , ik weet het niet , je moet wel weten voor 2000 euro had je al een full frame reflexcamera
                              Nu heb je dat voor 1600 euro... of zelfs 1000 euro tweedehands.
                              Niemand heeft die Contax gekocht voor 1000 euro, die prijs is gezakt tot zo'n 600 euro nogvoor deze ietwat aansloeg (volgens wat ik lees).
                              Als je een Leica wil met groothoek, standaard en tele, dan kom je op meer dan 10.000 euro uit als je het beste glas verkiest.

                              Comment

                              Working...
                              X