Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem Olympus OM-D E-M5

    Hoi,
    Ik denk dat ik een probleem heb met mijn Oly OM-D. Of heb ik het helemaal fout gedaan met mijn instellingen?
    Wat is er aan de hand?
    Gisteren, op vakantie, heb ik plots horizontale strepen in de zoeker, op het scherm (bij live view)
    en op het eindresultaat, de foto.
    De eerste foto’s van de eerste dagen zijn goed, gisteren is plots het probleem ontstaan.
    Het kán zijn dat ik iets helemaal mis ingesteld heb, maar daar twijfel ik over.
    Ik ben best wel veel met de instellingen bezig.
    Mijn OM-D heeft de laatste firmware (1.7), mijn Pana 12-35 f2.8 lens ook.
    Dit verschijnsel treed ook op met een andere lens, mijn Oly 45 mm lens.
    Ook heb ik de camera meermaals teruggezet in z’n fabrieksinstellingen, voor zover dat kan in het standaardmenu (de laatste firmware blijft aktief).
    Weet iemand iets…?
    Bij voorbaat, bedankt.
    Groet uit Italë.
    Adrie

  • #2
    Re: Probleem Olympus OM-D E-M5

    Dus het treedt niet op met alle lenzen?
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Probleem Olympus OM-D E-M5

      POst eens een voorbeeldje?

      Comment


      • #4
        Re: Probleem Olympus OM-D E-M5

        Hoi,

        MarkEL, ik probeer het met twee lenzen, waarbij de strepen zichtbaar zijn.
        Dan neem ik gewoon aan dat het aan de OM-D ligt en niet aan de lenzen. Ook niet aan nog andere.
        Teun, helaas, vanuit hier kan ik geen voorbeeld plaatsen.

        Maar goed, deel II van míjn bevindingen :
        Zodra ik de camera gewoon horizontaal hou óf verticaal rechtsom gedraaid, dan zie je de strepen.
        Echter, draai ik de camera verticaal linksom of hou 'm ondersteboven... dan heb ik perfect beeld... (???)
        Dus al die andere toeristen zullen wel raar over me denken, zodra ik nu een landscape foto maak...
        met m'n camera op z'n kop...
        Over een week of 3 mag ie (mijn OM-D) een bezoekje gaan brengen naar de technische dienst onze importeur.
        Dan komt 't wel goed.

        Zonovergoten groet vanuit Italië.
        Adrie

        Comment


        • #5
          Re: Probleem Olympus OM-D E-M5

          lijkt me een probleem met de IBIS, maar neem aan dat je dat zelf ook al bedacht had, in ieder geval een prettige vertikale vakantie nog
          Mijn beste Foto moek nog trekke.

          Comment


          • #6
            Re: Probleem Olympus OM-D E-M5

            Beeldstabilisatie afzetten? Of een hard reset?
            Als beide niet werken, dan is er wel een groot probleem met je toestel.

            Comment


            • #7
              Re: Probleem Olympus OM-D E-M5

              Hoi,

              Voor de fun m'n andere 2 lenzen geprobeerd. Maar zoals verwacht, hetzelfde resultaat.
              Ik denk ook dat het iets met de beeldstabilisatie te maken heeft of met het waterpassysteem.
              Beeldstabilisatiesysteem uitzetten verandert niets, maar gaat dan dit systeem ook echt uit?
              ik twijfel daarover omdat ik hem gewoon blijf horen zoemen.
              Met "hard reset" bedoelt u gewoon via het menu de fabrieksinstellingen terug zetten?
              Yip, meermaals gedaan...

              Het zal een bezoekje en behandeling aan en door de Olympus dokter worden...
              Ik dank jullie voor het meedenken en hou jullie op de hoogte van het reparatieproces.

              Groet (nog steeds uit Italië... is het thuis ook zo heet...?)
              Adrie

              Comment


              • #8
                Re: Probleem Olympus OM-D E-M5

                Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                Hoi,

                Beeldstabilisatiesysteem uitzetten verandert niets, maar gaat dan dit systeem ook echt uit?
                ik twijfel daarover omdat ik hem gewoon blijf horen zoemen.
                Da's ook niet normaal. Heb het net even getest met mijn OM-D, maar als ik de IS uitzet zoemt 'ie echt niet meer....
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem Olympus OM-D E-M5

                  Hoi,

                  dank MarkEL, voor de test.
                  Ik zal deze test herhalen met een andere lens, mijn Oly 45 mm.
                  Blijft het IS systeem dan zoemen, hebben de Olympus technici een richting om te zoeken.

                  Wordt vervolgt...
                  Adrie

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem Olympus OM-D E-M5

                    Hallo,

                    Mijn OM-D heeft een bezoekje gebracht aan de servicedienst van Olympus (in Nederland natuurlijk..., daar woon ik).
                    De technici aldaar hebben mijn OM-D binnen no-time (!!) weer in orde gebracht.
                    Mijn camera is zegge en schrijve amper 1,5 week van huis geweest. Kijk, dat is nu snelheid!!
                    Op 2 Augustus verzonden, nu, op deze 13e, weer thuis ontvangen.
                    Heeft me € 8,05 verzendkosten (aangetekend pakket) gekost, maar ben m'n dorpje er ook niet voor uit geweest. Prima, hoor.
                    De professionals van Olympus hebben het IS-systeem vervangen en standaard reinigen ze de complete camera (binnen en buiten).
                    Ik heb 'm net weer 3 minuten binnen, het lijkt erop dat mijn OM-D weer geheel in orde is .
                    Mijn reparatieorder was mooi te volgen via de Olympus site, ze hebben 't prima voor mekaar.
                    Compliment voor Olympus Nederland.

                    Hopelijk blijft m'n OM-D'tje nu oké.

                    Groet.
                    Adrie

                    Comment

                    Working...
                    X