Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aardappel wants

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aardappel wants

    Niet alle wantsen moeten lelijke beesten zijn. Deze exemplaar gevonden toen hij rustig zat te eten op een bloemetje. Hij is tussen 6 en 9mm groot.
    Het is trouwens ook een van de eerste tests met mijn macro flits. Wat een verschil zeg. Zonder flits zat ik meestal rond f/9 ISO 800 en kreeg ik een sluitertijd van 1/60 of 1/100 met wat geluk.
    Nu door de flits kan ik gemakkelijk f/25 en ISO 100 gebruiken bij sluitertijd van 1/250.



    Potato Capsid by Yannick82, on Flickr

    Exif:
    f/25 - ISO 100 - 1/250 - 90mm macro lens + ringflits
    http://www.yonaweb.be/passero
    Flickr Photostream

  • #2
    Re: Aardappel wants

    Die staat er knap op. geen ervaring met een macroflitser maar het midden van de bloem is misschien wat overbelicht.
    Mooie scherpte
    Photography is an art of observation.

    Comment


    • #3
      Re: Aardappel wants

      ik ken niet veel van flitsen (zou eigenlijk moeten, want al les genoeg gekregen... )
      en ik hou er niet van.
      Maar ik zou hier toch ook kijken om je flits iets korter te laten flitsen, zodat ie minder sterk ... euh... flitst
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

      Comment


      • #4
        Re: Aardappel wants

        Het was de eerste test en heb ondertussen gevonden hoe ik de synch speed kan aanpassen van mijn camera.
        Normaal kon ik niet sneller gaan dan 1/250 maar dat kan je aanpassen en nu kan ik onbeperkt gaan. Ik kan nu even goed naar 1/500 ofzo gaan met sluitertijd.
        Ik kan ook de sterkte van de flits aanpassen naar 1/4de 1/8 1/16 en 1/32. Ik dacht voor die foto dat die al op 1/4 stond maar jammer genoeg wordt dat niet weggeschreven in de exif.

        Het wordt nog wat oefenen

        Persoonlijk vond ik deze foto wel goed. Ik vond het effect dat de flits heeft op de kleuren wel mooi maar is misschien persoonlijk
        http://www.yonaweb.be/passero
        Flickr Photostream

        Comment


        • #5
          Re: Aardappel wants

          knappe foto, heb zelf nog geen ervaring met macro maar vind dit wel knap

          Comment


          • #6
            Re: Aardappel wants

            Bij deze testfoto ben je er in geslaagd een heel goed histogram af te leveren.
            Ik zie geen overbelichting maar ik ga dan ook niet af op vermoedens.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Aardappel wants

              knap scherp en het licht is volgens onder kontrole

              Comment

              Working...
              X